+ 2 +

1.9K 114 1
                                    

'Kinderen' zegt onze vader, 'ik heb jullie hier laten komen omdat de school van de Blackmoonroedel is afgebrand dankzij een paar rogues. Daarom komen de scholieren hierheen naar onze school.'

Hij houd even rust. De meeste mensen kijken elkaar aan en fluisteren wat. Kira kijkt naar mij. 'Ze blijven hier tot de school weer is opgebouwd' gaat onze vader verder, 'dus ik vraag jullie om ze een beetje op te vangen. En als ik hoor dat er ruzie is ben ik voor de rest van het jaar de conrector.'

de leerlingen kijken elkaar aan. 'Demn' zeg ik zacht 'dan krijgen we problemen broer.'

Mijn broer knikt. 'Jup' zegt hij zacht.

Mijn vader kijkt even om en trekt een wenkbrauw op. Mijn broer en ik glimlachen lief. Hij schud zijn hoofd en kijkt weer naar alle leerlingen. 'Dus morgen hebben jullie nieuwe medeleerlingen op school rondlopen' zegt mijn vader, 'ik zal morgen nog wel even langskomen. Tot morgen allemaal.'

'Tot morgen Alpha' zegt iedereen tegelijk.

onze vader knikt kort en draait zich om naar ons. 'Dus' zegt hij 'waarom krijgen jullie dan problemen?'

'Wat' vraag ik.

'Laat maar, ik vraag het vanmiddag nog wel een keer.'

Hij loopt weg samen met onze Bèta en Alpha Arnoud. 'Dan zie ik je vanmiddag weer broer' zeg ik.

Hij knikt, 'ik zie je vanmiddag.'

We staan op en lopen weer naar onze klas. 'Dus' zegt Kira als ik weer naast haar zit, 'er komen andere wolven?'

Ik knik, 'jup.'

'Waarom?'

'Dat heeft mijn vader toch net verteld?'

'Ja oké. En jij bent het ermee eens?'

'Mijn vader heeft een verbond gesloten met de blackmoonroedel. Hij is verplicht hen te helpen. Daarbij ik denk dat die wolven ook veel liever hadden gehad dat ze vrij hadden hoor.'

Ze lacht, 'ja daar heb je gelijk in.'

Ik grijns. 'Dames' zegt meneer Hendrikse, 'letten jullie op? Ik weet dat er misschien hunks komen maar dat kunnen jullie vanmiddag voorstellen.'

Alle kinderen lachen. 'Hunks' zeggen sommigen lachend.

'Meneer' zegt Hannah, 'zeg dat nooit meer. Dat past niet bij een leraar.'

Meneer Hendrikse gniffelt kort. 'Nou goed, maar als we het toch over hunks hebben... Jullie zijn nu allemaal zestien of bijna. En meestal krijgen jullie rond deze tijd jullie mate. Als jullie hem of haar hebben gevonden meld dat dan even bij mij. Dan weet ik als het iets slechter met je cijfers gaat wat er aan de hand is. Oké?'

'Ja meneer' zeggen we.

'Goed, dan ga ik jullie boekenpakket uitdelen.'

Hij begint met het uitdelen van de boeken en de roosters. Daarna zijn we uit. Natuurlijk gaat Kira mee naar mijn huis. Mijn vader vind dat alleen Kira mee mag. Ik ben natuurlijk best populair alleen maar omdat mijn vader de Alpha is en mijn broer super knap is volgens de meeste meisjes. Iedere keer als ze dat zeggen lig ik helemaal dubbel. Mijn broer?! Knap?! Dat kan echt niet!

's Avonds brengen mijn broer en ik Kira naar huis. Daarna ga ik naar bed. Morgen komen die andere wolven.

Until He CameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu