BAB 26

11.9K 369 4
                                    

Dari tadi mata Syazlina tidak henti henti memandang jam di dinding ruang tamunya itu.Hatinya agak risau akan Tengku Fazril yang tidak pulang pulang sampai sekarang.Jarum jam menunjukkan tepat pukul 3:00 pagi tetapi tiada lagi tanda tanda yang Tengku Fazril bakal pulang.

Syazlina masih lagi tidak berputus asa untuk menelefon suaminya walaupun ini sudah masuk kali yang ke 30 dia menelefon Tengku Fazril. Suara operator dalam talian lagi menambahkan kerisauan Syazlina.

"Ya allah mana Fazril ni..." kata Syazlina sendirian.

~~~~~~~~
Pagi itu, Tengku Fazril mula tersedar dari tidur dan alangkah terkejutnya dia apabila mendapati Elina sedang lena tidur di sebelahnya.

"Woii Elina!!!! Kau bawa aku kat mana ni ha!! Kau perangkap aku kan!! Jawab!!!" Kata Tengku Fazril dengan nada yang sangat tinggi. Perasaan marah membuat buak di dalam dirinya.

"I tak tahu apa apa...tak mungkin I perangkap you! Jangan jangan you yang perangkap I!" Elina pura-pura tidak bersalah dan berlakon sehabis mungkin. Kali ini dia cuba mengeluarkan air mata palsu.

"Kau jangan pura pura tak bersalah!!!"

"Sumpah! I memang tak ingat apa apa! Kali terakhir I ingat ialah I mabuk lepas tu you bawak I kat bilik ni..." Elina masih lagi dengan lakonannya itu.

"Diam!! Aku benci kau!!!" Tengku Fazril mengambil bajunya lalu segera ingin melangkah keluar dari tempat maksiat itu.

"Fazril! You kena bertanggungjawab atas apa yang berlaku! " kata Elina dengan tangisan.

"Aku takkan pernah mengaku salah atas benda yang aku tak pernah buat!" Langkah Tengku Fazril laju keluar dari bilik itu.

"Kau jangan ingat senang senang nak lepas dari aku...." Elina bermonolog sendirian di dalam hatinya.

~~~~~~~

Fikiran Tengku Fazril runsing.Otaknya serabut memikirkan tentang apa yang berlaku.Dia segera mendail nombor Farhan.

"Aku nak jumpa kau, dekat Tasik Titiwangsa. NOW!" Kata Tengku Fazril tegas.

"Woahh!! Kenapa ni bro? Okey okey...nanti aku sampai"

Sesampainya di Tasik Titiwangsa...

"Farhan! Semalam kenapa kau tinggal aku?!" Tanya Tengku Fazril dengan nada yang agak marah.

"Aku tinggal kau? Aku ingat kau dah balik dulu...kenapa kau marah semacam ni?" Tanya Farhan

"Kau tau tak! Elina dah perangkap aku tidur sebilik dengan dia semalaman!!"

"Haa? Kau biar betul!!" Farhan masih tidak percaya dengan kata kata yang keluar dari mulut Fazril rakannya itu.

Tengku Fazril menceritakan segala yang terjadi.

"Syazlina dah tahu ke tentang hal ni?"
Tanya Farhan.

"Belum..aku dari semalam tak balik rumah weyh...aku tak tau lah macam mana nak cakap dengan Syazlina..biar lah benda ni jadi rahsia buat sementara. "jawab Tengku Fazril dengan nada yang perlahan.

"Susah lah kalau macam tu...aku rasa baik kau balik sekarang...mesti Syazlina risau kau tak balik dari semalam." Cadang Farhan.

"Ha yelah...aku chaww dulu...bye"

~~~~~~
Bunyi enjin kereta Tengku Fazril mengejutkan Syazlina yang tertidur di ruang tamu semalam.

"Awak....semalam awak pergi mana? Kenapa tak balik? Risau tau saya...saya call awak tapi awak tak angkat..." kata Syazlina.

Tengku Fazril buntu. Dia tidak tahu apa yang patut dijawab. "Erm aku...aku tidur rumah Farhan...sorrylah buat kau risau..dah lah..aku penat.." Tengku Fazril naik atas untuk menuju ke biliknya.Tualanya dicapai lalu pergi ke tandas untuk membersihkan diri.

~~~~~~~~

"Lepas gambar ni sampai ke tangan Syazlina, mesti rumah tangga kau akan hancur." Elina gelak sendirian.Hatinya sudah kotor dipenuhi dendam.

~~~~~~~~

"Awak lapar? Saya ada masakkan spaghetti...jom makan sama sama?" Syazlina melakarkan senyuman yang manis buat Tengku Fazril.

Hati Fazril tersentuh."macam mana kalau Syazlina tahu apa yang berlaku semalam? Mesti dia takkan layan aku baik macam ni lagi.." getusnya di dalam hati.

"Awakk???" Lamunan Tengku Fazril terhenti."apa yang awak termenungkan tu? Jomlah makan...." pelawa Syazlina lagi...

"Haa okey..."

BERSAMBUNG....






Cintaku Buat Encik PlayboyWhere stories live. Discover now