Haal de liedjes van Ghost Rockers in je hoofd en geniet er van! Veel leesplezier!
Die dinsdag waren Mila, Jonas en Charlie zich al rustig aan het voorbereiden op hun repetitie. Wat gaan ze zeggen aan het publiek? Welke liedjes zetten ze in welke volgorde? Welke kleren trekken ze aan? Tegenwoordig stemmen ze hun kledij af op elkaar. Terwijl Jonas nog even zijn gitaar checkte en Mila stemoefeningen deed, ratelde Charlie maar door.
"Jimmy is er nog niet. Hij komt anders nooit te laat. Hij neemt ook al niet zijn gsm op! Er zou toch niets met hem aan de hand zijn?" Ze maakte zich zorgen. Ze dacht aan het meisje bij de lockers en aan hem die een kus gooide naar dat meisje. Straks heeft hij met haar afgesproken, spookte er door Charlies hoofd. Ze werd zelfs een beetje kwaad bij die gedachte.
"Rustig, Charlie. Hij komt wel. Waarschijnlijk heeft hij zich verslapen. Dat kan toch na zo'n drukke zomer?" Mila probeerde haar beste vriendin te kalmeren, al had ze er ook niet echt een goed gevoel bij. In haar hoofd flitste het ene moment na de andere. Het moment dat ze ontdekte dat Jonas niet zomaar naar Amerika was, het moment dat ze ontdekten dat Jonas ontvoerd was, het moment dat ze Jonas vond op een bed, het moment dat ze – na een lang gemis – Jonas om de armen vloog en begon te huilen. Ze moest er niet aan denken dat Jimmy ook ontvoerd zou zijn. Neen, die gedachte moest ze buitensluiten. Het Zwarte Oog was opgedoekt, dankzij hen, dankzij de Ghost Rockers. Het Zwarte Oog zat in de gevangenis. Jimmy was gewoon te laat, zoals Alex.
"Goedemorgen guys!!"
"Alex, je bent te laat. We hadden om 9u30 afgesproken. Het is 10u!"
"Ja, Mila, je weet, als ik te laat kom, doe ik het goed."
"Heb je Jimmy nog gezien of gehoord of tegengekomen?" Vroeg Charlie nogal hysterisch aan Alex. Deze schudde enkel het hoofd. "Neen, niet gezien, niet gehoord ook niet tegengekomen. Is hij ook te laat?"
Die vraag werd genegeerd door Mila, Charlie en Jonas.
"We kunnen nu niet wachten op Jimmy. We gaan al repeteren. Jonas en ik dachten om te starten met 'Ghost Rockers'. Is dat ok?" Charlie en Alex knikten het hoofd en sprongen achter hun instrumenten. Ook Jonas stond al klaar. Hij sloeg het eerste akkoord aan. Charlie en Alex volgden de muziek. Mila begon te zingen.
Niemand onbewogen bij de eerste beat.
Tranen in mijn ogen om een pakkend lied.
Duizend mooie dromen. Liefde, haat en pijn.
't Bloed gaat sneller stromen bij een stoer refrein.
Gillende gitaren
Ghost Rockers
Vingers op de toetsen razendsnel
Duimen op de snaren
Ghost Rockers
Drumgeluiden rechtstreeks uit de hel
't Is de beste band die je hebt gekend
Harder dan een woeste wervelwind
Alle handen hoog, hoog, hoog.
Normaal zong Mila nog 'De show begint.' Dit kon niet doorgaan door Jonas. Hij tokkelde een andere melodie. Ook Charlie begon een andere melodie te spelen. Ze keek angstig naar Mila. Dit was niet afgesproken! Dit was zij niet dat speelde. Ze werd alweer begeleid door de geesten! Mila werd getrokken naar het statief van de microfoon en zong ongewillig op de muziek. Muziek die ze wel kende, maar zij zong dit zelf niet. Opeens weergalmde Telescoop doorheen de repetitieruimte.
JE LEEST
Alles begint opnieuw
Fiksi PenggemarTwee weken voor het nieuwe schooljaar begint, repeteren de Ghost Rockers opnieuw voor een concert. Maar pas als Jimmy niet afkomt, stellen ze zich vragen. Al snel krijgen ze een clue dankzij de geesten. Gaan ze op zoek naar antwoorden. Willen ze mee...