toen ik de deur achter me dicht heb gedaan, wist ik dat ik niet meer terug kon. ik heb gezegd dat ik vertrek en het zou raar zijn als ik dan weer terug zou gaan. ik loop het paadje af en kom uit bij een weg. ik ga naar links. tja, ik moet toch wat. ik zie hier en daar wat huizen, maar niet veel. er zijn weinig mensen op straat, dus erg veilig voel ik me niet. ik probeer rustig te ademen en niet op mijn angst te letten. gespannen, maar zelfverzekerd loop ik naar een pad, richting een groot weiland. ik besloot daar even te gaan zitten.
bij het weiland aangekomen laat ik mezelf vallen op het lange, zachte gras. van schrik spring ik weer overeind. het gras is nat! ik laat een klein gilletje mijn mond uit komen en sta dan weer op mijn schoenen. niet zo'n goed idee was dat.. ik besluit weer terug te lopen naar de weg. ik wil net mijn tas pakken, merk ik dat ik mijn tas ben vergeten! ik zucht. 'waarom overkomt mij dit nou altijd..' zeg ik geïrriteerd en loop met een chagrijnige kop over straat. niemand die het ziet. als ik een auto hoor aankomen probeer ik mijn gezicht weer wat normaler te zetten, zodat ik niet raar gevonden word. toen de auto voorbij was, zuchtte is eens diep. wat een nachtmerrie dit..
opeens schoot me iets te binnen. wacht even.. ik heb nu geen geld, geen mobiel, geen eten en drinken.. oh oh.. mijn woede veranderd al gauw naar bezorgdheid en ik begin als een gek te rennen. ik weet niet waarom eigenlijk, maar ik moet zo gauw mogelijk een weg met veel mensen zien te vinden! ik ren, tot ik echt niet meer kan. na tien minuten laat ik me op de stenen vallen en blijf een minuutje liggen. daarna sta ik op en loop uitgeput verder. had ik dit nou maar niet gedaan..
-----------
heey! sorry voor dit korte hoofdstuk en dat ik jullie zo lang laat wachten steeds, maar ik heb het erg druk met school de laatste tijd. maar ik doe heel erg mijn best!! het valt me trouwens op dat mijn boek steeds verder achteruit gaat. ik krijg geen votes en comments meer en mijn fantasie raakt op. zouden jullie mij willen helpen door te voten en ideeën te plaatsen bij de comments en zeggen wat jullie er tot nu toe nog van vinden? heel erg bedankt alvast! xxx
JE LEEST
voorgoed gevangen?
Novela JuvenilLorena is een meisje van 14. Ze woont op zichzelf, want haar ouders zijn gevangen genomen. Opeens wordt zij ook meegenomen. Ze wordt gevangen genomen en ontmoet daar 4 andere tieners waar ze bevriend mee raakt. Cynthia, (15) Alexander (15) en Sander...