+ 9 +

1.7K 98 5
                                    

'Je mate' vraagt Max.

Max heeft bruin haar en groene ogen. Echt knalgroene ogen. 'Ja' zegt Kira nog steeds glunderend, 'zijn naam is Mike. Hij komt uit de blakmoonroedel.'

'Die hadden we verwacht' zegt Daniël.

Kira grinnikt, 'hij is zeventien en heeft bruin haar en bruine ogen.'

'Zullen we de dames maar alleen laten' vraagt Max, 'want dit is echt meidenpraat.'

'Goed idee broertje' zegt Mats. Mats is de tweelingbroer van Max. Hij heeft donkerbruin haar en ook knalgroene ogen. Het is een eeneiige tweeling maar qua karakter lijken ze echt niet op elkaar.

Max is heel erg druk en Mats heel rustig. Max is trouwens de oudste. Tussen hen zit ongeveer twee minuten. Maar Mats is veel verantwoordelijker dan Max. 'Nou' zegt Kira geërgerd, 'laat ons. Zij heeft haar mate ook al ontmoet!'

'En bedankt Kir' zeg ik.

'Dat wisten ze nog niet?'

'Nee, ik had gisteren knallende ruzie met mijn mate!'

'Wie is je mate dan' vraagt Mats.

'Ik' hoor ik achter me.

Ik grom zacht en draai me om. Jayden staat achter me met drie jongens. Twee hebben bruine haren. De een heeft grijze ogen en de ander blauwe ogen. De ander heeft donkerblonde haren en bruine ogen. 'Je zou me met rust laten' sis ik.

'Ik wilde je alleen wat vragen Emma.'

'Wat?'

'Of je weet waar je mentor is.'

'Mijn mentor? Waarom wil je praten met hem?'

'Omdat jouw klas is samengevoegd met mijn klas.'

"Lekker dan" hoor ik Kira over de mindlink zeggen.

'Hij is in lokaal 013.'

'Thanks mate' zegt hij terwijl hij even glimlacht.

Ik knik kort en draai me weer om. Hij zucht en loopt weg met zijn vrienden. 'En zijn naam is' vraagt Daniël.

'Jayden.'

'Heet hij net zoals de zoon van Alpha Arnoud' vraagt Max verbaasd.

'Het is dezelfde sukkel' zeg ik.

'Je mate is de zoon van Alpha Arnoud?!'

'Ja. En nu houden we daarover op. We moesten maar eens naar de klas gaan voor uitleg.'

De rest knikt. We lopen naar de klas. Jayden is aan het lachen en praten met zijn vrienden. Er staan drie meisjes bij. Mijn wolf gromt. "Wat doen zij bij onze mate?!"

"Waarschijnlijk zijn dat zijn vrienden" sis ik naar haar, "net als dat wij gewoon vrienden hebben heeft hij die ook gewoon."

"Ik haat het om je gelijk te geven" mompelt ze.

Ik grinnik in mezelf. Ze houd haar mond ten minste weer. De leraren komen de klas weer inlopen. 'Goed jongens en meisjes' zeggen ze tegelijk, 'even de aandacht.'

We worden stil. 'Vandaag is er dus een sportdag op het bevel van de Alpha' zegt meneer Hendrikse.

'Dus vandaag kunnen jullie wat dan ook voor sporten beoefenen. Er zijn twee races. De estafette race die doet iedere klas. En parcour, die doet ook iedere klas. Deze twee klassen verzamelen om kwart voor één op het parcourterrein. Eerst doen we het parcour tegen elkaar. Wij, meneer Hendrikse en ik, maken een indeling qua teams. Dan zien we jullie vanmiddag.'

'Tot vanmiddag allemaal' zegt meneer Hendrikse.

We staan op en gaan weg maar Jayden en ik worden teruggeroepen. Meneer Hendrikse zegt: 'ik neem aan miss Emily dat u Jayden al kent.'

Goed genoeg voor nu ja, zeg ik in mezelf. Maar in het echt knik ik alleen maar. 'Nu jullie beide de sterkste zijn van de klassen' zegt mevrouw De Lange, 'maken we jullie teamcaptains. Is dat goed?'

Jayden en ik knikken. 'Mooi' zegt ze glimlachend, 'tot vanmiddag dan.'

Jayden en ik verlaten het lokaal. 'Dus we nemen het tegen elkaar op' zegt Jayden.

Ik knik, 'je gaat eraan.'

'Ik heb een alphawolf weet je nog? Jij gaat sowieso verliezen.'

'Zegt wie?'

'Ik en mijn wolf.'

'Je wolf zal je laten verliezen want anders vind ie het zielig voor zijn mate.'

Ik sla de hoek om. Hij pakt mijn pols beet, 'Emma. Je daagt me uit.'

'Voor vanmiddag ja' zeg ik terwijl ik me lostrek, 'dus tot vanmiddag.'

Ik loop naar buiten. Er zijn een heleboel mensen aan het sporten. Ik mindlink Kira. "Waar zit je?"

"Basketbal."

Ik loop naar het basketbal veld toe en daar zijn mijn vrienden aan het schieten met wat andere wolven. Ik pak de bal van Kira af en dunk die in de basket. Ze grinnikt. 'Wat wou meneer Hendrikse' vraagt Flynn.

Until He CameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu