Ibu Bapa Syazlina bakal menginap di rumah mereka selama tiga hari. Jadi, Syazlina dan Tengku Fazril perlulah tidur sebilik.
Tengku Fazril mula menyalam tangan ibu dan ayah Syazlina. Manakala Syazlina pula memeluk dan mencium kedua dua belah pipi ibunya.Maklumlah terlalu rindu katakan.
"Rindunya kat abah dengan ibu...ibu dengan abah sihat?" Tanya Syazlina.
"Alhamdulillah sihat....kamu nii sejak berkahwin langsung tak nak menjenguk ibu dengan abah kat rumah...ni haa ibu kamu tiap tiap hari dok sebut nama kamu ja.." kata abahnya.
"Hehehee sorry:) nanti kalau Syazlina dengan Fazril ada masa, kitorang datang rumah ibu dengan abah ye.." jawab Syazlina tenang.
~~~~~~
"Awak...saya masuk bilik dulu ye...saya ngantuklah..." Syazlina sudah mula menguap."Syazlina, kamu ni dah kahwin pun masih panggil Fazril dengan gelaran "awak"...cuba pakai gelaran "abang" sikit.." kata ibunya.
"Haa dengar tu sayang..." Tengku Fazril mula memberikan senyuman jahat buat Syazlina.
"Eii tolonglah..." dia berkata perlahan lalu segera naik ke bilik.
~~~~
Syazlina merebahkan dirinya di katil yang empuk milik Tengku Fazril. Setelah beberapa minit, mata Syazlina mula terpejam.Tengku Fazril membuka pintu biliknya perlahan. Dia mendapati Syazlina sedang lena tidur. Tengku Fazril baring menghadap Syazlina lalu membelai rambut Syazlina dengan penuh kasih sayang. Lama-lama Tengku Fazril juga terlelap.
Keesokan paginya, Syazlina bangun untuk solat subuh. Dia mengejutkan suaminya.
"Awak bangunlahhh....cepatlah bangun... kita solat subuh sama sama..." Syazlina menggoncang perlahan tubuh Tengku Fazril.
"Eiii ngantuklah" Tengku Fazril memang agak liat untuk bangun solat subuh.Tetapi dia tetap menggagahkan dirinya untuk bangun mengambil air wudhuk.
Setelah selesai solat, Syazlina mula menghulurkan tangan untuk bersalaman dengan suaminya.
~~~~~~~
"Fazril, mummy kamu kata kamu nak pergi honeymoon dengan Syazlina..betul ke?" Tanya ayah Syazlina."Aah...tapi memandangkan Fazril dengan Syazlina masih belajar and tak nak ponteng lama sangat, kitorng bercadang nak pergi Langkawi je...nanti kalau dah habis belajar, insyaallah Fazril bawa Syazlina bercuti luar negara" jawab Tengku Fazril.
"Ouh...okeylah kalau macam tu.."
~~~~
Di kampus..."Syazlinaaa!!" Kedengaran suara Zarina memanggil Syazlina dari belakang.
Syazlina memberhentikan langkahnya dan menoleh kebelakang. "Kenapa Zarina?" Tanya Syazlina.
"Betul ke Harris nak balik ke Amerika semula?"
"Hmm" itu saja ayat yang mampu Syazlina keluarkan saat itu. Perasaannya berubah menjadi sedih.
"Tapi kenapa?"
"Dia pindah sebab aku..aku dah sakitkan hati dia...semuanya salah aku.." jawab Syazlina. Matanya sudah mula berkaca kaca. Hanya menunggu beberapa saat lagi air matanya bakal jatuh.
" sorry lah Syazlina kalau kata kata aku tadi menyinggung perasaan kau...sebab semalam dia mesej aku kata minggu depan dia akan balik semula ke Amerika tapi dia tak bagitahu sebab pun...jadi aku tanyalah kau...mungkin kau tahu ke..." ujar Zarina.
"Nanti lah aku cerita semuanya kat kau..." kata Syazlina.
~~~~
"Fazril..." Syazlina datang mendekati Tengku Fazril yang sedang berbual dengan Farhan." nak apa?" Jawab Tengku Fazril.
"Sinilah kejap.." Syazlina menarik lengan Tengku Fazril.
"Fuyoo sweet gila! " Farhan mula bergurau dengan Tengku Fazril.
Muka Syazlina sudah merah menahan malu. Dia segera melepaskan tangannya yang tadi memegang lengan Tengku Fazril.
"Eh diamlah" Tengku Fazril menjeling ke arah Farhan.
"Ek elehhh!! Mentang mentang dah ada isteri. " gurau Farhan lagi. Dia memang sengaja nak mengacau Tengku Fazril dan Syazlina.
Tengku Fazril kali ini memegang tangan Syazlina dan membawa dia ke suatu tempat.
"Ha nak cakap apa? Lain kali kalau kau nak cakap dengan aku, boleh tak bukan time aku dengan kawan aku?" Kata Tengku Fazril.
"Sorry... err saya sebenarnya nak mesej awak je tapi battery dah habis...erm boleh tak nanti saya nak keluar dengan Zarina kejap?" Tanya Syazlina sambil menundukkan mukanya sedikit.
"Takkk bolehhh! Kalau kau keluar dengan Zarina, mesti nanti ada Harris si perampas isteri orang tu!!" Jawab Tengku Fazril.
"Boleh lah awak? Harris tak lama lagi nak balik kat Amerika...mungkin pertemuan kali ni akan jadi yang terakhir saya dengan dia berjumpa" kata Syazlina dengan suara yang agak lembut. Ala, sengaja lah tu nak buat Tengku Fazril cair..heheh
"Ermm...okey aku benarkan....TAPI ada syaratnya..." jawab Tengku Fazril sambil tersenyum jahat.
"Apa? Tolong jangan bagi syarat yang merepek..."
"Kau kena bagi aku ikut sekali..." kata Tengku Fazril.
"Ala...mana boleh...nanti kalau awak ikut, mesti awak bergaduh dengan Harris..." kata Syazlina tidak bersetuju dengan syarat Tengku Fazril.
"Kalau kau tak bagi aku pergi, jangan harap aku akan benarkan kau pergi jugak!" Jawab Tengku Fazril sambil menyilangkan tangannya di bawah dadanya.
"Eiii kecoh lah dia ni! Yelahhh! Tapi jangan buat hal tau kat sanaaa!!"
"Okeyy!" Tengku Fazril tersenyum dan berlalu pergi.
Mesti Tengku Fazril ada rancangan ni...agak agak apa yang dia akan buat?
BERSAMBUNG.....
sorry guys semalam tak sempat update. And sorry kalau bab ni tak seberapa nak best...dah x de idea...hehe...bye
YOU ARE READING
Cintaku Buat Encik Playboy
RomancePerkahwinan atas aturan keluarga berlaku pada mereka berdua. Mampukah kebahagiaan dikecapi bersama? Cinta pertama Syazlina mula hadir dalam hidupnya kembali setelah sekian lama menghilang. Cinta pertama yang membuatnya tidak keruan. Cinta pertama ya...