Otåligt stod jag med ryggen lutad mot busshållplatsens kalla metall med en cigg mellan mina fingrar och blicken ut mot den tomma gatan. Solen försvann timmar sen så himlen var mörkt blå, nästan svart, med flertal stjärnor och en stor måne som lös upp den kalla natten.
Mina händer hade hunnit bli blå innan bussen sakta rullade in framför mig och två cigarett fimpar låg nedanför mina fötter. Med snabba steg tog jag mig in i den någorlunda varan bussen och skickade en blick till busschauffören innan jag gick med tunga steg längst bak i fordonet och slank ner i platsen längst bak. Det är mycket sällan jag behöver betala för att åka buss, busschauffören vet exakt vem jag är och vet mycket väl att man inte ska vara uppkäftig mot mig. Speciellt inte en sen torsdag kväll.Fötterna slängde jag upp på sätet framför mig och plockade fram mina hörlurar. Jag satte på högsta volym och lutade mig tillbaka mot det kliande sätet. Blicken höll jag utanför fönstret och såg hur landskapet rullade förbi oss utanför. Träd av olika slag och hus svischade förbi. Min utslagna kropp slappnade av till musiken och jag lutade mitt huvud mot fönstrets kalla glas.
Musik är en bra drog. Helt ofarlig, men så beroendeframkallande. Du slappnar av och låter musiken ta dig till ett annan plats. Tänk dig vilken situation som helst. Kanske en fest, eller en pratstund, eller varför inte när du bara ligger och vilar. Tänk det utan musik. Då förändras allt. En fest är inte kul utan musik, det är musiken som gör att du kan dansa och släppa loss. Utan den hade det varit döds tråkigt. Musik finna i alla sorter, lugn, hårdrock, indie, house musik, vad som helst det finns till det event du ska göra.
Fuck alla andra droger de är inge bra, musik kommer aldrig skada dig.Bussen stannade på samma busshållplats som den gjorde förra gången och jag gick av. Med snabba steg tog jag mig runt parken och in till området där Felix bor. Huset tonade upp sig framför mig och jag skyndade på mina steg ytterligare, längtan efter att kunna få tillfredsställa Felix ökade med varje steg jag tog. Natt luften var kylig och jag tryckte ner mina händer i min jackas tunna fickor, hoppandes på att finna värme där.
Ett välkänt hus gjorde sig synligt framför mig och smygandes tig jag mig upp för uppfarten. Trappan gjord av sten gjorde inte mycket ljud ifrån sig men jag var ändå väldigt försiktig med att inte föra oväsen. Om det är något jag vet är det att om Felix föräldrar hittar en nästan vuxen man på deras trappsteg strax innan midnatt finns det inget som kan bortförklaras. Speciellt inte om dom ser att killen är ingen mindre än Oscar Enestad, killen som ingen förälder vill se sina barn umgås med.
En suck lämnade mina torra läppar innan jag tog det sista steget upp för trappan och tog upp min mobil från min ficka.Jag:
23.04
Jag är utanför.Det tog inte många sekunder innan jag såg hur ett av fönstren på huset lös upp och ett sms plingade till i min mobil.
Felix:
23.04
Vänta där! Knacka för guds skull inte på dörren alla sover!! jag släpper in dig.Jag skrockade svagt åt hans hetsiga kommentar innan jag var snabb med att svara.
Jag:
23.05
Inte visste jag att du var kristen. Är inte det du gör en synd då? ;)Meddelandet var läst men inget svar fick jag. Jag kunde nästan se hur Felix himlade med ögonen. Tanken fick ett litet leende att lägga sig på mina läppar.
Man kunde höra små tassande fotsteg inifrån innan dörren öppnades försiktigt och Felix gjorde sig synligt.
Han hår var tovigt och överkroppen var bar med endast ett par pyjamasbyxor där hans översta kalsonglinje gjorde sig synlig. Calvin Klein, såklart.
Felix hand tog tag i min och drog in mig i det stilrena huset. Det luktade nystädat och som Felix. Precis som man vill ha det.
Jag kollar upp och möter Felix glittrande blick. Ett litet leende la sig på mina läppar och jag sträckte ut mina armar för att kunna ta tag om Felix kropp och dra den in mot min.
Jackan hasade jag ur mina armar och slängde på hängaren som stod i hörnet innan jag lät mina armar slingra sig runt Felix ännu en gång.
Felix hade även han ett flin på sina läppar och han lutade sig sakta in för att möta mina ivriga läppar.
Vår kyss gick fort över till intensivt hångel och innan jag visste ordet av det var Felix upptryck mot väggen och hans händer drog i mitt hår.
Försiktigt drog sig Felix ur vår kyss och jag kollade missnöjt på honom. Han tog ett tag om min hand och drog mig genom det stora huset. En pall stod mot ena väggen och för att det var så pass mörkt såg jag inte den och snubblande. Min fot dunkade smärtsamt.
"Fan!" Utbrast jag lågmält. Felix kollade bak på mig och fnissade när han såg hur jag haltade fram."Babe, var tyst väck ingen"
-------------------
Guuuuuuys det är bara några dagar kvar och sen är det SPORTLOV yaaaas. Som jag längtar. Fyfan fuck skolan och all den skiten
Hoppas ni mår bra babes, ni är bästNemo xx