Een half jaar later...
Jayden en ik gaan niet meer naar school aangezien we beide geslaagd zijn voor onze examens. Mijn moeder leert me beetje bij beetje iets bij over hoe een Luna te zijn. We gaan veel met onze vrienden op stap en Kira en Mike hebben hun mateproces voltooid. Kira's vader was woedend toen hij dat hoorde en Hector, hoofd van de wachters, is de oom van Kira en die wou een klopjacht op Mike starten. Toen Kira ervan hoorde werd ze woedend en liep weg. Ze kwam bij mij aankloppen. Ik moest heel hard lachen toen ik het hoorde. Jayden was komen kijken en mindlinkte Mike dat Kira bij ons was. meteen kwam Mike naar ons toe en vroeg ons wat er was. Kira vertelde hem wat haar vader en oom wilde doen. Mijn vader kalmeerde Kira's vader en oom en die waren nog wel boos op Mike maar verder gebeurde er niets met hem. En Kira kreeg een dag huisarrest omdat ze haar moeder bezorgd had gemaakt door weg te rennen.
Rick heeft trouwens ook zijn mate gevonden. Maya heet ze. Nou eigenlijk heet ze Mayariya maar ze eist dat iedereen haar Maya noemt. Rick heeft haar al wel gemarkt maar nog niet de rest van het mateproces voltooid.
Mijn moeder en Luna Hilde waarschuwen Jayden en mij ook de hele tijd voor hitte. Maar ik geloof dat ik nog wel even heb.
Nu lig ik samen met Jayden in bed. De laatste dagen heb ik nogal buikpijn. Ook nu weer. Het is zaterdagavond. 'Hon' zegt Jayden terwijl hij over me heen buigt, 'wat is er?'
'Het is niets. Heb alleen een beetje buikpijn.'
'Buikpijn Emma? Geen hitte?'
Bij dat woord piept mijn wolf. 'Weet ik niet' zeg ik.
'Het is al een tijd geleden dat ik je markte.'
Ik knik, 'maar Jayden... misschien moet ik gewoon weer... misschien word het weer mijn periode.'
'Of hitte. Als het morgen erger is dan voltooien we dat mateproces. Ik wil niet dat jij pijn lijd hon.'
Ik voel weer een steek en piep zacht. 'Het is wel hitte' zegt Jayden, 'mijn wolf vecht ervoor om controle te nemen.'
'Jayden, als we het nu voltooien heb je kans dat ik... dat ik...'
'Dat je zwanger raakt?'
Ik knik. 'Dan wachten we tot morgen en halen condooms en...'
'Jayden dat helpt niet om de hitte weg te halen. Weet je nog? Het moet zonder iets.'
'Doen we het dan nu of....'
Ik krimp weer ineen door een steek. 'Dit kan ik niet langer aanzien' zegt Jayden.
Zijn ogen schieten van donkerblauw naar hun normale kleur blauw. Ik kus hem. De pijn verdwijnt iets maar zodra ik hem loslaat om adem te halen komt die weer heviger terug. 'Emma' zegt Jayden, 'ik kan mijn wolf niet onder bedwang houden.'
'Maakt niet uit' zeg ik, 'voltooi dat mateproces dan ben ik van die hitte af.'
Hij geeft een kus op mijn mark. Ik kreun zacht en mijn wolf neemt controle. Alles daarna gaat snel. Jayden is een beetje ruw maar dat doet zijn wolf weet ik nu. Daar kan hij echt niets aan doen. Als een mate van de Alpha wolf nou eenmaal in hitte is word de Alpha wolf gewoon minder controleerbaar. Hij neemt alle controle en niemand kan hem stoppen. Niemand!
Gelukkig neemt de pijn af zodra Jayden is gekomen. Hij ploft naast me neer en slaat zijn arm om me heen. Ik ben zo moe dat ik al snel in slaap val. Gelukkig ben ik nu van die pijn af!
JE LEEST
Until He Came
WerewolfHoi mijn naam is Emily. Maar noem me maar Emma. Ik heb een goed leven. Ik woon in een groot huis met mijn broer en ouders. We zijn best rijk en ik ben niet bijzonder vind ik zelf. Ik heb best wat vrienden en mijn mate heb ik nog niet ontmoet helaas...