!!! WAARSCHUWING VOOR ALLE GEVOELIGE BEVERS !!! Hou jullie een doos Kleenex zakdoeken klaar (of een ander merk), want het is mogelijk dat je een traan moet laten. Of meer. Veel plezier met het lezen. Grtz :)
Ze wandelde. Ze huilde. Ze kon aan niets anders meer denken. Ze kon aan niemand anders meer denken. Jimmy – verdwenen? – Jimmy – Jimmy – waar? – Jimmy – waar? – verdwenen? – Jimmy – ontvoerd? – Jimmy – Jimmy... Jimmy. Ze voelde zich zo slecht. Het leek dat er een deel van haar leven verdwenen was. Het leek dat er een deel uit haar hart gesneden werd. Het deed zo immens veel pijn. En dat was geen pijn van een schaafwonde of een snijwond. Neen, het deed nog veel meer pijn dan zo'n pijn. Het deed pijn in haar hart. Ze huilde.
Charlie voelde twee paar ogen kijken naar haar. Ze veegde haar tranen weg en keek ook naar deze twee paar ogen. Het waren Caitlin en Lise, wist ze. Caitlin was degene die zei aan Jimmy dat Lise verliefd op hem was. Lise had middellang bruin golvend haar. Niet echt in model, maar dat haar was prachtig. Zo natuurlijk prachtig. Haar vriendinnetje Caitlin had ook middellang golvend haar. Maar dan wel in het blond en met wat meer krullen in. Het feit dat Lise op Jimmy zou verliefd zijn, zwaaide Charlie weg. Het kon haar niet echt iets schelen. Het enigste wat er haar bezielde was dat Jimmy weg was en dat ze helemaal niet weet waar hij heen is. Dat was zelfs het ergste. Ze zag de twee meisjes glimlachen naar haar, ze glimlachte terug. Maar diep in haar hart was ze nog steeds keihard aan het wenen.
Eenmaal thuisgekomen ging ze naar haar kamer, met krokodillentranen over haar wangen. Ze kon hem niet uit haar hoofd zetten. Ze moest nog steeds denken aan 'Jimmy – verdwenen – Jimmy – ontvoerd – Jimmy....' En sinds kort kwam 'De Zwarte Magie' ook in haar hoofd spelen. Wat willen ze van hem? Wat zijn ze met hem van plan? Komt hij ooit nog levend terug? Haar moeder zag haar door de gang hollen naar boven toe. "Charlie, wat is er?" Vroeg ze. Maar Charlie negeerde haar totaal. Charlie ging door naar haar kamer en zette haar muziek aan. De cd 'De Beat' legde ze op. Omdat ze daarbij de drums van Jimmy hoorde. Omdat ze daardoor meer het gevoel kreeg dat Jimmy er nog was. Omdat ze daardoor het gevoel kreeg dat Jimmy bij haar was.
Ze nam haar konijnenpet bij zich en ging op haar bed zitten. Met haar knieën omhoog en haar pet tegen haar hart begon ze alweer te wenen. Alsof haar tranen in de maat van de muziek uit haar ogen kwamen rollen.
Mijn hart slaat de maat
Mijn hart slaat de maat
Mijn hart slaat de maat
Het ritme van jouw leven
Mijn hart slaat de maat
Mijn hart slaat de maat
Mijn hart slaat de maat
We worden samen één
Ze luisterde naar de drums. Ze luisterde naar Jimmy op de drums. Hij kon dit zo goed. Ze kon zich zelfs niet meer voorstellen hoe hij was voor aleer hij drum kon spelen. Hij was zo goed. Hij was haar maatje. En ze miste hem zo hard.
Ook Felix, haar kleine broertje, miste ze. Een ander deeltje dat uit haar leven verdween. Een ander deeltje hart dat weg gesneden werd. Helaas komt deze nooit meer terug. Want haar broertje leeft niet meer. Overleden. Ze miste hem ook. Ze wou niet dat Jimmy ook voorgoed werd weggesneden uit haar hart. Ze huilde opnieuw.
Op een dag valt jouw hemel naar beneden
Stopt de tijd, worden alle stemmen stil
Is er niets, zelfs geen spoor meer naar 't verleden
Alsof iemand heel je leven wissen wil.
Charlie legde zich neer in haar bed, knieën opgetrokken. Ja, vandaag is het die dag, stamelde ze. Vandaag viel mijn hemel – BOEM – naar beneden. Zo ineens. BAM. Heel even sloot ze haar ogen, van verdriet. Vooral om haar verdriet te vergeten. Haar ogen deed ze weer open toen ze Laat Me Vrij hoorde zingen door Mila.
Ik vraag je zet je masker af voor mij
"Robin," dacht ze luidop. Robin was de maskerman vorig schooljaar. "Misschien moeten we Robin vragen om weer te komen helpen." Ze sprong recht, nam haar gsm en begon een sms te typen.
Dag Robin.
Alles goed?
Zin om eens af te spreken?
Groetjes
Charlie
Ze hoopte dat ze snel een sms'je terug kreeg. Ze wou niet meteen gaan zeggen dat ze problemen hadden. Alweer iets met Het Zwarte Oog en nog een veel machtigere organisatie. Ze wilde hem niet meteen betrekken met haar verdriet.
Biep biep – Robin!
Ha, Charlotje.
Fijn je weer te horen. Hoe waren al de optredens tijdens de zomer?
Helaas, ik ben net terug gestart met school. Afspreken is voor een andere keer.
Groetjes
Robin
Een steek in haar hart. Dat voelde ze. Alweer. De zoveelste steek in haar hart. Kan het nog erger vandaag?
Alweer een refreintje van Laat Me Vrij.
Ik vraag je zet je masker af voor mij
Laat me vrij.
Ze zou beter haar masker weer op zetten. Haar verdriet verbergen. Blij zijn. Alles positief zien. Daar was ze toch getraind in. Ze was getraind om haar verdriet te verbergen. Dat noemde zich acteren. Acteren. Er ging een lampje branden in haar hoofd. Lise en Caitlin, die volgden acteerles op het DAM. Misschien kunnen zij helpen? Ze ging het morgen voorstellen aan haar vrienden.
Haar vrienden. Ze luisterde nog steeds naar de cd. Haar tranen droogden op. Alsof Mila bij haar was. Alsof Mila er was om haar een knuffel te geven. Alsof Mila haar tranen wegveegde en haar goede moed in sprak. De muziek had meer een groepsgevoel, omdat er meerde mensen zongen. Ja, zij ook, wist Charlie. En dat maakt het uniek. Ze hebben samen hun eigen cd ingezongen. Dat maakte het ook nog eens zo speciaal.
Biep biep, alweer een sms.
Hey Charlie,
Hopelijk gaat alles goed?
Morgen afspraak om 9u aan het kerkhof.
We denken dat we daar moeten zijn voor een volgende aanwijzing.
Hou je goed.
Knuffel
Mila
xx
Een lach kleurde haar gezicht.
Ok, ik zal er zijn.
Sms'te ze terug.
Ze ging weer liggen op het bed. Pakte haar konijnenpet bij haar. Zette nog haar wekker en sliep.
Van al dat wenen wordt je toch wel moe. Morgen is het een nieuwe dag. Een betere dag als vandaag. Ze zou Jimmy vinden. Ze zou Jimmy redden. Dat moesten ze toch doen van de geesten.
Toch?
Reacties (of je al dan niet een traantje hebt gelaten) zijn altijd welkom. En euhm, een druk op die like knop ook hoor. :) Groetjes, Bieke.
JE LEEST
Alles begint opnieuw
FanfictionTwee weken voor het nieuwe schooljaar begint, repeteren de Ghost Rockers opnieuw voor een concert. Maar pas als Jimmy niet afkomt, stellen ze zich vragen. Al snel krijgen ze een clue dankzij de geesten. Gaan ze op zoek naar antwoorden. Willen ze mee...