heeeyy ~~ sorry, maar dit word echt het laatste hoofdstuk ! ik vond het echt super leuk om te doen en er komen zeker nog meer boeken ! hopelijk blijven jullie mijn boeken lezen <3 ~ xxx
--------------------------------------------
ik loop mijn huis binnen en gooi mijn schooltas op de grond. ik woon nu al ongeveer 2 jaar in zuid holland. ik heb het super naar mijn zin hier! ik zit op een leuke middelbare school en heb veel vrienden. ik heb een nieuwe beste vriendin en een heel lief vriendje. ze betekenen echt heel veel voor me en ze zijn echt super tof! maar toch zullen ze nooit zo speciaal worden als cynthia, sander en alexander.. maar goed. ik heb super lieve ouders en echt een super leuk zusje! elk weekend doen we wel wat leuks met z'n vieren. om heel eerlijk te zijn is het nog leuker dan vroeger, haha! ik mis mijn echte ouders natuurlijk wel ontzettend... helaas hebben hun al het gedoe niet overleefd.. maar voordat ik daarover vertel, is er eerst nog iets anders. het ziekenhuis had gebeld en had verteld dat die engerds verslagen zijn. ze zeiden dat ze de politie hadden ingeschakelt en dat die het heel slim had aangepakt. zo slim, dat het ze ook nog is gelukt is het hele zooitje stop te zetten. iedereen werd vrijgelaten, maar nu komt het. helaas waren mijn ouders al eerder weggestuurd. ze hebben nog geprobeerd te zoeken, maar ze waren compleet vermist.. wat bleek, is dat mijn moeder waarschijnlijk van zwakheid is gestorven.. weken had ze rond lopen sjouwen dag in dag uit. zonder eten, zonder drinken, zonder geld. haar lichaam is een paar maanden later gevonden in een donker bos waar bijna geen mensen komen. het staat erom bekend dat er vaak misdaden zijn gepleegd, maar ik weet niet of ik dat geloven moet. mijn vader daarintegen leeft waarschijnlijk nog, maar dat is nog niet helemaal zeker. ze zijn nog steeds aan het uitzoeken waar hij is. er is in ieder geval nog geen teken dat hij dood is, en ik weet dat mijn vader een sterke man is. ik probeer er zo min mogelijk aan te denken en probeer het leven hier zo goed mogelijk te maken, en eigenlijk lukt me dat prima! mijn leven is bijna perfect. mijn ouders laten me vrij en ik mag bijna alles doen wat ik wil. ik mag naar vriendinnen als ik zin heb, en ik mag avonden uit enzo. en als ik met mayke iets leuks wil gaan doen, bijvoorbeeld shoppen, geven ze altijd toestemming. vroeger was dat niet zo, meestal zat ik me thuis voor de tv te vervelen. ik ben echt blij dat we nu allemaal veilig zijn! oja, mijn gezin hier is nu officieel mijn familie. ik heb een nieuw paspoort laten maken en mijn naam is nu officieel lorena bergsma. het staat wel leuk, haha. in het begin voelde het wel apart, maar nu ben ik er wel aan gewend. op school heeft de klas me al gauw geaccepteerd en ik zit elke pauze bij hetzelfde vriendengroepje wat bestaat uit 3 meiden en 2 jongens. het is echt super gezellig! oh, en niet te vergeten, natuurlijk heb ik ook nog contact met cynthia en de jongens! elke avond sms-en cynthia en ik over wat we de dag hebben gedaan en met sander schrijf ik brieven. met alexander heb ik wat minder contact, maar dat komt omdat hij het druk heeft met zijn studies enzo. maar we bellen zo nu en dan nog wel eens. wel fijn om te horen dat het goed met ze gaat! cynthia was zelfs op mijn verjaardag gekomen een paar maanden geleden! ik was zo blij om haar weer te zien, en mayke vindt haar ook helemaal geweldig waar ik super blij mee ben! het was een onvergetelijke topdag en volgend jaar komt ze natuurlijk weer! en ik ga natuurlijk ook naar haar verjaardagen! nogmaals, ik ben super blij met mijn leven hier, het had niet beter gekunt! natuurlijk denk ik nog wel eens aan de tijden van vroeger en mijn tijden als gevangene. nu ik er zo over nadenk, was het best leuk... ik hou van spanning, avontuur en actie. het waren onvergetelijke tijden.
*einde*
JE LEEST
voorgoed gevangen?
Novela JuvenilLorena is een meisje van 14. Ze woont op zichzelf, want haar ouders zijn gevangen genomen. Opeens wordt zij ook meegenomen. Ze wordt gevangen genomen en ontmoet daar 4 andere tieners waar ze bevriend mee raakt. Cynthia, (15) Alexander (15) en Sander...