"Oh, dit was zo leuk!"
De populaire Ghost Rockers hadden net hun laatste concert van de zomer afgerond. Twee weken voor de start van het nieuwe schooljaar mochten ze een speciaal concert geven op het DAM voor alle leerlingen van het komende jaar. Daarna konden de leerlingen hun schoolgenootjes ontmoeten, op de foto gaan met hen en een handtekening vragen. Ook Lise en Caitlin kregen deze kans. Ze stonden aan de kluisjes toe te kijken hoe hun favoriete Rockers met een brede lach hun signeersessie hielden.
"Zeg, zo verlegen moet je niet zijn," moedigde Caitlin Lise aan.
Lise was nogal snel verlegen, zeker in de buurt van Jimmy, haar favoriete Ghost Rocker. Ze had er een klein oogje op. Ze zag hem al vorig schooljaar schattig wezen in school en haar liefde voor hem groeide met de minuut. Ok, Lise wist wel dat Jimmy ook wel wat verlegen was. Maar hij is gegroeid naar een minder verlegen jongen. Zij zat nog maar een jaar op het DAM. Ze deed het hoofdvak 'acteren'. Die momenten waren de enigste keren waar ze niet haar zelf moest zijn. Dat waren de enigste momenten waar ze niet verlegen was. Maar nog nooit was ze zo verlegen. Ze durfde zelfs niet eens te kijken naar de Ghost Rockers.
"Ik ga in de rij staan."
"Wat?"
Was Lise doof? Ging Caitlin nu echt in de rij staan?
"Ja, als jij niet durft, ga ik alles regelen voor jou."
Nog voor Lise iets kon zeggen, stond Caitlin aan te schuiven. Lise hield haar beste vriendin nauwlettend in de gaten.
De rij ging vlot vooruit. Voor ze het wist, stond Caitlin voor de Ghost Rockers.
"Hallo!"
Het was duidelijk, de Ghost Rockers waren heel enthousiast.
"Handtekening?" Vroeg Mila kort en lief.
Caitlin stond stilzwijgend voor de Ghost Rockers. Hoe moest ze dit aanpakken? Hoe moest ze nu gaan zeggen dat ze in plaats van Lise komt? De Ghost Rockers keken haar vriendelijk aan, al wachtend op een antwoord. Ze nam toch maar een papiertje.
"Ja, een handtekening, van Jimmy. Het is niet echt voor mij." Yeah, right. Dat pak ik hier heel goed aan zeg, dacht ze. Ze wees naar de lockers. Daar stond nog steeds Lise toe te kijken wat Caitlin deed. "Daar staat Lise," vertelde ze. "Ze is een heel klein beetje verliefd op jou," voegde ze er nog fluisterend aan toe.
Charlie wist niet wat ze hoorde. Iemand is verliefd op Jimmy? Dat meisje moest toch wel een heel grote fan zijn? Toch was ze een beetje bang. Stel je voor dat Jimmy er voor kiest dat meisje te leren kennen en zo een relatie aan gaat met haar. Dat mocht niet gebeuren. Jimmy hoorde bij de Ghost Rockers, Jimmy hoorde in dat groepje. Jimmy hoorde bij haar. Jimmy was haar beste vriend. Ze waren zo close, hij was haar maatje. Hij is nog steeds haar maatje. Ze zou niet weten wat ze zonder haar beste vriend zou zijn.
Jimmy wist wel dat hij iedere fan even veel aandacht moest geven. Toen hij hoorde dat er iemand - zogezegd, in zijn oren - verliefd op hem was, wist hij dan ook meteen dat hij haar ook best wat aandacht gaf. Hij keek naar het meisje. Hij haalde zijn breedste glimlach naar boven, zwaaide naar haar en uiteindelijk gooide hij nog een kusje. Daarna gaf hij een handtekening op het papiertje dat Caitlin mee had. "Alsjeblieft." Hij gaf het papiertje terug. Hij voelde zich nog altijd wat verlegen, maar al heel veel minder dan vorig jaar. Ook voelde hij zich sterker worden als hij jonge dames kan blij maken. Hij is de drummer van Ghost Rockers. Iedere drummer die hij kent is stoer, charmant en naar zijn weten ook populair. Hij was drummer, en verlegen. Dat was het.
