"Så du tänker seriöst inte anmäla honom?", utbrister Alyssa där jag sitter i min säng med en fluffig, vit kudde i famnen, som om det skulle vara lugnande för det hysteriska tillstånd jag befinner mig i.
"Nej! Vad tror du? Jag kan inte, Alyssa snälla säg fan inte ett skit till någon om detta okej?!", utbrister jag stressat och Alyssa suckar djupt samtidigt som hon slår ihop fysikboken som ligger emellan oss och slänger ner den på golvet. Tanken var egentligen att skolan skulle komma först, enligt våra föräldrar. Det är som ett straff, sa dem, så Alyssa tog en dusch innan hon stack hem till mig med huvudvärkstabletter då mina föräldrar vägrade ge mig några. Dem är riktigt sura, och efter att jag skakigt förklarat att jag inte hade en aning om den förrymda maffialedaren så hade dem ingen anledning för att behandla mig sockersött.
"Varför skulle jag? Men du fattar väl vad du gjort? Du har legat med en brottsling, som förmodligen inte fått riktigt sex på något år, och inte nog med det, du vägrar anmäla honom och han är 6 år äldre, herregud Omar", säger hon som
om situationen inte är dramatisk nog redan och jag biter mig hårt i läppen samtidigt som jag oroligt möter hennes blick."Om jag skulle vetat då skulle jag verkligen inte gjort som jag gjorde, jag var ju så slampig, shit till och med du skulle skämmas om du sett mig", mumlar jag och Alyssa släpper ut ett lågt skratt vilket får mig att lyfta huvudet.
"Fast det är samtidigt så jävla ballt, du, Omar, min bästa, sextonåriga vän, gått totalt Dirty med en brottsling. En grym maffialedare, stönade han mycket?", jag kan inte fatta hur Alyssa kan skoja om det, medan jag sitter och har total ångest och panik över vad jag precis gjort.
"Alyssa seriöst, snälla jag skakar, vad ska jag göra?", mumlar jag och Alyssa greppar tag om mina händer och ler betryggande för att försöka göra mig mer bekväm.
"Det kan vara vår lilla hemlighet, du behöver inte berätta för någon annan än mig. Bara var försiktigt så det inte slinker ut, så kommer det gå förbi, jag lovar. Du ska inte oroa dig, det var bara en natt och du är säker här", ler Alyssa och drar in mig i en kram och smeker handen upp och ner över min rygg.
"Vi använde inte kondom, fuck My life, jag har säkert aids", jag bryter ihop och Alyssa skrockar lågt innan hon återtar sin uppgift som bästavän och tröstar mig och vaggar mig försiktigt fram och tillbaka.
"Du behöver inte ha någon könssjukdom, vi kan gå och testa om du vill vara säker, dessutom kanske han vanligtvis använder kondom och när han kom ut ur fängelset så hann han inte köpa?", Alyssa försöker muntra upp mig med en deprimerande dålig teori som nästan får mig att brista ut i gapskratt, om det inte vore att jag varit panikslagen.
"Hör du inte hur dåligt det låter?", skrockar jag humorlöst och Alyssa möter min blick och nickar tyst.
"Erkänner att det var en jävligt dålig teori", mumlar hon tyst återigen innan hon drar in mig i sin famn och vaggar mig försiktigt fram och tillbaka.
"Vi glömmer allting om detta, allting om honom. Om polisen frågar något, säger vi enkelt att vi aldrig ens sett honom, okej? Det var bara ett engångsligg Omar och jag tror han har haft tillräckligt många i sitt liv för att veta vad det innebär", ler hon tappert och greppar samtidigt tag om mina axlar för att tvinga mig att kolla rakt in i hennes mahognyfärgade ögon."Okej, ett engångsligg, jag tänker glömma honom precis som de flesta av mina engångsligg, han är bara en i mängden, right?", svamlar jag och Alyssa ler och nickar för att bekräfta mitt stressade påstående.
"Right."
"Pinky promise, allting glöms, ingen säger något?"
"Pinky promise."
//