Seperti biasa pagi itu Elina akan bersiap siap untuk pergi ke kampus.Penampilannya pagi itu agak vogue.
Syazlina pula tidak ke kampus pagi
itu kerana dilarang oleh Tengku Fazril.Elina pergi ke kampus seperti tiada apa yang berlaku.Pelajar di kampus memandangnya dan berbisik sesama sendiri.Elina hanya menjeling tajam ke arah mereka.Tiba tiba Qasrina datang ke arahnya.
"Elina what happen to you yesterday?" Tanya Qasrina.Semalam dia tidak hadir ke kampus atas urusan peribadi jadi dia tidak tahu apa yang berlaku.
"Why you asking?"
"Yelah, aku tengok semua orang pandang kau semacam"
"Aku..aku gaduh dengan Fazril..Qasrina, Fazril already married" jawab Elina agak sayu.Air matanya mula menitik tapi segera diseka.
"WHAT!! Are you kidding me??"
"No im not..tapi jangan ingat senang senang aku nak lepaskan Fazril macam tu je! Aku akan porak perandakan rumah tangga diorang...hh..hah..hahahha" kali ini Elina tersenyum penuh kejahatan.
" Elina...i know you are sad but please jangan buat benda yang bukan bukan...aku tak nak dendam kau tu makan diri kau sendiri..." kata Qasrina.
"Ouh! Now kau nak menyebelahi dia lah?! Macam tu? " jawab Elina dengan nada yang tinggi.
"Bukan macam tu Elina..aku risau kalau benda buruk jadi kat kau..dia kan dah kahwin... kau cari je lah lelaki lain...kau tu bukan tak ada orang nak...berlambak orang nak kau"
" aku tak nak orang lain! Aku nak Fazril juga!! Kalau aku tak dapat memiliki dia, aku akan pastikan tak ade sesiapa yang boleh dapat dia juga!" Elina agak kecewa dengan Qasrina.Sepatutnya Qasrina sebagai kawan karibnya perlulah menyokong tindakannya itu tetapi sebaliknya.
"Suka hati kau lah Elina...aku tak nak masuk campur.." Qasrina berlalu pergi meninggalkan Elina di belakang.
~~~~
"Fazril!" Langkah Tengku Fazril terhenti apabila terdengar orang memanggil namanya.Tengku Fazril menoleh kebelakang." You nak apa lagi? I dengan you dah tak ade apa apa...."
Elina terlopong seketika mendengar kata kata Tengku Fazril.Tetapi dia cuba menenangkan dirinya."Fazril, please terangkan kat I semua ni...i know you tak bahagia dengan perkahwinan ni kan?"
"None of your business! "
Air mata Elina mula bertakung di bawah kelopak matanya. "Fazril..I tahu you tak suka perempuan bertudung...you kahwin sebab paksaan kan?" Elina mula memegang tangan Tengku Fazril.Cuba meminta simpati lah tu.
Tengku Fazril menarik tangannya."you ni nak apa sebenarnya? Cakap cepat sikit boleh tak? " Tengku Fazril menjeling ke arah Elina.
"I nak you! Dulu you pernah janji nak kahwin dengan I kan? Mana janji you?" Air mata Elina mula menitis.
"Tu dulu bukan sekarang.I got to go! Bye." Tengku Fazril berlalu pergi meninggalkan Elina.
Elina merengus geram."just wait and see Fazril! Kau jangan ingat senang senang nak lepas dari aku!"
~~~~
Syazlina mula kebosanan duduk di rumah itu."bosannya...Fazril pergi kampus...Zarina pun sama....hmm".Syazlina mencapai telefon dan mula mendail nombor Tengku Fazril."Assalamualaikum awak....awak ada kat mana tu?"
"Aku ada kat kampus lah...asal kau call ni?"
"erm...boleh tak saya nak pergi rumah ibu sekejap? Saya bosanlah..."
"Ha yelah...balik cepat!"
"Eleh! Taulah...bye awak...assalamualaikum.."
"Waaaikumsalam" Fazril tersenyum sendirian.
Farhan yang menyedari hal itu terus menegurnya." Amboi...kenapa senyum senyum ni?"
"Sibuk lah kau!"Fazril menjeling tajam ke arah Farhan.
"hahaha..weyh malam ni teman aku lepak nak tak? Sejak kau kahwin ni dah lama tak lepak dengan kau..maklumlah dah ada isteri kat rumah!"ajak Farhan.
"Tengoklah macam mana.."
Elina yang terdengar perbualam mereka dari jauh terus tersenyum gembira. Di dalam otaknya mula merancang rancangan yang jahat.
To:Syazlina
Time:2:38 pm
Malam ni aku keluar dengan FarhanFrom:Syazlina
Time:2:39 pm
Awak nak pergi mana?To:Syazlina
Time:2:40pm
Tak payah tahu...nanti pandai pandai lah aku balik.To:Syazlina
Time:2:41 pm
yelah...jangan balik lambat sangat tau..take care:) bye...Jam tepat menunjukkan pukul 8:00 malam.Farhan mengajak Tengku Fazril lepak di tempat biasa (club).Sebenarnya Tengku Fazril dah tak nak menjejakkan kakinya di situ lagi. Tetapi dia rasa serba salah pula dekat Farhan.
Elina sudah agak yang Farhan akan membawa Fazril datang melepak di situ.Jadi dia cuba memanfaatkan peluang keemasan ini.
"Fazril...what are you doing here? " tanya Elina lalu duduk disebelah Tengku Fazril.
"Yang kau sibuk kenapa?" Jawab Tengku Fazril.
"Yelah...you kan dah kahwin...i ingat you dah insaf tak nak jejak kaki kat tempat ni lagi" kata kata Elina cukup pedas.
" eh i datang sini pun sebab teman Farhan je...kalau bukan sebab Farhan,memang i tak ingin datang tempat ni."
" hmm..whatever...so, malam ni jom enjoy..." Elina menarik lengan Tengku Fazril.
Tiba tiba kepala Tengku Fazril rasa agak pening.
(FLASHBACK)
Elina melihat Tengku Fazril mula berjalan menuju ke arah Farhan yang sedang menari.
Dia segera meletakkan ubat tidur di dalam air milik Tengku Fazril lalu pergi dengan senyuman yang penuh dengan kejahatan.
"Fazril..you kenapa ni?"tanya Elina.
"Kepala i pening sangat sangat..." jawab Tengku Fazril.
"Jom...i bawak you pergi room tu..." Elina memapah Tengku Fazril ke arah bilik itu.Dia membaringkan Tengku Fazril ke atas katil itu lalu membuka butang baju Tengku Fazril.
Elina mengeluarkan iphonenya lalu menangkap gambar dia dan Fazril sedang tidur di atas katil itu.
"Hahahaha gambar ni akan jadi senjata untuk aku hancurkan rumah tangga kau Fazril! Lepas ni kau akan jadi milik aku selamanya...." Elina membelai rambut Tengku Fazril sambil tersenyum penuh kejahatan.
BERSAMBUNG...
Haii:) saya dah habis periksa so, lepasni boleh lah update banyak banyak:) hahahahaha.ermm okey tak bab ni? Kalau tak best sorry lah:(...byeee:) jumpa lagi:)
YOU ARE READING
Cintaku Buat Encik Playboy
RomancePerkahwinan atas aturan keluarga berlaku pada mereka berdua. Mampukah kebahagiaan dikecapi bersama? Cinta pertama Syazlina mula hadir dalam hidupnya kembali setelah sekian lama menghilang. Cinta pertama yang membuatnya tidak keruan. Cinta pertama ya...