ONEA' nın binler meclisi,bu dış uzaydan gelen yabancıların kaderini tartışmak için toplandığı sıralarda USS CORDELİA 'nın kaptanı Radja da ekibini kaptan köşkünde toplamış durum değerlendirmesi yapıyordu.Aralarında üst düzey subayların ve geminin içindeki avcı filolarının komutanlarının olduğu küçük bir kurul oluşturulmuştu.Geldikleri bu galaksinin sakinlerinin haklarında her türlü hükmü verebileceklerinin farkındaydılar.Onları düşman gibi görüp yok edebilirlerdi ,bu binlerce farklı medeniyetin oluşturduğu sistemde kendilerine yaşam hakkı tanımayabilirlerdi.Bu yüzden kaptan Radja tüm planlarını en kötü olasılığa göre yapmaları gerektiğini düşünmüştü.
Geminin küçük toplantı salonunda uzun bir masanın etrafında toplanmış olan kaptan Radja başkanlığında toplanmış olan kurul üyeleri, geminin pencerelerinden etraflarında daireler oluşturarak uçan garip görünümlü avcı gemilerin izliyorlardı.Bu avcı gemileri oldukça garip ve ürkütücü bir görüntüye sahip olmasına rağmen kaptan Radja bu galaksi sisteminin sahip olduğu teknolojinin eski ve hantal olduğunu tahmin edebiliyordu.
Kaptan Radja yüzünü pencereden masaya doğru çevirince diğerleri de onu taklit ettiler.Şimdi on dört kişi kaptanın yüzüne bakıyordu.Kaptan Radja sıkıntılıydı.Kendi ayaklarıyla bir tuzağın içine mi çekilmişlerdi yoksa bu yabanca galaksideki varlıklar onlara bir yurt verip yaşama hakkı tanıyacaklar mıydı?
" Kaptan fikirlerini bizimle açıkça paylaşabilirsin.Bugüne kadar sizin tecrübelerinize ve hislerinize güvendik.Bundan pişman olan birinin olabileceğini de sanmıyorum.Aklınızdan geçenler nedir ?"
Kaptan Radja, gözlerini geminin protokol sorumlusu Frank woodmana dikmişti.Ona duyulan güvenin farkındaydı tıpkı gemideki yüz bin kişinin ona duyduğu güvenin farkında olduğu gibi " Düşman bir güneş sisteminde miyiz yoksa dost canlısı yaratıkların mı bilmiyoruz.Bu yüzden en kötü olasılığa göre bir kaçış planı düzenlememiz gerektiğini düşünüyorum."
Diğerleri onu onayladıklarını göstermek için başlarını hafifçe sallamakla yetindi.
" Bu yüzden geminin tüm silah ve koruma istemlerinin aktif hale getirilmesini istiyorum.Hangarlardaki dört ayrı avcı filosu saldırı için beklerken, Pars filosunun da geminin korunması için CORDELİA'nın etrafında savunma durumunda beklemesi gerekiyor."
" Çok kalabalıklar kaptan,üstelik çok sayıda avcı gemileri var.Galaksi kuşaklarında konuşlanmış olan bizi buraya kadar getiren büyük gemilerden bahsetmiyorum bile.Üstelik o gemilerden çok daha fazlası bu galaksi kuşağında bekliyor olabilir.Gezegeni terk edebilsek bile galaksi kuşaklarını nasıl geçeceğiz.Biz daha gerekli hiper sıçramayı yapamadan bize saldırıp yok edebilirler."
Konuşan ikinci kaptandı.Sesinde korkudan çok şüphe tınıları vardı.Diğerleri onun söyledikleri üzerinde düşünüyordu.İkinci kaptan haklıydı.Etraflarında çok fazla gemi vardı ve bu karanlık gezegenden kurtulabilseler bile galaksi sistemini terk etmek çok zaman alırdı.
" Bu en kötü olasılığa karşı aldığımız bir tedbir.Nihayetinde bizi aralarına kabul de edebilirler.Eğer kaçmak zorunda kalırsak her türlü riski göze almak zorundayız.Son gemimize kadar çarpışıp son insanı kurtarmak zorundayız."
" Peki nereye gideceğiz kaptan.Siz de biz de bu süresiz yolculuktan yorulduk.Bizden önceki beş nesil tek bir canlıya bile rastlamadı.Bundan sonra bizim bu canlılardan başka canlılara rastlama şansımız var mı bilmiyoruz.Rastlasak bile onların da bize dostça davranıp davranmayacaklarının garantisi yok.Ben kendi adıma bu bitmek bilmez seyahatten yoruldum."
Protokol sorumlusu Frank Woodman yorgun ve bıkkın gözlerini diğer konsey üyelerinin üzerinde gezdirdi.Onlardan da destek almak ister gibi bir hali vardı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Science Fictionİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...