Tetis gezegeninden dönen komutanlardan kapsamlı bir rapor hazırlamaları ve artık savaş kurulu başkanı olan kaptan Radja ya sunulması istenmişti.Kaptan Radja kaptan köşkünde bu raporu okumakla melguldü.Rapor çok gizli ibaresiyle hazırlanıp kaptana sunulduğundan Tetisteki toplantıya katılan komutanlar haricinde gemi mürettebatından hiç kimse raporun içeriğini bilmiyordu.
Rapor oldukça moral bozucu detaylarla doluydu.Komutanlar Tetisi ve isyancı birlikleri çok iyi teftiş etmiş ve oldukça doyurucu ve bilgilendirici bir rapor hazırlamışlardı.
Tetisteki savunma sistemleri oldukça eski ve hantal teknolojiye sahipti ayrıca gemi sayısı yetersiz olduğu gibi savaşçı gemisi mürettebatı da yetersizdi.Gezegen konum olarak stratejik bir koridorda olmasına rağmen orta seviyede bir baskın gezegenin savunmasının çökmesine yeterliydi.Tetisteki sistemler lazer sistemler olmasına rağmen henüz iyon gücü seviyesine geçilmemişti.CORDELİA dan Tetise çok sayıda destek birliği ve silah sistemi göndermek gerekiyordu.Bu da CORDELİA nın gücünün önemli bir kısmının eksilmesi demekti.Asi birliklerin asker sayısı yüksek olmasa da eğitimli birliklerdi ancak karada yapılacak savaşta ağır silah sistemlerine ve bu sistemlerin kullanılması için eğitilmelerine ihtiyaç vardı.Kaptan Radja kısaca zamanlarının olmadığı bu dönemde bu yabancı galaksi sisteminin yanında savaşa girerek onlarla aynı trajik kaderi yaşayacaklarını anlamıştı.
Giderek bir konserve kutusundan farksız hale gelen CORDELİA ve artık toprağa basmak isteyen insanlık.Kaptan Radja aniden protkol subayına seslendi.
" Falcon,Eegle, Fox ,Delta ve Pars filolarının komutanlarını bir saat içinde büyük toplantı salonunda istiyorum.Kara birliklerinin komutanı da gelsin."
" Emredersiniz Kaptan."
Protokol subayı toplantıyı organize etmek için harekete geçerken Kaptan Radja da dönüşü olmayan bu savaşta hayatta ve ayakta kalmak için ne gibi bir savaş stratejisi izleyeceklerinin planlarını yapıyordu.İnsanlık olarak son altı asır içinde hiç bir büyük savaşa katılmadıkları gibi kendi ırkları dışında başka bir ırkla da savaş düzeyinde bir temas olmamıştı.İnsanlık asırlar sonra ilk kez bir savaşa girmiş olacak ve gücünü test etmiş olacaktı.
Kaptan Radja büyük toplantı salonuna girdiğinde tüm filo komutanları ayağa kalkıp onu selamlamış ardından yerlerine oturmuştu.Kaptan Radjanın arkasında dev ekran açık haldeydi ve Tetis gezegenine gönderilen sondaların verdiği görüntüler vardı.
" Haberi çok geciktirmeyeceğim.Yakın bir zamanda müttefik edindiğimiz ONEA adı verilen bazı galaksi sakinleriyle onların eski federasyonuna karşı onların yanında savaşa girişiyoruz.Biraz ümitsiz bir savaş diyebilirim.Gelen raporlar pek iç açıcı değil.Sayı ve silah gücü bakımından yetersiz bir müttefikimiz var ve en kötüsü onların düşmanlarının savaş yöntemlerini bilmiyoruz."
Bu yeni haber tüm filo komutanlarını şaşırtmıştı bu yüzden hepsi şaşkınlıkla birbirinin suratına ardından ekrandaki küçük gezegenin görüntüsüne bakıyorlardı.
İlk söz isteyen Falcon un komutanı olmuştu.
" Kaptan müttefiklerimiz düşmanın gemilerinin özelliklerini ve zayıf noktalarını bizimle paylaşacak öyle değil mi?"
" Evet benzer gemilere sahipler sadece sayıları düşmanlarının neredeyse onda biri düzeyinde.Şu ekrandaki gezegenin adı TETİS. CURA adı verilen gezegenin kolonisi. Savaşı orada koordine edeceğiz.Yani ana karargahımız ve kontrol merkezimiz orası olacak.Bu yüzden o gezegeni ne olursa olsun iyi savunmak zorundayız."
" Anlaşıldı kaptan."
Kaptan Radja gözünü Parsın komutanına dikti.
" Senin özel bir görevin var binbaşı.Oldukça tehlikeli ve riskli bir görev.Müttefiklerimize yeni destek güçler ve savaşçı müttefikler sağlamak için onların sözünü dinleyip emri altına gireceği bir galaksi lordunu mahkum tutulduğu yerden kurtarmamız isteniyor.Planları, o lordun mahkum tutulduğu gezegende isyan çıkararak onu oradan kaçırmak.Kaçış sırasında söz konusu mahkum gezegenine gelebilecek takviye birlikleri yok etmeniz gerekiyor."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Ficção Científicaİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...