3. De wereld blijft heus draaien

393 18 1
                                    

Het was 14u. Iedereen stond aan de winkel van Dove Gérard. Alex was zelfs 10 minuten eerder. "Ja, dat komt omdat ik in mijn hoofd heb gestoken dat we om half twee hebben afgesproken," legde hij uit terwijl Mila zich aan het focussen was op het slot. "Dus eigenlijk was je toch te laat?" Plaagde Jonas Alex. "Zeg bever," fluisterde Charlie lachend. "Misschien moet je op zo'n manier nog meer te laat komen. Dan ben je altijd op tijd." Ze giechelde. Nogal luid. "Zeg! Hou eens op. Ik kan me niet concentreren!" Mila was dat gegiechel en gefluister wat beu. Het was een moeilijk slot. Het leek zelfs dat het slot vervangen was sinds 2 jaar geleden. Toen stonden ze hier ook om binnen te breken. Ze had een eigen haarspeldje mee. Ze forceerde het slot en dan hoorde ze het. 'klik.' De deur was open. Eindelijk.

Voorzichtig slopen de Ghost Rockers naar binnen. Ze stoken hun zaklampen aan. Heel stilletjes bekeken ze ieder detail in de winkel. Ze zagen allerlei papieren liggen op verschillende tafels. Contracten met verschillende muziekgroepen, wist Jonas. Hij moest even denken aan het vorige moment dat ze deze winkel doorzochten. Ze hadden toen nog geen weet wie of wat de Free Birds waren. Daar in de winkel vonden ze wel de single Help Mij. Verlinden wist toen wie ze waren. Nooit hadden ze dan kunnen denken dat Verlinden van een veel grotere organisatie was. Het Zwarte Oog. Jonas werd weer woedend. Woedend op Verlinden. Hij had Jonas ontvoerd, bijna vermoord. Hij had de Free Birds vermoord. Hij had Jonas zijn opa vermoord.

Jonas' oog viel op een wereldbol die op een statief gevestigd was. Toen moest hij denken aan een zinnetje uit de medley.

De wereld blijft heus draaien

"Jongens, ik denk dat ik iets gevonden heb."

In een mum van tijd stonden de andere bevers naast hem. "Wat heb je gevonden, wat heb je gevonden?!?" "Alex, sshhhht!" Siste Jonas. "De geesten gaven ons de voorbije jaren een tekst waar we aanwijzingen moesten vinden. Dat is dit keer niet anders. Zo is er het refreintje van De Stilte Van De Storm. Daarin zingen ze 'de wereld blijft heus draaien'. Volgens mij is de eerste aanwijzing deze wereldbol." Trots liet hij zijn vondst zien.

Het gezicht van Mila toonde ook trots weer. Ze was trots op haar vriend. Trots op haar lief. "Knap bolleke," zei ze plagend. "Kom, dan maken we hem open." Heel voorzichtig haalde Mila de bol van het statief. Ze opende de bovenste helft van de wereld. "Stel je voor. Dat is een voodoowereldbol. Dat deel gaat omhoog en wij gaan mee. Wereldaardbeving!" Grapte Charlie fluisterend. "Oh ja, dat is keicool!" "Alex, Charlie, shhht. Niet zo luid. Straks hoort iemand ons." Jonas was gefixeerd op de bol, maar hij kon er niet tegen dat zijn vrienden zo luid bezig waren.

In de wereldbol zat er een papiertje. Jonas trok dit er uit, terwijl Mila daarna de wereld weer toe klapte en terug op het statief plaatste. "We hebben iets," glunderde Jonas. Hij wou het papiertje open maken, maar werd tegengehouden door Mila. "We gaan dat hier toch niet lezen? We moeten hier zo snel mogelijk weg," siste ze. Ze sloop terug naar buiten en wachtte tot Charlie, Alex en Jonas ook buiten waren. Daarna sloot ze de deur terug.

Niet veel later zaten de vrienden te praten in Park Spoor Noord. Jonas haalde het papiertje uit zijn zak. "Klaar om te weten wat er in staat?" Vroeg hij zenuwachtig. Hij opende het grauwgele velletje papier en las voor.

Best vinder van deze brief.

Als u dit leest, heeft u hopelijk Het Zwarte Oog opgedoekt. Hopelijk. Maar het is nog niet gedaan. Integendeel. Hier begint het nog maar pas. Er is nog een veel grotere en machtigere organisatie. Deze heeft Het Zwarte Oog in zijn macht genomen.

Deze organisatie noemt zich De Zwarte Magie. Deze mensen ontvoeren de zwakste mensen van de muziekgroepen. Waar deze organisatie zich bevindt, kan ik nu helaas niet melden. Daarvoor is de tegenstand te groot.

Maar wees snel. U heeft niet veel tijd. Tot 2 weken na een verdwijning. Ik hoop dat u ook deze organisatie op kan doeken.

Wees op je hoede.

Ondertekend. Rocco K.

Heel even zaten ze alle vier stomverbaasd te staren naar dat klein grauwgeel briefpapier. Rocco Kent. Het Zwarte Oog. De Zwarte Magie. Dit kon geen waar zijn! Dit mocht geen waar zijn. "Als ik het goed begrijp, was het Zwarte Oog een deel van een veel grotere organisatie," krijgt Mila er als eerste uit. "En Rocco. Die was dan goed of zo? Dan zit hij in het gevang voor niets?" Normaal zou alles als puzzelstukjes in elkaar moeten vallen, maar dit was helemaal niet zo. Mila was nog nooit zo verward geweest. Zelfs niet toen ze zo verward was telkens toen ze Jonas zag in haar eerste jaar op het DAM. Nu was haar verwarring veel groter. Waar moesten ze nu naar toe? Wat was hun volgende stap?

"Wat als De Zwarte Magie nu Jimmy heeft?" Merkte Jonas op, waardoor Charlie plots recht stond en bruusk wegliep. Al huilend. Als Jimmy weg zou zijn, door de Zwarte Magie, dan zou ze haar maatje kwijt zijn. Dan zou ze haar beste vriend kwijt zijn. Ze zou zich geen leven zonder Jimmy kunnen inbeelden. "Hé, Charlie," kwam Mila achter haar aan. "Gaat het een beetje?" Charlie draaide zich om en gaf haar beste vriendin een dikke knuffel en huilde nog harder. Mila probeerde zo goed mogelijk Charlie te troosten, ook al wist ze niet precies wat er in haar omging. "Wat er ook is, je kan altijd bij mij terecht. We gingen net op zoek gaan naar een volgende aanwijzing. Ik zou het fijn vinden als je er bij bent," zei Mila. Charlie liet Mila los. "Ik wil liever wat alleen zijn. Laat je me weten wat de plannen zijn? Ik ga naar huis." Mila knikte en wou nog zeggen 'ok, is goed, zal ik doen,' maar Charlie was al uit het zicht verdwenen.

Terug bij de groep hoorde ze Alex zeggen: "Als Jimmy weg zou zijn sinds vandaag, dan hebben we nog 2 weken. Dat is 14 dagen," fier op het feit dat hij wist dat 14 dagen twee weken zijn. "Maar het kan ook zijn dat hij weg is sinds zondag en dan hebben we maar 12 dagen meer," vulde hij aarzelend er aan toe. "Al goed en wel. Maar wat doen we nu?" Vroeg Mila terwijl ze terug neer ging zitten.

'Ja, wat moeten we nu doen?' Dat was ook een vraag wat er in Jonas' hoofd speelde. 'Wat moet er nu gebeuren? Wat nu?'

Ja, wat nu?

Alles begint opnieuwWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu