Kdo to je:I přes svůj věk je to vysoký vzpřímený muž v dobré kondici, se smutnýma, modrýma očima, bílými krátkými vlasy a štíhlým obličejem.Barristan se narodil jako prvorozený syn lorda Lyonela Selmy a již od dětství toužil stát se slavným rytířem. Jako rytíře ho v jeho šestnácti pasoval Aegon V. Targaryen,dále se ve svých třiadvaceti stal členem královské gardy za krále Jaeharyse II. Targaryena.Tím že se přidal k Bílým sice způsobilo, že přišel o nárok na hrad svého otce a na ruku své milované, ale získal si tak slávu, jednoho z nejčestnějších rytířů v Západozemí. Byl také jedním z velice mála rytířů, kteří dokázali v turnaji porazit Rhaegara Targaryena.Jedním z jeho slavných činů, bylo osvobození dalšího krále, Aeryse II. Targaryena ze zajetí v Šerodolu.Během Robertovy Rebelie bojoval proti svému budoucímu králi, v bitvě na Trojzubci, kde padl Rhaegar, podle Barristana nejlepší možný král. Barristan byl vážně zraněn a většina vzbouřenců chtěla jeho smrt, Robert se ho ale zastal a po své korunovaci ho jmenoval Lordem Velitelem. Tam Barristan protestoval proti znovupřijetí Královraha, Jaimeho Lannistera do Gardy, ale musel se podvolit vůli krále.
Věk: 61 let
Rod: Selmy
Rodina: otec- Lyonel Selmy
Přezdívky a tituly:Chrabrý, Lord velitel královské gardy, Ser Dědeček
SPOILER:
Smrt: seriál- Zabit Syny harpyje
Herec:Ian McElhinney
Hláška: " Dokážu se skrze vás probít jako, když dýka krájí sýr..."(hodí meč k Joffreymu) " Ber ho kluku!Nech ho roztavit a přidej si ho k ostatním!"
Názor: Barristan Selmy,co tak o něm říct? Je to určitě moc zajímavá postava a překvapilo mě jaké má na svůj věk bojové schopnosti. Taky to ,pro kolik králů on vlastně bojoval,zažil čtyři Targaryeny na trůně, plus Daenerys. Scéna,kdy ho Cersei propustila ze služeb mě rozbrečela,chudák bojuje celý život za Západozemí a královna ho v pohodě vyhodí,aby na jeho místo postavila svého bratra.který jednoho ze svých králů zabil. Ale jakmile se dostal k Daenerys, bylo to pro něj o dost lepší!
ČTEŠ
Hra o trůny- postavy
Non-FictionJako velký milovník Hry o trůny (Game of thrones) jsem se rozhodla napsat seznam postav a k nim jisté charakteristiky. Doufám,že se bude líbit :) Ráda poznám další zapálené fanoušky jako jsem já :) Winter is coming!