Hij herinnerde zich nog vorig jaar, toen Charlie enthousiast zei dat hij de 'populairste drummer van de Ghost Rockers' was. Natuurlijk was hij de populairste drummer van Ghost Rockers, er is maar één drummer van Ghost Rockers. Maar daarna plaatste Charlie een hartje op zijn wang en sindsdien kan zijn hart enkel nog maar denken aan Charlie. Maar doordat ze met Robin ging afgelopen jaar, zakte zijn wereld in. Toch wou hij zijn beste vriendin niet kwijt. De hele zomer lang heeft hij gevochten om niet meer te zijn dan een goede vriend. Hij wou Charlie tijd geven. Hij wachtte af tot dat zij het afscheid met Robin had verwerkt. Bij meisjes kan dat lang duren, wist hij.
Lises hart maakte een sprongetje. Ze zag haar groot idool zwaaien naar haar. Ze zag haar groot idool een zoen gooien naar haar. Haar hart smolt. Ze hapte naar adem. Haar hoofd werd zot. Ze werd stapelgek van die jongen.
"Hé, gaat het een beetje?" Suste Caitlin haar.
Lise zat nog steeds dromerig te staren. Hoe Jimmy haar een zoen gooide, hoe Jimmy naar haar zwaaide. Met die brede glimlach. Met zijn schattige krullen. Het beeld kwam telkens weer voor haar ogen terecht.
"Hey, ik vroeg je iets!" Lise werd wakker geschud door Caitlin.
"Wat zei je?"
"Of het gaat met jou?" Ook al kon Caitlin het antwoord al afleiden door het dromerig gedoe van Lise.
"Ja, het gaat." Lise droomde verder.
Al snel was de dag afgelopen. De Ghost Rockers verplaatsten hun instrumenten terug naar de kelder. Daar waar ze hun repetities hielden. Daar waar ze hun instrumenten leerden bespelen met de hulp van geesten. Daar waar ze ontdekten dat de Free Birds werden vermoord. Daar waar ze ontdekten dat ze aan de hand van de liedteksten die ze kregen van de geesten, die moord moesten oplossen. Eerst was er Rocco Kent, daarna het Zwarte Oog. Mila kreeg koude rillingen bij het betreden van de kelder. Ze hoopte dat de geesten hen dit jaar met rust lieten. Ze wou zich storten op haar danscarrière. Ze wou zich storten op haar lessen op school.
"Dat de geesten maar wegblijven dit jaar." Jonas dacht hetzelfde als Mila. Hij wou zich net zoals Mila storten op zijn carrière op het DAM. Vorig schooljaar had hij heel wat gemist, doordat het Zwarte Oog hem had ontvoerd. Hij had heel wat schade in te halen dus.
Toen alle instrumenten hun plaats terug hadden, vertrokken de Ghost Rockers naar huis.
"Tot dinsdag!" riep Charlie haar vrienden nog enthousiast na. Ze hadden toen een repetitie voor een concert in Brussel over 3 weken. Charlie sprong op haar fiets. Ze zag nog een schim in het DAM. Ze vond het wat raar, maar stelde er geen vragen over. Waarschijnlijk pure verbeelding, dacht ze en ze reed weg.
Reacties zijn altijd welkom ;) en een druk op de like knop is ook altijd welkom - ;) Alleszins dank je om het te lezen
JE LEEST
Alles begint opnieuw
FanfictionTwee weken voor het nieuwe schooljaar begint, repeteren de Ghost Rockers opnieuw voor een concert. Maar pas als Jimmy niet afkomt, stellen ze zich vragen. Al snel krijgen ze een clue dankzij de geesten. Gaan ze op zoek naar antwoorden. Willen ze mee...