hoofdstuk 28

966 37 10
                                    

eerder harry pov

opeens gaat het brandalarm af. Liam en ik schrikken ontzettend en we springen op. Er zou toch geen brand zijn. ik kijk Liam angstig aan en begin daarna weer op de deur te bonzen. ze zouden ons toch niet hier laten zitten als er brand is. opeens horen we hard geschreeuw 'RENNEN' ik kijk naar Liam en volgens mij denk hij het zelfde als mij. Dat was zeker weten de stem van zayn.

Jade's pov

nog steeds zit ik voor het bed van miley. er is niet echt iets meer gebeurd. wel zijn er nog een paar dokters lang geweest of te kijken of ze al wakker was maar jammer genoeg is ze dat nog niet. ik sta op een loop naar mijn telefoon. zayn heeft nog steeds niks van zich laten horen. ik maak me echt ontzettend zorgen. ik klik mijn mobiel aan en zie dat het alweer 5 uur s'middags is. louis ging hier om 3 uur weg en is ook nog steeds niet terug. ik heb mijn ouders ook nog niet gebeld en ik weet ook niet of ik dat wel ga doen. ze hebben me het huis uitgezet en dat is een van de rede's dat miley hier ligt. ik leg mijn mobiel weer weg en loop naar het bed van miley maar dan opeens gaat mijn mobiel. snel pak ik hem op en neem op. 'hallo met jade'

'heey schat met zayn'

gesprek tussen zayn en jade

jade: heey schat waar ben je, ik ben zo ongerust, kom alsjeblieft snel hier heen.

zayn: ik ben oke jade, maak je alsjeblieft geen zorgen. we hebben niall net gered en we gaan zo harry en liam reden. blijf alsjeblieft waar je bent en we komen terug maak je maar geen zorgen

jade: doe alsjeblieft voorzichtig zayn.

zayn: ja schat dat doe ik. gaat het goed met miley

jade: het gaat goed met miley ze kan elk moment wakker worden.

zayn: ik ben trots op je schat en ook op miley, geef haar een kus als ze wakker is oke, ik moet nu echt gaan.

jade:oke schat doe voorzichtig. ik hou van je.

zayn: ik hou ook van jouw schat, ik zie je snel.

jade: ik zie snel.

ik haal mijn mobiel van mijn oor en druk op het knopje van ophangen. gelukkig zijn zayn, niall en louis oke. hopelijk redden ze harry en liam ook snel. ik draai me weer om naar miley en dan kijk ik recht in schitterende ogen. de schitterende ogen van miley en ze zijn open. 'miley'ik ren naar haar toe en volgens mij knuffel ik haar half dood. ik 2 stevige armpjes om me heen geslagen en je wil niet weten hoe fijn dit voelt. 2 stevige armpjes van je eigen kind om je heen. ik laat miley los en kijk in haar prachtige oogjes. ik voel dat de tranen weer beginnen te stromen maar gelukkig is het dit keer van geluk. 'niet huilen mama, dat hoeft niet, ik leef nog' ze kijkt me blij aan en daarna veegt ze mijn tranen weg. 'I love you so so much' zeg ik en ik geef haar een kus op haar voorhoofd. 'mama ik was toch bijna dood' vraagt Miley en ze kijkt me met natte ogen aan. Ook mijn ogen beginnen weer nat te worden maar ik hou me sterk ik ben haar moeder en moeders huilen niet. 'schat je leeft nog en ik ben zo ontzettend trots op je, vergeet dat niet en ik laat je nooit alleen, ik hou echt heel veel van je' ik veeg Miley's tranen weg die over haar wangen lopen en kijk haar lief aan. 'ik hou ook van jou mamie' ik glimlach en ga naast haar op het bed liggen. 'mama wil je voor me zingen' vraagt Miley na 5 minuutjes. 'tuurlijk schat, welk liedje moet ik zingen' ik ga recht op zitten en kijk Miley vragend aan. 'uhm doe maar boomerang van the summer set' zegt ze. ik lach als de herinneringen weer terug komen die we samen hebben over dit liedje. Toen dit liedje net uitkwam werden we helemaal gek. we vonden het zo'n leuk liedje en danste helemaal door de kamer. ik glimlach nog is en begin dan te zingen.

If I was Jay-Z, you'd be my Beyonce

We could rock the nation like they do

And if I was Da Vinci, you'd be Mona Lisa

Paint a smile perfectly on you.

And if I was James Dean, you could be my Audrey

Breakfast at Tiffany's for two.

So throw me away

Cause if I were a boomerang

I'd turn around and come back to you.

Back back to you you, yeah yeah,

You you yeah yeah.

Ik zing het hele liedje af en bij de laatste zinnen kijk ik Miley diep in de ogen want ik wil dat ze weet dat ik deze zinnen meen. ik zou haar nooit in de steek laten

'Throw me away

Cause if I were a boomerang

I'd turn around and come back to you.

Right back to you.

Zayn's pov

We zitten tussen de struikjes te wachten totdat we naar binnen kunnen glippen. we hebben gat gevonden in het hek maar het is midden voor een kamertje met veel ramen en er zit steeds iemand in dus moeten we wachten totdat hij weg is of niet kijkt ofzo. net heb ik jade gebeld en het was super fijn om haar stem weer even te horen. gelukkig gaat het goed met Miley en ik hoop dat ze snel wakker word. 'Jongens, jongens, de man is weg' fluistert Louis. 'kom op rennen dan' zegt Niall en we beginnen te rennen door het gat naar de deur waar we de vorige keer ook uit gingen. gelukkig hebben we Niall nu en die weet waar de jongens precies zitten als ze nu niet in andere kamer zitten of nog erger in een ander gebouw. we glippen naar binnen en rennen dan door naar de kast waar Louis en ik net ook achter zaten. 'ze zitten daar' fluistert Niall en hij wijst naar de 2e deur in deze gang. ik kijk weer door een spleetje en zie dan het zelfde meisje dat ik al eerder heb gezien. ze gaat de deur door die Niall net aan wees en komt na 5 minuten weer naar buiten. Ze ziet er verdrietig uit en het lijkt net of ze huilt. ze laat zich zakken tegen de deur en legt haar hoofd in haar handen. Ik luister goed en inderdaad ik hoor haar snikken 'Niall wie is zei' vraagt Louis en hij wijst naar het meisje 'dat is iemand die voor Bob werkt maar volgens mij word ze gedwongen want toen we haar vroegen waarom ze voor hem werkte, kreeg ze tranen in haar ogen en zei ze niks meer' ik kijk naar Niall en je ziet dat hij echt medelijden heeft met haar. Daarna kijk ik weer naar het meisje. ik krijg nu al medelijden met haar. volgens mij is ze ook nog niet zo oud. ik gok dat ze rond de 16 is. 'weet je hoe ze aan dat blauwe oog komt' vraag ik. Niall kijkt me vragend aan. 'een blaauw oog?'

'Ja, ze liep hier langs vorige keer en toen had ze een blauw oog en er zat bloed op haar gezicht' zeg ik en ik zie dat niall boos word. 'wat een klootzak' zegt hij net iets te hard want het meisje kijkt op en staat daarna op. Ik hou mijn adem in. ze mag ons nu niet ontdekken. ze komt deze kant op maar na 10 meter stopt ze en draait ze zich om. 'Niall wat is er' vraagt Louis. ik zie dat Niall nog bozer is geworden en dan zie ik tranen in zijn ogen. 'Ni' zeg ik en ik sla een arm om hem heen. 'dat heeft bob gedaan, bob heeft haar geslagen. ze was Harry's wond aan het schoon maken en ze was heel lief tegen ons ze hielp ons maar toen kwam bob binnen. hij sleurde haar mee en even later hoorde we een harde gil, we wisten zeker dat het van haar kwam'. Ik kijk Niall meelevend aan. 'We moeten haar ook reden jongens' zeg ik vast beraden. Lou en Ni knikken. 'dat doen we zeker' fluistert Louis en hij slaat ook een arm om Niall heen.

'jongens weet lisa eigenlijk van het ongeluk en dat we hier zitten' vraagt Niall. ik denk na en bedenk me dan dat we lisa helemaal niet gebeld hebben ofzo. Ik kijk Niall weer meelevend aan. Lisa betekent veel hem dat weet ik. je ziet het gewoon als zij bij ons is. 'Misschien heeft jade haar al gebeld' zegt Louis. niall kijkt hem aan en zegt 'ik mis haar echt heel erg'

---------------------------------------••

Heey weer een nieuw stukkie hopelijk is het nog leuk

Ik heb alleen nog een vraagje. ik schrijf eigenlijk altijd helemaal aan elkaar dus dan worden het lange lappen tekst. soms vind ik dat zelf vervelend dus zouden jullie willen laten weten of jullie dat juist fijn vinden of juist niet. Xx love you al echt heel erg bedankt voor al de votes en comments.

You are kiddingWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu