'Jij' zeg ik.
'Jij van mij' zegt hij grijnzend.
'Zegt wie' vraagt mijn vader.
'Mijn wolf Alpha.'
'Emma' zegt mijn moeder, 'je vond je mate en dat zeg je niet even?'
Ik grom zacht, 'weet je waarom niet mam? Hij duwde me tegen de kluisjes en het enigste wat hij kon zeggen is dat ik van hem was!'
'Het spijt me... mate. Maar dat deed mijn wolf niet ik.'
Ik rol met mijn ogen. 'Goede smoes. Ik ben in mijn kamer.'
Ik ga naar mijn kamer en plof neer op bed.
Onze hond, Dana, springt bij me op bed. Ze gaat naast me liggen. Ik aai over haar kop en ze kijkt me zielig aan. 'Ja Dana' zeg ik 'jij hebt een makkelijk leven zonder tegenstrijdige wolf en een mate die je claimt zonder te vragen hoe je heet.'
Dana piept zacht. Dana lijkt me echt te begrijpen als ik haar mijn problemen vertel.
Dana heb ik gekregen omdat mijn broer en maatje naar school ging en ik nog thuis moest blijven omdat ik te jong was nog. Ik was heel verdrietig en als nieuw speelmaatje kreeg ik Dana.
Dana was nog maar een puppy toen ze hier kwam. Ik weet eigenlijk niet wat voor een hond Dana is maar ze is mijn hond! Dana wilde overal met me naartoe en ze was en is zo lief! Ze beschermde me tegen iedereen en ze leek me dus echt te begrijpen. Vaak als ik verdrietig was merkte ze dat al voordat ik op bed lag en begon te snikken. Dan kwam ze bij me liggen en likte de tranen weg nadat we even geknuffeld hadden.
Ik pak mijn schetsblok en begin te tekenen. Dana blijft bij me liggen. Na een tijdje word er geklopt. 'Binnen' zeg ik zonder mijn ogen van het papier af te halen.
Ik hoor hoe de deur opengaat en de heerlijke geur dringt mijn neus binnen. Ik kijk op en vind mijn mate in de deuropening. 'Wat wil je' vraag ik geërgerd.
'Ik wil jou. Duh.'
'Je weet mijn naam niet eens! Of wie ik werkelijk ben!'
'Nou vertel dan.'
'Mijn naam is Emily. En jouw naam mate?'
'Jayden' zegt hij
'Goed, maar ik ben nog steeds wel boos op je.'
Hij gromt. 'Je wolf' vraag ik.
'Jij bent van mij.'
Hij loopt naar me toe en pakt me beet. Dana springt op en begint te grommen. Jayden gromt naar haar. 'Af' zeg ik, 'beide.'
Jayden kijkt me aan. 'Niemand commandeert mij!'
'En waarom niet?!'
'Omdat ik de volgende Alpha van de Blackmoonroedel ben.'
JE LEEST
Until He Came
WerewolfHoi mijn naam is Emily. Maar noem me maar Emma. Ik heb een goed leven. Ik woon in een groot huis met mijn broer en ouders. We zijn best rijk en ik ben niet bijzonder vind ik zelf. Ik heb best wat vrienden en mijn mate heb ik nog niet ontmoet helaas...