Lord Azor USS CORDELİA 'ya en yakın gezegen durumundaki THEİA nın yörüngesinde bulunan amiral gemisi TYPERİU' nun güverte köşkünde bulunuyordu. Gözlerini USS CORDELİA nın göz alıcı gövdesine dikmiş bu devasa gemiyi izliyordu.Bakışlarında hayranlık ve bir o kadar da merak vardı.Kendi galaksi kuşaklarının dışından gelmiş bu varlıkların sahip olduğu teknolojiye hem saygı duymuş hem de bunun yaratacağı etkileri düşünüp endişe etmişti.CORDELİA' nın devasa yapısından çok geminin göz alıcı parlak ışıkları ve belki de evrenin en dayanıklı alaşımlarından yapılmış yapısı onda hayranlık uyandırmıştı. CORDELİA 'dan boyut olarak çok daha büyük gövdeli amiral gemileri vardı ama hiç biri onun kadar hızlı ve etkileyici bir görüntüye sahip değildi.Kendi gemisi TYPERİU bile CORDELİA 'nın yanında sönük bir yıldız gibi kalıyordu.
" Onlara saldırıp yok etmenin tam sırası Lordum.Gemilerindeki silah gücünün önemli bir kısmını TETİS'e gönderdiler.Casuslarımız neredeyse gemilerinde savunma topu kalmadığını haber verdi."
" Cesur ama aptal bir varlıksın Nepu.Cesaretine ve savaştaki atılganlıklarına hep saygı duydum ama iş ileriyi görmeye geldiğinde tam bir aptal ve düşüncesiz birisin.O gemiye saldırıp yok edebilirsin ama bu benim ne işime yarayacak? Ben geminin sağlam halini istiyorum.O geminin sahip olduğu teknolojiyi ,sınırsız imkanları."
Nepu, Lord Azordan azarı işitince canı sıkılmıştı.Aptal gibi görünmek en son istediği şeydi .Ancak Lordun fırsat varken saldırı pozisyonu almamasını hala saçmalık olarak görüyordu.
" Ama bir daha böyle bir fırsatı bulamayabiliriz Lordum.Gemilerine tekrar eski topları yüklediklerinde o gemi tam bir yokedici olacaktır ve çok büyük kayıplar vermeden o gemiyi yok edemeyeceğiz."
" TETİS' e yığınak yapmakla en büyük hatayı yaptılar.Onları dar bir alana sıkıştırdık.Topları eski yerlerine götürmeye kalktıkları an onları tek tek yok edeceğiz.Onların o gemiyi boşaltmasına neden izin verdiğimi sanıyorsun aptal."
Nepu susmanın daha iyi olcağına karar verip sessizliğe gömülmüştü.Lord Azor gözünü USS CORDELİA 'dan ayırmadan konuşmasına devam etti.
" Bu galaksimiz dışından gelen garip varlıklar henüz küçük bir çocukken kurduğum hayallerin ne kadar gerçek olduğunu gösterdi. Daha küçük bir çocukken galaksimiz dışında da başka türlerin olduğunu düşünürdüm.Gemilerimiz en fazla dört galaksi kuşağına kadar gidebilmişti ve orada da tek bir yaşayan varlık dahi bulunamamıştı.Evrenin tanrılarının sadece bizi yarattığına ikna olmuş görünsem de içimdeki his hep uzaklarda daha büyük uygarlıkların olduğunu söylemeye devam etti."
Nepu, Lordun çocukça bulduğu konuşmalarına pek kulak kabartmadı.Şun düşman gözlerle ekrandaki ölümcül gemiye bakıyordu."
" Artık biliyoruz ki bizden kat ve kat akıllı başka uygarlıklar var.Kim bilir kendine insan denen bu varlıklardan bile daha gelişmiş başka varlıklar da vardır.İşte dört galaksi ötesine geçemeyen bizler için harika bir fırsat.Bu insan denen varlıkların sahip olduğu gemi ve teknolojiyle artık evrenin gerçek tanrıları olacağız.Bu gemiden daha fazla üretebiliriz.Bu insanları köle haline getirip daha fazla gemi ve avcı gemisi üreteceğiz."
Nepu son duyduklarıyla keyiflenmişti.Köle etmek ve evrene hükmetmek işte onun istediği şeylerdi.
" O günlerin gelmesini ben de çok istiyorum lordum.Hem de çok."
" Saldırı öncesindeki son raporlar neler?"
Nepu şimdi hazır ola geçmişti.Lord Azor'un bazen sıcak davrandığı gibi çoğu kez ne kadar sert ve zalim olduğunu iyi biliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
خيال علميİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...