Jiní

670 35 4
                                    

Kdo jsou: Jiní, známí také jako bílí chodci, jsou mýtičtí démoni žijící daleko na Severu v pustinách věčného ledu. Jsou popisováni jako vysocí, vyzáblí a tvrdí s kůží a masem bledým jako mléko. Charakteristické jsou oči, které jsou modré jako "hořící" led. Jejich přítomnost předznamenává pokles teploty. Přichází v noci denní světlo je pro ně pravděpodobně smrtící. K dorozumívání používají dosud neznámý jazyk a jejich hlasy připomínají praskání ledu. Také nosí odrazivé brnění, které „mění" barvu s každým krokem, meč vyrobený ze zvláštní ledové substance, jenž dokáže chladem rozlomit jakýkoli objekt včetně oceli, a mají jezdit na mrtvých koních, mamutech, obřích ledových pavoucích a jiných zvířatech. Jedinou účinnou zbraní proti Jiným je oheň a obsidián (dračí sklo, nebo-li ve staré valyrijštině zmrzlý oheň). Některé spisy tvrdí, že užitečnou zbraní může být i meč ukutý z valyrijské oceli. A i když se o nich mluví jako o mrtvých věcech nenávidějících život, žijí, a to mnoho tisíc let. Podle pověstí, ať už staré chůvy ze Zimohradu nebo jiných, také mohou tisíce let spát pod sněhem, dokud je něco neprobudí. A stejně jako jejich původ nebo cíle, ani co to může být není známo. A ne, že by to většinu obyvatel Západozemí zajímalo, přestože v knize jako kletbu často používají: „Ať tě vezmou Jiní." To hlavně proto, že naposledy se chodci ukázali před 8 000 lety během Dlouhé noci, jak se říká zimě a temnotě trvající víc než generaci. Tehdy se dostali daleko na jih a za nimi zůstával masakr, dokud nebyli poražení ve válce za úsvit Prvními lidmi a dětmi lesa, vedenými legendárním hrdinou Azorem Ahai, a zahnáni zpátky na sever. Aby zabránili jejich návratu, postavili následně lidé pod vedením Brandona Stavitele (alespoň dle legend) za pomoci kouzel dětí lesa ledovou Zeď.

Nemrtví: Lidé a zvířata, kteří se stanou obětmi Jiných, oživnou v podobě nemrtvých přízraků s modrýma očima. Nemrtví jsou pouhé loutky v rukou Jiných a nepamatují si nic ze svého minulého života. Necítí bolest a zabít je může jen oheň. Útočí samostatně i ve skupinách.

Král noci: Noční král byl do jisté míry brán za pouhou legendu. Kolují o něm řeči a pohádky, že se jedná o třináctého lorda velitele Noční hlídky, jenž se zamiloval do Jiné, kterou si následně vzal. Za dobu, co se Noční král nacházel za Zdí daleko na severu, uběhlo již spoustu času. Za tu dobu se nashromáždila velká armáda Jiných, ve které je i Noční král. Dokáže měnit obyčejné lidi v Jiné ,buď dotykem, nebo jak bylo v 5.sérii nadzvednutím rukou.

Spojitost s postavami: Zabití- Jediní,kteří zabili Jiného jsou Jon Sníh, Samwell Tarly a Meera Reed

Benjen Stark- Stal se napůl Jiným a napůl člověkem a to jen díky Dětem lesa a dračímu sklu

Herec: Král noci-  Richard Brake, Vladimír Furdík

Jiný- Ian Whyte

Zajímavosti: Vladimír Furdík je slovenský herec,který se také objevuje ve snímku,kdy mění Děti lesa muže na Jiného, právě na budoucího Krále noci

Názor: Takže v první řadě, jsou to záporné bytost,takže jim fakt nijak nefandím! Když se objevili v seriálu hned v prvním díle,tak jsem si říkala k čemu tam vlastně jsou a co jako dělají. Nijak mě nezaujali,prostě nějací zmrzlí týpci,co sekají hlavy a všichni se jich bojí...což je pochopitelný. Když se později začali,tak nějak více rozebírat,jako ty oběti Krasterových dětí a ,kdo je vlastně Král noci? Začala jsem se o ně více zajímat...


Hra o trůny- postavyKde žijí příběhy. Začni objevovat