BUM!
Albusem výbuch smýkl dozadu. Převrátil by se i se židlí, kdyby ho nezachytila duchapřítomná Becky. Mnohem hůř ovšem dopadli Malfoy, Azrael a všichni, kdo seděli příliš blízko jejich kralující lavice. Malfoy s Azraelem odlétli a přistáli na lavici za nimi, přímo v klínech dvou pištících holek s ožehnutými vlasy. Profesor Binns sebou nějak podivně křivě škubl a zvedl oči, když jím proletěl kousek Malfoyovy učebnice. Vypadal, jako by byl překvapený, že je učebna plná žáků. Vůbec ne, jako by byl překvapený, že v jeho učebně právě něco vybouchlo. Nejspíš to bylo poprvé, co ho někdo vyrušil při výkladu. (A nebo taky ne. Jestli se to povedlo jim hned první den ve škole, Albus nepochyboval, že se to povedlo i tátovi nebo přinejmenším Jamesovi. Nejspíš si na to pořád nemohl zvyknout. [Albuse by docela zajímalo, jestli Binns vůbec ví, že v Bradavicích byla nějaká bitva.])Několik vteřin bylo ticho.
Pak se ozval další výbuch, tentokrát smíchu. Bruno, Sam, Albus a Becky se svíjeli na lavicích a řehtali se tak hurónsky, že to znělo, jako by někdo střílel z děla. Ostatní začali vztekle hulákat, holky proto, že jim to úplně zničilo outfit, a kluci z naprosto pochopitelných důvodů. Profesor Binns zmateně přeskakoval pohledem z jedněch na druhé a očividně nevěděl, jestli se má přidat ke smíchu, k řevu, anebo pokračovat ve výkladu.
"CO SE TO TU U VŠECH RARACHŮ DĚJE?!"
Všichni zmlkli, jako když utne. Dveře se rozletěly s podobnou ránou, jakou vydal Malfoyův bombapapír, a objevila se v nich rozzuřená ředitelka, profesorka McGonagallová.
Albus měl pocit, že se propadá do židle. Ne, ty za to přece nemůžeš. Malfoy si začal a Malfoy to taky zpackal!
Ale ať jim ředitelka udělá co chce, za tohle to stálo...
"Můžete mi laskavě prozradit," usekávala hlasem přetékajícím rozhořčením, "jak se vám povedlo proměnit učebnu dějin čar a kouzel v ohořelý nedopalek hned první den ve škole?! Kdo to byl?"
Holky bez váhání namířily prsty na Malfoye s Azraelem, kteří se pracně sbírali z jejich židlí, a začaly jedna přes druhou mlít něco o tom, že na tomhle outfitu dělaly ráno hodinu a půl. Víc Albus nezachytil. S Becky se ještě pořád pochechtávali pod lavicí. (Becky na ty dva neukazovala. Nepočítá se mezi holky. Dalo by se říct, že patří k samostatnému živočišnému druhu.)
"Ticho!" zaječela McGonagallová. "Proč jste to udělali?" obrátila se na provinilce. Nejspíš jí bylo jasné, že od absolutně dezorientovaného profesora Binnse by se toho dozvěděla ještě míň než od nich.
"Za to můžou oni!" zavřískl Malfoy a kdyby něco držel v ruce, pravděpodobně by tím Albuse sejmul, jak prudce na něj ukázal. Albus se napřímil a vší silou se soustředil na to, aby se tvářil nevinně.
"Tak jinak," povzdechla si profesorka. "Co přesně se tady stalo?"
Téměř všichni okamžitě spustili.
"Oni po nás hodili papír -"
"Ale oni po nás hodili jako první!"
"Koledovali si -"
"Hodinu a půl -"
"Může za to on, neměl vytahovat hůlku, když neumí ani kouzlo -"
"Neměli mě vyprovokovat -"
"Neměl se nechat -"
"Hodinu a půl -"
Profesorka McGonagallová vypadala, že by je nejradši všechny zaklela, aby měla klid. Unaveně si stiskla kořen nosu a pak vytáhla hůlku. "Silencio!"
ČTEŠ
Al Sev Potter a Hadi
FanfictionMoudrý klobouk promluvil. Už není cesty zpět. Albus Potter je svému otci sice podobný vzhledem, ale jinak má pocit, že s ním nemá nic moc společného. Možná kromě úhlavního nepřítele. Když však v útrobách Bradavické školy objeví odkaz dob minulýc...