Kdo to je: Oberyn Martell, zvaný Rudá zmije, je bratr Dorana Martella, prince v Dorne. Na rozdíl od svého bratra je horkokrevný a má hodně ostrý jazyk. Je rovněž skvělým bojovníkem. Má osm dcer - bastardů, které po něm zdědily povahu i bojové schopnosti. Pro tyto vlastnosti se jim přezdívá Píseční hadi. Oberyn se za ně nijak nestydí a ony žijí u dvora jako jeho legitimní dcery. Jeho poslední konkubína, která je zároveň matkou poslední z Písečných hadů, se také narodila jako bastard a jmenuje se Ellaria Písek. Kromě bratra měl Rudá zmije také sestru - Elliu Martell, ženu Rhaegara Targaryena. Míval k ní velice blízko a její smrt ho zarmoutila a rozzuřila. Od té doby touží po pomstě na jejím vrahovi, Gregoru Cleganovi, přezdívaném pro svou velikost a bojové schopnosti "Hora, která jede".
Věk: 42 let
Rod: Martell
Rodina: bratr-Doran Martell,sestra-Ellia Martell(+),milenka-Ellaria Písek,dcery-Obara, Nymeria, Tyena, Sarella, Elia, Obella, Dorea a Loreza Písek
Přezdívky a tituly: Princ, Rudá Zmije z Dorne
SPOILER:
Smrt: Zabit Gregorem Cleganem při boji, rozdrcením lebky
Herec: Pedro Pascal
Zajímavosti: Je prakticky nemožné,aby člověk rozdrtil lebku pouze za pomoci lidské síly i kdyby měl v ruce jakýkoliv nástroj jako Hora svou rukavici.Proto je smrt Oberyna považována za nemožnou.
Hlášky:
princ Oberyn: Tam, odkud pocházím, nevídám mnoho Lannisterů.
voják: Já zase nevídám mnoho Dornů v hlavním městě.
princ Oberyn: Nemáme rádi ten smrad.Oberyn: (o Cersei, na Tyriona) Je to vzácnost potkat Lannistera, který sdílí mou radost z mrtvých Lannisterů.
Názor: Oberyn Martell je díky své proříznuté puse velmi oblíbenou postavou. Už jen proto,že je z rodu Martellů,který je podle fanoušků v hlasování druhý nejlepší po rodě Targaryenů. Já osobně mám Oberyna strašně ráda a při boji z Horou jsem tajila dech jeho bojové schopnosti jsou obdivuhodné
ČTEŠ
Hra o trůny- postavy
Non-FictionJako velký milovník Hry o trůny (Game of thrones) jsem se rozhodla napsat seznam postav a k nim jisté charakteristiky. Doufám,že se bude líbit :) Ráda poznám další zapálené fanoušky jako jsem já :) Winter is coming!