Stel je voor. Charlie zingt in de serie. Hoe zou ze klinken? In mijn ogen en oren zeker en vast super mooi!! Ik noemde dit deel 'Hashtag Team Verhulst' omdat.. - ach, je zal het wel lezen. Veel leesplezier.
Ze sloot haar ogen en hoopte op een teken. Wat Alex toen zag gebeuren, kon hij amper geloven. Hij zag dat Charlie werd getrokken naar het statief. Ineens zong ze een speciale medley dankzij de geesten. Deze medley nam hij vlug op met zijn technologische middelen.
Wij komen, wij komen naar jou. Wij komen, wij komen naar jou. Niets kan ons nog tegenhouden we komen naar jou. Wij komen, wij komen naar jou. Wij komen, wij komen naar jou. Niets kan ons nog tegenhouden we komen naar jou.
Naar een eiland in zee waar we nu al dagen verblijven. Wij willen weg, weg hier vandaan. Naar ons huisje willen we gaan. SOS, boodschap in een fles. SOS, boodschap in een fles. SOS, boodschap in een fles. SOS, boodschap in een fles.
Jimmy, waar ben je gebleven. Je maatje heeft heel veel verdriet. Maar elke nacht bij het kampvuur, zingen de cowboys dit lied. Jimmy, de cowboy. Jimmy, de cowboy, de held van de Far West. Jimmy, de cowboy. Jimmy, de cowboy was beter dan de rest.
In Amerika woont tante Erika. Ze is getrouwd met een Amerikaan. Ze woont in Hollywood en draagt een cowboyhoed. Vandaar dat je haar overal ziet staan.
Toen zijn we dadelijk op reis gegaan. Met het vliegtuig, en ziezo. Nu lijden wij een paradijsbestaan. In het land van 'Buenas dias', van tequila's en tortilla's. In het mooie Mexico. We zitten lekker aan de zee, olé olé. We hoeven niet naar de tv, olé olé. En we hebben alle twee, olé olé. Een grote Mexicaanse hoed. Dat reisje was een goed idee, olé olé. We doen aan alle feestjes mee, olé olé. En we zeggen joepiejee, olé olé. Hier is het leven goed.
Kijk, daar vliegt een vliegtuig voorbij. Wat denk je, is dat niets voor mij? Als jij gaat vliegen, wil ik met je mee. Dat is geweldig, ik heb een idee. Piloot, piloot, ik word pi pi piloot. Later verdien ik met vliegen mijn brood. Piloot, piloot, ik word pi pi piloot. Geef mij een vliegtuig, neem jij maar de boot. Piloot, ik word pi pi piloot.
Vliegen, wie vliegt er mee? Vliegen, een goed idee. Vliegen, ik ga naar zee. Vliegen, ik wil mijn vleugels uitslaan. Vliegen, langzamerhand. Vliegen, tot aan het strand. Vliegen, en als ik land. Liegen, dat ik Japan gezien heb.
Het is weer zo lang geleden, dat ik jou nog heb gezien. Ben je gegroeid, ben je gekrompen, of heb jij een baard misschien? Nog heel even en ik weet het, want straks zien wij elkaar. Want wij gaan vliegen, vliegen, vliegen heel hoog in de lucht. En wij gaan lopen, lopen, lopen als een muisje op de vlucht. Dan gaan we rijden, rijden, rijden, rijden met de trein. En gaan we varen om snel bij jou te zijn. En gaan we varen om snel bij jou te zijn.
Alex geloofde zijn oren niet. Charlie had net gezongen en het klonk in zijn oren helemaal niet slecht. En die liedjes, die herkende hij ook al van ergens. "Waarom zong jij nu een medley van Samson & Gert?" Vroeg hij verbaasd. "Zijn ze ook al gestorven ofzo?" Voegde hij er nog aan toe. Nog maar net bekomen van het zingen, kreeg ze al een heleboel vragen naar haar toegegooid. Ze vond het wat vervelend, maar toch luisterde ze naar zijn vragen. Ze bekeek hem vreemd aan. "Gekkie," verschoot ze van zichzelf. Ze gebruikte een woord dat Jimmy alleen gebruikte voor haar. Ze maakte haar antwoord af: "Natuurlijk zijn ze niet dood. Samson leeft voor eeuwig voort en Gert die..." Ze dacht even na. "Gert die kan mijn vader zijn, dus ik denk niet dat hij dood is," sloot ze haar antwoord af.
"Maar Gert heeft toch een dochter, niet?" ging Alex in op het antwoord van Charlie. "Ja," reageerde ze, "een heel mooi meisje. Ik geloof dat ze goed op mij gelijkt." "Echt?" Alex was nieuwsgierig. "En oooh," voegde Charlie er enthousiast aan toe, "haar lievelingskleur is roze, dus ik denk dat we heel goede vriendinnen zouden kunnen zijn." Ze keek dromerig weg, alsof ze de vriendschap meteen voor haar zag.
"Zeg," onderbrak Alex, "Gert verzint toch allemaal verhalen, zoals Galaxy Park, Het Huis Anubis en al?" Charlie knikte. "Hij kon ons avontuur dus ook verzonnen hebben?" Eindigde Alex zijn bedenkingen. "Ja, maar wij zijn toch echt? Dit beleven wij toch echt? Jimmy is toch echt verdwenen? Toch?" Charlie kreeg rillingen bij het denken dat er iemand haar leven zou sturen door het schrijven van een verhaal. Het gezicht van Alex werd ineens serieus. "Natuurlijk zijn wij echt. En daarom moeten we die tekst ontcijferen!" Hij spurtte naar zijn tablet en liet de medley nogmaals afspelen.
"Wij komen naar jou naar een eiland in zee," herhaalde Alex een deeltje van de tekst. "Dus Jimmy zit op een eiland in zee. En wij moeten er naar toe," besloot hij. "Kabonga zeg," ze vond het nogal raar om haar eigen stem te horen zingen. "Je maatje heeft heel erg veel verdriet, is dat zo?" Alex keek nieuwsgierig naar Charlie. Ze sloeg haar ogen dicht en sloeg haar armen rond haar buik. Ze werd misselijk van het missen van Jimmy. "Ja dus," veronderstelde Alex. Hij luisterde verder naar de tekst.
"In Amerika, Mexico. Dat eiland ligt ergens in Mexico," merkte hij op. "Ja, en hoe geraken we daar?" Ze hoorde haar zelf nog steeds niet graag zingen. Zo'n held is ze blijkbaar niet in zingen. 'Mila mag direct weer zingen hoor, die kan dat duizend keer beter als ik,' dacht ze. "Wel," antwoordde Alex, "in de medley staat onwijs veel 'vliegen'. Ik denk dat we een vliegtuig moeten nemen. Dat we moeten vliegen naar daar, naar Jimmy." "Kabonga, dat is een goed gedacht," ze miste nog steeds Jimmy. Maar ze wist dat ze alsmaar dichter en dichter kwam bij Jimmy en dat kleurde haar dag.
Op dat moment zwaaide de deur open. Mila en Jonas kwamen binnen gehold. "Wij," hijgde Mila. Ze herhaalde het begin. "Wij weten het precieze adres waar Jimmy nu is."
Laat iets achter in reactie of zo. Ik dank jullie van harte voor het lezen. :)
JE LEEST
Alles begint opnieuw
FanfictionTwee weken voor het nieuwe schooljaar begint, repeteren de Ghost Rockers opnieuw voor een concert. Maar pas als Jimmy niet afkomt, stellen ze zich vragen. Al snel krijgen ze een clue dankzij de geesten. Gaan ze op zoek naar antwoorden. Willen ze mee...