Amina verkar inte fatta någonting och trots att jag verkligen vill berätta allt för henne just nu måste jag fråga efter pillerna.
Jag ber henne därför att vänta i soffan med Felix innan jag tyst vandrar uppför trappan och ser att Ogge sitter i sängen. Ilskt vandrar jag in i rummet och han möter förvirrat min blick."Var har du pillerna?", frågar jag kallt och Ogge tar upp förpackningen ur fickan på koftan.
"Jävla idiot", muttrar jag påväg ut och hör hur Ogge fnyser bakom mig. Irriterat stannar jag i mina steg och vänder mig om.
"Har du ett motargument?", frågar jag kaxigt och när jag inte får ett svar suckar jag djupt. "Som jag trodde", muttrar jag och går självsäkert ner på nedanvåningen och sätter mig bredvid Amina och ger henne förpackningen."Tack, alltså verkligen Omar", ler hon och jag rycker på axlarna och lägger armen över hennes axel.
"Vad är det ens?", frågar Felix förvirrat och Amina lägger huvudet på min bröstkorg.
"Abort piller", svarar jag simpelt och Felix kollar förvirrat på Amina i min famn.
"What? Vem är pappan?", frågar han chockat och Amina verkar inte vilja svara.
"Jag", svarar jag då simpelt. För Felix är en kille som man kan lita på trots allt. Han visslar.
"Så.. du knullar din lillasyrra?", frågar Felix chockat och jag skrockar lågt.
"Nej, det har Ogge som lurade mig in i det när jag var stupfull", berättar jag och Felix nickar förvirrat. I samma stund så kommer Ogge själv nerför trappan och jag ger honom en dödsblick som han nonchalant ignorerar.
"Tja Amina", hälsar Ogge snart och ger Amina ett svagt flin och Amina rodnar mörkt.
"Rövhål", kommenterar jag och Ogge höjer på ögonbrynen.
"Tänker du verkligen ta det framför Felix och Amina?", frågar Ogge kaxigt och jag rullar på ögonen.
"Ja det kanske jag ska. Jag kanske ska berätta för dem om igår och vad som hände innan?", svarar jag lika kaxigt tillbaka och Ogge ger mig en mördarblick.
"Du vågar inte", hotar han och jag rycker på axlarna. Amina avlägsnar sig från mig för att oroligt betrakta mig och Ogges verbala fight.
"Med tanke på vilken jävla idiot du har varit kanske jag gör det", envisas jag med och Ogge drar av sig den tunna koftan innan han drar sig byxorna och hoppar i poolen utan att ens bry sig om att vi sitter här. Han hänger sig på kanten och suckar.
"Om du gör det ger jag dig ordentligt med stryk", svarar han nonchalant och jag reser mig upp för att sätta mig på knä vid poolkanten och möter hans blick med ett flin.
"Då får du väll göra det då", flinar jag och Ogge ger mig en hatisk blick.
"Hora", säger han och jag skrattar.
"Idiot", fortsätter jag och han höjer utmanande på ögonbrynen.
"Slampa."
"Rövhål."
"Vi kanske ska sticka?", frågar Felix förvirrat och jag bryts ur min koncentration och skickar en blick bak mot Amina och Felix.
"Ja tack", svarar Ogge och jag reser mig upp och ger Amina en kram.
"Meddela mig sen", ler jag och hon nickar svagt.
"Klarar du dig här? Han ska väll inte döda dig?", frågar hon oroligt och jag skrockar svagt.
"Han skulle aldrig döda mig. Jag klarar mig", ler jag och vinkar hejdå till henne och när ytterdörren går igen möter Ogge min blick.
"Inte döda dig?", muttrar han och jag nickar.
"Du skulle aldrig döda mig", flinar jag och rycker på axlarna och Ogge fnyser. Sedan stiger han upp ur poolen och pressar ilskt upp mig mot väggen.
"Du har ingen makt över mig", morrar jag och puttar bort honom. Han flinar och ju längre situationen går inser jag att den knappast är av ren ilska längre, utan snarare av upphetsande skäl. Och att se att Ogge är upphetsad är inget man direkt kan missa.Jag pressar upp honom mot väggen. För trots allt försökte han döda mig. Och nu ska ha få revange.
Jag knäar honom hårt i magen och han faller ner på knä och grymtar till av smärtan innan jag sparkar honom i ansiktet.
"Försök aldrig, och det menar jag aldrig, döda mig igen, för då skjuter jag dig där jag sparkade dig", ryter jag och lämnar Ogge klagandes på klinkergolvet innan jag irriterat vandrar uppför trappan för att ta en dusch och ser till att låsa dörren efter mig. Först när jag ser min hals som Felix regerat på mig är då jag förstår varför. För den är fan alldeles lila.