+ 17 +

1.5K 92 1
                                    

p.o.v Rick

Mijn zusje is ontvoerd en niemand weet waar ze is! Het is ondertussen al avond. De halve roedel is ingelicht.

Ik loop door de kerkers. Twee wachters lopen achter me. Ik moet opzoek naar ene Chris. Ik stop voor de cel. Die maakt een wachter open. Er zit een jongen in can mijn leeftijd. Zijn gezicht zit onder de vegen en zijn kleding is gescheurd en eigenlijk te groot. 'Sta op' beveel ik.

De jongen staat op. 'Je naam' vraag ik.

'Chris' zegt hij, 'Alpha.'

'Mooi, jongens maak hem los en neem hem mee.'

'Waarom Alpha' vraagt Chris bang.

'Daar zul je zo achter komen.'

Ik loop de cel uit laat de wachters erin lopen. Ze maken hem los en trekken hem mee. Ik loop voor ze uit naar de werkkamer van mijn vader. Die straks van mij zal zijn. Ik heb een eigen werkkamer al. Meteen naast die van mijn vader.

Ik klop op de deur. 'Binnen' bromt mijn vader.

Ik open de deur en loop naar binnen. De wachters duwen Chris achter me aan. 'Je vroeg om Chris' zeg ik, 'hier is hij.'

'Jullie kunnen gaan jongens' zegt mijn vader.

De wachters gaan weg en sluiten de deur achter hen. 'Waarom moest ik komen Alpha' vraagt Chris voorzichtig.

'Waar is je vader?'

'Mijn vader? Die is ergens. Ik weet niet precies waar. Hij ging telkens ergens anders heen. Mag ik vragen waarom u dit wilt weten?'

'Omdat jouw vader mijn dochter en haar mate heeft ontvoerd omdat hij wil dat ik jou vrijlaat.'

'Wat?! Dat deed hij?!'

'Ja, hij wilde eigenlijk mijn zoon en dochter ontvoeren maar hij ontvoerde alleen mijn dochter. En haar mate. Daarbij is haar mate de zoon van Alpha Arnoud.'

'Dat spijt me Alpha, maar ik weet niet waar hij is. Hij vertrouwde bijna niemand. En hij is vreselijk. Het enigste dat hij wil is wraak nemen omdat een andere Alpha mijn moeder doodde en de rest van de roedel.'

'En waarom was jij dan op mijn terrein' vroeg mijn vader fronsend.

'Ik wil geen rogue zijn. Ik wil in een roedel leven.'

'Mmh. Ik kan je opnemen mits je vader een beetje verraad.'

'Het klinkt heel oneerbiedig om dit te doen maar dat is goed. Maar ik weet echt niet waar hij is Alpha. Echt niet.'

Mijn vader knikt, 'oké. Goed, als je weer bij je vader bent dan moet je mij mindlinken en wij zullen hem oppakken.'

'Dank u' zegt Chris met gebogen hoofd, 'Alpha. En in ruil daarvoor neemt u me in op in de roedel?'

'Ja. Rick breng hem naar een kamer en sluit hem wel op. Laat kleding naar hem brengen. Wij wachten op een nieuwe brief.'

Ik knik en Chris loopt achter me aan door het huis hier. Ik sluit hem op in een kamer. Ik vertel een wachter dat hij kleding naar die kamer moet brengen. En ook eten. De wachter doet het. Ik ga terug naar mijn vader. Hij heeft zijn hoofd in zijn handen gelegd. 'Pa' zeg ik, 'alles goed?'

'Ja, maar ik maak me zorgen om je zusje. Zal ze vertellen dat ze mates zijn?'

'Zo dom is ze niet. En Jayden zal haar beschermen als dat nodig is. Hij is sterk. Bijna even sterk als ik.'

Hij knikt, 'dat weet ik. Ik hoop gewoon niet dat ze uit elkaar worden gehaald.'

Until He CameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu