Ik word wakker in een cel. Er zitten zilveren boeien om mijn polsen. Ik piep zachtjes. Ik mindlink Jayden: "Gaat het? Waar ben je?"
"In een cel, jij?"
"Me too."
Ik probeer mijn ouders te mindlinken maar dat lukt niet. Ik ben veel te ver. "Ik kan mijn ouders niet bereiken" mindlink ik Jayden.
"Ik ook niet" zegt hij, "heb je trouwens kleding aan?"
"Ja, een veel te groot T-shirt."
"Niet je eigen kleding dus" gromt hij.
Ik hoor een ijzeren deur en dan voetstappen. Er komt een man voor de tralies staan. Hij heeft zwart haar en grijze ogen. Hij grijnst, 'goedemorgen miss Emily.'
'En wie bent u' vraag ik 'en waar is Jayden?!'
'Je broer zit in een andere cel.'
'Mijn broer? Jayden is niet mijn broer.'
'Niet' vraagt hij fronsend.
'Nee, Jayden is mijn...'
"Emma" mindlinkt Jayden me.
'Vriend. Zijn vriend is de mate van mijn vriendin en zo zijn we vrienden geworden.'
'Wacht eens even. Jayden? Als in zoon van Arnoud?'
'Nee' zeg ik.
Maar tegelijkertijd gromt Jayden: 'ja. En wie ben jij?!'
'Mijn naam is Nicolaas' zegt de man.
'En wat doen we hier?'
'Alpha Marcus heeft mijn zoon in zijn kerkers. En ik wil mijn zoon terug. En ik laat jullie pas gaan als hij mijn zoon heeft vrijgelaten.'
'En hoe gaat u contact opnemen met mijn vader.'
'Ik laat telkens briefjes achter op de plek waar ik jou en die Jayden liet ontvoeren. Ook al had het je broer moeten zijn maar dat maakt niet uit. We hebben al een brief opgehangen.'
'En wat gaat u nu met ons doen?'
'Jullie blijven hier. O en een tip, raak de tralies maar niet aan.'
'Waarom niet' vraag ik argwanend.
'ten eerste ze zijn van zilver. Ten tweede er staat stroom op dus dat doet nog meer pijn.'
Ik knik langzaam. Hij grijnst, 'tot later dan.'
Hij loopt weg. "Jayden" mindlink ik hem, "denk je dat hij gelijk heeft."
"Dat wil ik best uittesten als ik vlees had of iets anders."
"Oké, dan maar hopen dat ze ons iets te eten geven en dat je dat kan gebruiken."
"Inderdaad."
p.o.v Marcus
Emma en Jayden zijn niet thuis gekomen. Ik heb alle wachters naar ze laten zoeken. Er zijn twee groepen van de negen nog niet teruggekeerd. Niemand heeft bewijs. Ik ijsbeer voor het roedelhuis heen en weer. De wachters volgen iedere beweging die ik maak. Er komt weer een groep aanrennen. Ze hebben een broek aan al en één van hen die ik even als "baas" heb gemaakt zegt tegen me: 'Alpha. We vonden dit.'
Hij steekt een envelop uit naar me. Die pak ik aan en fronsend maak ik hem open. Ik haal een brief eruit. Een brief met een slecht handschrift maar dat kan ik wel ontcijferen. In de brief staat:
Alpha Marcus,
Ik heb uw zoon en dochter ontvoerd. U heeft mijn zoon en die wil ik terug. Zijn naam is Chris. U heeft hem wel ongeveer één half jaar in uw kerkers. Als u uw zoon en dochter weer terug wil zien dan wil ik mijn zoon terug. Ik zal meer brieven achterlaten op de plek waar u of één van uw mannen deze brief vond. En u kan me oppakken maar ik ben de enigste die de locatie van uw zoon en dochter weet. Ik zal mezelf doden als u me opsluit. Verdere instructies volgen in de volgende brieven.
de ontvoerder.
Ik laat een laag gegrom horen. Hoe durven ze mijn dochter en zoon te willen ontvoeren! Die man gaat er zeker aan! Meteen nadat ik mijn dochter en aanstaande schoonzoon terug heb zal ik een klopjacht op de rogue en zijn zoon starten. Maar alleen de rogue straf ik. Die jongen sluit ik wel weer op. Ik mindlink Rick: "waar ben je?"
"Thuis pa. Waarom?"
"Je zusje is ontvoerd. En jij zou ook ontvoerd zijn maar ze hebben Jayden. Ga opzoek in de kerkers naar ene Chris en breng hem naar het roedelhuis naar mijn werkkamer. Ik zie je daar."
JE LEEST
Until He Came
WerewolfHoi mijn naam is Emily. Maar noem me maar Emma. Ik heb een goed leven. Ik woon in een groot huis met mijn broer en ouders. We zijn best rijk en ik ben niet bijzonder vind ik zelf. Ik heb best wat vrienden en mijn mate heb ik nog niet ontmoet helaas...