Efter några minuter slängs dörren upp och en nyvaken Felix visar sig i dörröppningen. En stund blir jag stillastående, chockad över Felix vackra jag. Det är inte förens Felix röst skakar han ur sin trans.
"Oscar? Vad gör du här klockan två på natten?", frågar han chockat och jag kisar mina ögon mot felix.
"Jag ska berätta varför jag är här!", sluddrar jag ur mig och klampar in i rummet. Felix följer honom förvirrat med blicken.
"Okej?", förvirringen är tydlig i Felix röst men det gör mig mer irriterad.
"Du ska inne va så lug! Ja gittrar dig och du uttytja mig! Det är inte oket!", får jag fram och korsar armarna över bröstet, men måste ta tag i väggen när jag tappar balansen.
Felix kollar otydligt på mig när han försöker förstå vad det var jag nyss sa.
"Oscar gå hem, du är full och det är väldigt sent!", Utbrast han uttråkat. Jag kollade bara chockat på honom. Hur kan han låta så uttråkad när Oscar just erkände sina känslor? Han borde skämmas.
"Nej, du får gå hem!", sa jag och försökte låta nonchalant medan jag petade Felix i bröstet med mitt pekfinger.
Ett flin spred sig på hans läppar och jag ville så gärna slå bort det. Eller kanske kyssa bort det.
"Ska jag gå hem?", frågade Felix roat och jag nickade. "Oscar ska jag berätta en hemlis?"
Jag kollade frågade upp på Felix flinande ansikte. Han lutade sig fram och snart kände jag hans andedräkt mot mitt öra.
"Jag är redan hemma.", viskade han. Jag himlade bara med ögonen och ett ännu större flin spred sig på hans läppar. Irriterat tog jag tag om Felix armar och puttade bak honom mot dörren.
"Sluta flina din idiot!", med de orden bestämde jag mig för att sudda ut hans flin med mina egna läppar. Jag masserade hans läppar med mina och använde min tunga för att öppna upp hans mun. Jag kände hur Felix smälte in i kyssen och han slappnade av mot dörren.
Mina händer dök upp i hans lena hår och jag kände hur hans händer la sig i ett svagt grepp om min midja. Dock slutade allt detta när en hög harkling hördes bakom oss och vi hoppade skrämt isär ifrån varandra.
När jag mötte personen som gett ifrån sig harklingens blick tappade jag balansen och höll på att falla till marken. Men som tur tog Felix tag om mig och höll mig med ett sten hårt grepp om midjan.
"Kan någon snälla förklara vad det är som pågår här?!", utbrast vem jag antar är Amanda, även Felix flickvän, irriterat och korsade armarna över bröstet.
"A-amanda jag kan förklara!", yttrade Felix skrämt och släppte hans grepp om mig.
"Ja det hoppas jag verkligen!", innan saker hann bli för intensiva borde kanske jag gå. Vingligt rörde jag mig bort från Felix och mot dörren
"Jag borde kanske gå.", yttrade jag tyst och kollade upp mot Felix. Hans ögon speglade en rädsla jag aldrig bemött förut.
"Ja, det tycker jag är bäst!", sa Amanda hårt men henne brydde jag mig inte om. Mina ögon var fast i Felix.
"Hejdå Felix.", sa jag och bröt vår ögonkontakt för att öppna dörren. Dock innan jag hann hade Felix tagit tag om min arm.
"Vänta! Hur kommer du hem?", frågade han oroligt.
"Jag tar nattbussen, oroa dig inte jag har gjort det gör förut.", förklarade jag och Felix nickade svagt och släppte mig. Innan jag hann göra något jag ångrade klev jag ut i natten. Så fort dörren gick igen bakom mig kunde jag höra hur Amanda började skrika.Det kanske inte var den bästa idéen att åka hem till Felix. Jag kommer troligtvis inte ens komma ihåg det här imorgon.
-------------------------
gillar verkligen inte Amanda. Hon cockblockar foscar
DUDE VI HAR NÅTT 20k LÄSARE TACK HÖRRNI SERIÖST TRODDE ALDRIG DET ILYSFM
nemo xx