een week later...
Jayden zit achter het stuur en we rijden naar de blackmoonroedel. Alle scholieren zijn er al als we er aankomen. Jaydens vrienden zijn er ook. Wanneer ze door hebben dat wij er zijn kijken ze allemaal naar ons. Ik pak Jaydens hand. Hij trekt me mee naar Mike en zijn vrienden toe. 'Hey' zegt Mike, 'ik hoorde een geruchtje Jay.'
'Die is?'
'Ze is zwanger.'
'Van een kleine Luna' zeg ik grijnzend.
Ze kijken mij aan. Jayden grinnikt. 'Ze liegt echt niet hoor jongens' zegt hij, 'jullie krijgen een Luna als opvolger.'
'Inderdaad' horen we achter ons, 'ik krijg een nichtje.'
Jayden en ik kijken om. Max staat glimlachend achter ons met Dusty. Dusty bespringt eerst Jayden en daarna mij zowat. Ik aai Dusty over zijn kop. 'Nou Jay' zegt Mike, 'dat worden dan slapeloze nachten.'
'Nog niet' zegt Jayden, 'nog een tijdje niet.'
'En wat als zij honger heeft 's nachts' vraagt Steven, 'laat je dathaar dan ook gewoon zelf halen?'
'Nee' zegt Jayden, 'maar dat krijg je niet toch Emma?'
'Dat kun je niet voorspellen' zeg ik, 'jammer genoeg.'
Ze grinniken. Bèta Collin komt aanlopen. Hij heeft een vrouw en een klein meisje bij zich. 'Goedemiddag Alpha Luna' zegt Collin glimlachend.
'Goedemiddag Collin, Sarah en Daisy.'
Het meisje verstopt zich achter de vrouw. Ze zwaait heel even naar Jayden. Ook Arnoud en Hilde komen aanlopen. 'Ah' zegt Jayden, 'de soon to be grandparents.'
Arnoud grinnikt. 'En hebben jullie al namen' vraagt Hilde.
Jayden en ik kijken elkaar aan. 'Gaan we dat vertellen' vraagt hij, 'of houden we dat nog even geheim.'
'Nog even geheim' zeg ik, 'mijn familie moet het tegelijk weten.'
'Mmh' zegt Hilde, 'misschien moeten we eens uit eten met zijn allen.'
'Goed idee' zegt Jayden, 'dat regelen we morgen wel, toch?'
Zijn vader knikt, 'nu is er feest.'
De hele dag is hartstikke gezellig. Ongeveer een uur nadat we er zijn opent Alpha Arnoud de school. Jayden vraagt me dan via de mindlink of hij mag vertellen dat we een kindje krijgen. Ik stem toe. Dus Jayden vraagt weer aan zijn vader of hij weer wat mag zeggen. Zijn vader staat het toe. Iedereen kijkt van mij naar Jayden. 'Oké' zegt Jayden, 'jullie weten al dat Emily mijn mate is en jullie nieuwe Luna word. En we hebben nog een keer goed nieuws. Drie weken geleden kwamen we erachter dat er een kleine pup op komst is.'
De meeste wolven hebben nu een glimlach op hun gezicht. Ze zijn heel blij dat er een pup op komst is! Echt heel blij volgens mij. 'En een week geleden kwamen er ook achter of het een kleine Alpha of een kleine Luna word' gaat Jayden verder.
Hij kijkt naar mij en vraagt grijnzend, 'zullen we het vertellen? Of zullen we het nog even geheim houden?'
'Mmh' zeg ik grijnzend, 'ik weet het niet.'
'Wil je een klopjacht op je Jayden' vraagt Mike, 'want ik kom achter je aan.'
Jayden lacht, 'oké, oké. We... krijgen... een.... kleine...'
Hij haalt even diep adem en zegt dan snel: 'Luna.'
'Gefeliciteerd' zegt iedereen tegelijk met een grote glimlach, 'Alpha en Luna.'
JE LEEST
Until He Came
WerewolfHoi mijn naam is Emily. Maar noem me maar Emma. Ik heb een goed leven. Ik woon in een groot huis met mijn broer en ouders. We zijn best rijk en ik ben niet bijzonder vind ik zelf. Ik heb best wat vrienden en mijn mate heb ik nog niet ontmoet helaas...