Tjugoett

619 34 6
                                    

Dag tre och det har redan börjat bli varmare. Temperaturen kan vara upp till tjugo grader från att ha varit runt sexton och det kommer varma vindar från sydväst.

Vi har stannat för att ett dopp i havet och jag fryser arslet av mig. Men Ogge och dem andra badar glatt medan jag även oroar mig för allt möjligt. Jag stiger uppför stegen och virar in mig själv i en handduk, sätter mig i soffan och ser på när dem andra stänker vatten på varandra och skrattar ljudligt. Vi är mitt ute på havet, och det är läskigt faktiskt. Inget land är i syne någonstans, bara hav. Djupt, djupt hav och sedan sex personer i en båt. Jag svär tyst över mig själv. Jag måste slappna av. Ogge har dessutom beordrat mig att inte använda mobilen och jag tror det är för att han än inte litar på mig, och jag vet samtidigt att det är den bistra sanningen. Han gillar mig för min kropp, och det är det enda. Det är lite ensamt, för jag vet att han inte bryr sig om hur jag egentligen mår. Om mig.

"Omar, ska inte du bada mer?", flinar Laurel där hon sitter på trappen ner till trädäcket. Jag skakar avfärdande på huvudet och hon skrattar och hoppar tillbaka ner i vattnet med en badring kring midjan och jag reser mig upp, skakandes på huvudet, för att kliva in och byta om till varma kläder.

-

Sent på natten så vaknar jag utan någon specifik anledning och förvirrat sätter jag mig upp för att se att klockan är runt tre på morgonen på min mobil som jag inte ens loggat in på dem senaste dagarna. Men Ogge skulle troligtvis reagerat på ett mycket negativt sätt och jag vill inte vara grunden till hans ilska. Han har ju ett rätt så kraftigt temperament.

Jag reser mig upp och ser snart att Ogge inte sover i sin sida av sängen och jag anar att han också är uppe. Så jag virar en filt kring min annars nakna kropp och klättrar nerför stegen. Dörren till den lilla uteplatsen är öppen och försiktigt kikar jag fram och ser något som chockar mig. Laurel sitter på knä i endast underkläder och suger av Ogge som sitter i den lite snett vända fåtöljen. Hans ena hand ligger begravd i hennes mörka hår, plötsligt upptäcker hon mig och möter min blick med en så hård och skoningslös att jag är tvungen att vika undan och klättrar hastigt uppför stegen igen. Jag betraktar dem två snart på avstånd, från våningens lilla balkong och dem har tagit det till nästa steg då Laurel sitter naken i Ogges knä som sitter där i sin svarta badrock och låter henne göra jobbet.

Jag sväljer hårt och smyger tillbaka in, lägger mig i sängen med filten hårt runt mig och försöker desperat falla tillbaka till sömns. Han är en maffialedare förfan, Omar vad hade du förväntat dig? Varför förväntade jag mig ens att han skulle vara runt mig endast, endast ha sex med mig, endast sova med mig? Vi har inget förhållande. Han inleder inget riktigt förhållande med någon, han är aldrig med någon under en längre tid, han tröttnar, byter ut, lever livet. Så varför kan inte jag också göra det?

//

Förlåt för inaktivitet, ska försöka publicera oftare

Bad blood | OgmarWhere stories live. Discover now