Bulanık Dünya

417 73 39
                                    

Öylesine berbat bi hâle geliyoruzki, bazen insan sorguluyor; neden? Birinin canını yakmak, hayatını çalmak, onu mahvetmek bize ya da size ne kazandırırki? Bir kız çocuğu basbas bağırıyor, gözlerinin önünde annesi bir cani tarafından yaralanıyor heryeri kan içinde... Hayal edebiliyor musunuz? Kadın kan içinde, yüzüne yayılan ölüm korkusu ve ona dehşet içinde bakan kızı, oda annesinin hayattan kopup gitmesinden korkuyor. Peki sebebi ne? Bir tane, zihniyetsizce yetiştirilmiş kendini kadınlardan üstün gören bir canavara karşı geldiği için. Bu kadar kolaymı cidden? Eline bıçağı alıp erkekçe savurmak.

Yahu, erkek olmak sizin gözünüzde ne anlam ifade ediyor? Trafikte küfür ederken, basit bir tartışmayı kafa atarak çözerken, sizden bedenen zayıf olduğu için bir kadına el kaldırırken delikanlı mı oluyorsunuz? Bir köpeğe tecavüz ederek! Bir çocuğa tecavüz ederek! Bir kadını öldürerek siz sadece kendinizi, değerlerinizi, onurunuzu, şerefinizi ve hayatınızı mahvediyorsunuz. Siz, biz kadınların gözünde güçlü ya da yenilmez değilsiniz... Siz biz kadınların gözünde eğitilmeye muhtaç aciz canavarlarsınız. Emin olun bu zihniyete sahip birçoğunuz artık sadece mide bulandırıyor.

Ve biz kadınlar... Neden bir erkeğe ihtiyaç duyarızki? Neden sokağa çıkarken bir erkekten izin alırız, neden elbisemizin kısalığını bir erkekten izin alarak ayarlarız, neden bir erkekten para isteriz, neden bir erkek üzerimize yürüdüğünde başımızı öne eğer ve itaat ederiz? Bir kadının birçok erkek arkadaşı varken ona küçük düşürücü lakaplar takarız ama neden bir erkeğe sadece çapkın deriz?

Susmayın, izin vermeyin! Gece yarısı çıkın sokaklara, ne istiyorsanız onu giyin, çıkın trafiğe, size taciz mesajları atanları rezil edin, size izinsizce dokunmaya kalktıklarında ortalığı ayağı kaldırın, sizi sokakta süzenlerin gözlerinin içine bakın ama asla başınızı öne eğmeyin! Şunu asla unutmayın, bir erkek, babanız olmadığı sürece sizin hiçbirşeyinize söz edemez. Aşk gözlerinizi kör etmesin, hataları kabul etmeyin, siz kadınsınız. Köle değil.Narin kadın diye bir şey yok. Kadın dediğin güçlü olur.

Geleceğin ebeveynleri; ilerde bir oğlunuz olursa ona bir hayvan alın, merhameti ve saf sevgiyi öğresin. Onun cinsel organıyla övünmeyin, erkek oğlum diyerek cinsiyetini üstünmüş gibi göstermeyin. Onu sadece erkek arkadaşlara mahkum etmeyin, hayatı keşfederken bir kız çocuğununda onunla eşit şekilde büydüğünü gösterin. Bir kız arkadaşı olduğunda tıpkı kızınıza yaptığınız gibi onunda sevgilisini sorgulayın, erkek adamdır demeyin. Ona eşiniz gibi işe gidebildiğinizi, eşinizinde sizin gibi yemek yapabildiğini anlatın. Hâlâ bir şeyleri değiştirebiliriz, biz kadınlar kimsenin malı değiliz. Bunu asla unutmayın.

#EmineBulut

♤ ♤ ♤

"Eeğer mükemmel bir hayatımız olsaydı, cennet ve cehhennem olmazdı."

15. Bölüm | Bulanık Dünya

                                              ♣️

Bacaklarını karnına doğru çekti, iki bacağını sıkıca saran elleri hafifçe gevşemişti. Parmak uçları, teninindeki pürüzü hissettiğinde gözlerini güçlükle yumdu ama derin bir acı sağ bacağına aşağıdan yukarı doğru keskince tırmandığında bedeninin bir an hâlsizleştiğini hissedebilmişti; çıplak ayakla can çekişen alevlerde yürümenin verdiği acıydı sanki hissettiği. Başını dizlerine yaslayıp koyulaşan geceyi camının parmaklıkları ardından seyrederken tek bir ışık arıyordu gözleri; umudu tüm saflığıyla gözlerinin önünde görmeyi ve ona dokunamasada izlemeyi istedi Tanrıdan. Ama karanlık bir çığ gibi büyüdü onun dünyasında, ışığı olmayan dar sokakta çıkmazdaydı. Her insan bir yere aittir ama her nefes kendi kışında yazı saklar, o da bir tipinin ortasında güneşi bekliyordu.

KAYBEDENLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin