Haar jas, salopette, en muts maakte haar zoals ze was. Een stoere jonge chick die weet wat ze wilt. Maar nu was ze bang, ook al liet ze dit niet zien. Ze hoorde nog steeds de dondergeluiden, maar nog steeds kon ze geen wolk aan de lucht bespeuren. Ook in de omgeving zag ze niets wat zo'n geluid kon produceren. Alles was zo open. Grasvelden tot kilometers ver. Ze stonden er zelfs op. Alles was zo rustig. Ze draaide haar hoofd om het geluid beter te plaatsen. Ze stopte bij Jonas. "Heb jij honger?" Vroeg ze verbaasd. Haar angst was meteen helemaal verdwenen.
Betrapt vouwde hij z'n armen rond zijn buik. "Ja, en geen beetje." "Daar heb ik iets voor!" Charlie sprong recht. Alsof ze nooit bijna was gevallen, opende ze enthousiast haar rugzak. Triomfantelijk haalde ze een picknick laken uit en legde ze dit in het gras. "Ooh, we gaan nog eens in stijl ontbijten ook," plaagde Jonas haar. "Geestig hoor," bat ze terug, terwijl ze boterhammen en water uit haar rugzak toverde. Mila bekeek het tafereel. Er was genoeg brood voor een heel leger en ook aan water kwamen ze niet te kort. "Amai, Charles. Ging jij dit allemaal meenemen voor jou alleen?" Charlie lachte trots. "Ik heb gemaakt dat ik niet ging doodgaan van de honger." Mila schudde haar hoofd en glimlachte. Zo kende ze haar vriendin terug.
"Gaan we dan nu eten?" Jonas plofte zich op het laken en begon gulzig te eten. Mila en Charlie volgden. Alleen Lise bleef staan. Ze twijfelde. Ze voelde zich niet echt één van hen. Terwijl ze wel meehielp met zoeken naar Jimmy. Wie zijn de Ghost Rockers? Waar wonen ze? Waar komen ze vandaan? Zijn ze echt zo lief als dat ze nu doen tegen haar of is dat allemaal maar schijn? – Ja, ze zijn echt zo lief. :) ;) – "Lise, kom er bij," smeekte Mila. De twijfel ging plots weg. Een brede glimlach verscheen op haar gezicht. Ze plaatste zich recht tegenover Charlie. Snel nam ze een boterham beet.
Ze staarde voor zich uit. In haar gedachten speelde haar bijna dood scène terug af. Haar gezichtsuitdrukking veranderde in een boos gezicht. "Grr, door de Zwarte Magie was er bijna een bever minder op deze planeet." Ze werd raar aangekeken. "Ja," legde ze uit, "de bevers zijn met uitsterven bedreigd. We hebben zelfs bijna iemand verloren!" Ze wees naar Jonas. "We missen nog steeds een bever," vulde ze veel zachter aan. Ze staarde terug voor haar uit. Ze hield haar tranen tegen. Was er nu echt geen mogelijkheid om hem te vinden? Haar hart brak opnieuw. Het stukje hart dat de Zwarte Magie had weggenomen, had ze nog steeds niet terug. Ze hief haar hoofd op. Doorheen haar tranen in haar ogen, zag ze Lise. Ze herinnerde zich nog goed die zondag. Zou Lise nog steeds op Jimmy zijn? Ze besloot maar om het haar eens te vragen.
"Lise," begon ze, "mag ik je even spreken alsjeblieft?" Lise keek op. "Ja, natuurlijk!" Meteen sprong Charlie recht. Een beetje verder stopte ze. Lise kwam voor haar staan. "Wat scheelt er?" Vroeg ze. "Ben je echt verliefd op Jimmy?" Viel Charlie met de deur in huis. Stiekem hoopte ze dat haar antwoord een 'nee' was. Ze was er zo immens bang voor dat het antwoord 'ja' was. Niemand mocht haar maatje van haar afpakken. Ze slikte even haar tranen in. 'Dit is de vraag,' dacht Lise, 'dit is het moment dat ik er moet bij neerleggen dat Jimmy maar een onbereikbare liefde is.' Ze probeerde zo eerlijk mogelijk te antwoorden.
"Neen, hij is meer mijn celebrity crush, maar er zwemmen nog genoeg vissen in de zee." Zonder enige moeite vertelde ze dit aan Charlie. Diep van binnen was Jimmy toch sowieso niet meer van haar, wist ze. Ze voelde dat Charlie meer voor hem zou betekenen dan iemand die maar wat hielp zoeken naar hem. Nu pas viel haar frank, of liever, haar euro. Charlie was verliefd op hem! Ach, schattig! "Maar hé, Charlie. Ik weet zeker dat jij en Jimmy goed bij elkaar passen," vulde ze aan. Ze meende elk woord dat ze zei. Ze vertelde dit recht uit haar hart. En hoe meer ze er over nadacht, hoe meer ze vond dat ze duizend keren meer bij elkaar passen dan zijzelf bij Jimmy. Ze zou hen zelfs koppelen met elkaar. Ze verzond in haar hoofd zelfs al een shipnaam: Chimmy.
JE LEEST
Alles begint opnieuw
FanficTwee weken voor het nieuwe schooljaar begint, repeteren de Ghost Rockers opnieuw voor een concert. Maar pas als Jimmy niet afkomt, stellen ze zich vragen. Al snel krijgen ze een clue dankzij de geesten. Gaan ze op zoek naar antwoorden. Willen ze mee...