BAB 11

13.2K 417 5
                                    

"Pandai eh kau sekarang nak menggatal dengam lelaki lain" ujar Tengku Fazril.

"Mana ada...itu kisah silam saya dengan dia lah..awak ni emo sangat kenapa? Saya penatlah...lagipun kan kita pernah buat perjanjian yang boleh buat hal masing masing lepas kahwin? Haa tak ingat lah tu..."jawab Syazlina.

"Tak pe, tak pe...tengoklah esok kau Syazlina" kata Tengku Fazril didalam hati.

~~~

"Fazril...bangunlah....mummy dah ajak suruh sarapan kat bawah tu..cepatlah bangun..." kata Syazlina mengejutkan suaminya yang masih tidur.

" kau pergilahhh.... aku ngantuk lahhh!" Ujar Tengku Fazril lalu menarik selimutnya hingga ke paras muka.

Beberapa minit kemudian Tengku Fazril pun terjaga setelah Syazlina  memaksa Tengku Fazril untuk bangun.

~~~
"Fazril...dah bangun? Awal jugak ye kamu bangun harini..Syazlina nak tahu tak? Kalau hari ahad macam ni, biasa Fazril ni bangun kadang kadang sampai 3 petang!" kata Datin Marina.

"Mummy! Perlu ke cerita bende ni kat Syazlina?" Tanya Tengku Fazril seraya memberi jelingan tajam.

"Alaa dia kan dah jadi isteri kamu...biarlah mummy cerita pun...haa bila kamu nak bagi mummy dengan daddy ni cucu?" Tanya Datin.Marina.

"Uhukk" Syazlina yang sedang makan bihun goreng itu tersedak apabila mendengar kata kata mummy Fazril.

"Ehh Fazril!! Bagi air kat isteri kamu tu..." kata Datin Marina.

Tengku Fazril pun mula mencapai gelas dan menuangkan air untuk Syazlina.

"Tulah lain kali hati hati...padan muka kan dah tersedak" kata Tengku Fazril dan memberikan senyuman yang jahat.

~~~
To:Syazlina
Time:9:00 am.
Syazlina...ni saya, Harris...pukul 11:00 nanti jom kita lepak dekat KLCC nak tak? tak pe, awak jangan risau..saya akan bawak Zarina sekali, jadi orang tak akan fikir bukan bukan.lagipun saya tahu status awak sebagai isteri orang ...

From:Syazlina
Time:9:10
Saya on jee....dah lama tak lepak dengan awak...heheh

To:Syazlina
Time:9:11
Okey kalau macam tu awak tunggu saya dekat bustop yang dekat dengan LRT tu. Saya nanti jemput awak dekat situ dengan Zarina ye:) see you! Bye...

~~
"Awak..nanti saya nak keluar kejap boleh?" Tanya Syazlina sambil membuat muka comel agar suaminya mengizinkan dia untuk pergi.

"Pergilah! Tak de siapa kesah...lagipun nanti pun aku nak keluar dengan Elina" jawab Tengku Fazril.

"Ouh...okey..." kata Syazlina dengan nada yang agak kecewa.

~~~
Di KLCC..

"babyy! Omg i miss you so much! I tak sangka you nak dating dengan i....dah lama kita berdua tak keluar sama sama..." kata Elina dengan nada yang agak gembira.

Harris,Zarina dan Syazlina sedang bergelak sakan. Tiba tiba kegembiraan mereka terhenti. "Ehhh Syazlina tu bukan Elina dengan Fazril ke??"ujar Zarina yang terlihat Elina dan Fazril sedang berpegangan tangan.

Syazlina hanya mampu terdiam apabila melihat Elina dan Tengku Fazril bermesra mesra dan berpegangan tangan.Perasaan Syazlina bercampur baur.Dia sebenarnya masih mencintai Harris tetapi didalam lubuk hatinya yang paling dalam, terdapat sedikit perasaan cinta buat Tengku Fazril di hatinya.Tetapi kini hatinya hancur berkecai apabila melihatkan kemesraan Tengku Fazril dan Elina.

"KENAPA DENGAN FAZRIL TU!!!Syazlina tunggu sini kejap...saya nak pergi sound mamat tak guna tu! Dah beristeri tapi masih menggatal dengan perempuan lain!!!!"kata Harris Adrian dengan perasaan yang sangat marah.

"Harris....tak payahlah....ini pun memang ada kena mengena dengan perjanjian yang saya dan dia pernah buat sebelum kami berkahwin." Jawab Syazlina.

"Apa maksud awak?" Tanya Harris dengan perasaan yang ingin tahu.

Syazlina pun mula menerangkan segala galanya kepada Harris."jadi inilah sebab kenapa awak mengahwini Fazril yang tak guna tu? Kesian awak Syazlina....tak sangka besar pengorbanan awak buat keluarga awak ...."ujar Harris.

"Tak apelah Harris...saya terima semua ni dengan hati yang terbuka:) kan awak pernah kata, semua yang Allah buat pasti ada hikmahnya:)"jawab Syazlina dengan perasaan yang sedih di hatinya.

~~~
"Elina...dah malam ni..saya kena baliklah..." kata Tengku Fazril.

"Alaa babyy! Kita enjoy lah malam nii...baru pukul 12 malam..nanti pukul 3 ke baliklah..." jawab Elina dengan pakaiannya yang terdedah dan dengan keadaanya yang sedang mabuk.

"Elina..you ni dah terlebih mabuk ni...biar i hantar you balik...nanti esok esok kita pergilah lagi kat sini" ujar Tengku Fazril.

Sesampainya di rumah Elina.

"Fazril...thank you hantar i balik..." kata Elina lalu mencium pipi kanan Fazril.

"Klikk" tanpa disedari ada orang yang sedang menangkap gambar mereka berdua.

"Elina!! Apa you buat ni!! I nak balik! Bye! "Tengku Fazril segera masuk kedalam keretanya dan ingin pulang.

~~~
Satu mesej dan satu gambar Elina mencium Tengku Fazril di hantar ke  Syazlina.

From:unknown
Time: 2:00 am.
Ni baru permulaan...Lepasni Fazril akan jadi milik aku selamanya..

Air mata Syazlina tidak mampu ditahan lagi. Hatinya berkecai setelah melihat gambar Elina mencium suaminya.Syazlina menangis teresak esak didalam biliknya. Dia mengunci pintu bilik itu agar Tengku Fazril tidak masuk ke bilik itu setelah dia pulang.

Mampukah Syazlina bertahan dengan semua dugaaan ini? Adakah rumah tangga mereka akan musnah disebabkan hasutan syaitan?

BERSAMBUNG...

Cintaku Buat Encik PlayboyWhere stories live. Discover now