USS CORDELİA ,Birleşik Uzay Federasyonu filosuna bağlı amiral gemisi TULA, destroyer gemisi GALAXİA ve filonun bir başka savaş gemisi MENAJ ın oluşturduğu çekim gücünün etkisinde galaksi sınırının başladığı galaksi kuşağına doğru ilerlerken ,bu büyük savaş gemilerine irili ufaklı on kadar avcı gemisi de eşlik ediyordu.
Kaptan Tanea nın tüm çabalarına rağmen kendi gemisi amiral gemisi NADA ya görev emri verilmemişti.Kaptan Tanea kendisine ticari koridorların kontrol ve korunma görevi verilmesine rağmen ,hala kararsız bir şekilde amportda bekliyordu.NADA nın güverte köşkünde diğer görevli personelle birlikte ana ekrandan dış uzaydan gelen bu yabancıların gidişini,gemilerin hareketlerini izliyordu.
Gemi süvari subayı Nimezk güverte köşküne girdiğinde kaptan Tanea hala ekrana sabit gözlerle bakıyor ve ikinci kez sürgün edilen bu yabancılar için üzülüyordu.Hayatı boyunca ilk kez farklı bir tür için kalbinde acıma hissiyle karışık üzüntü duymuştu.İstenmeme duygusunun verdiği ağırlığı biliyordu.Bu dış uzaydan gelenleri kabul etmeyen korkak kral ve lordlara içinden lanetler ediyordu.Ölen bir gezegeni yeniden diriltip ,ayağa kaldırabilecek bir teknolojiye sahip bu varlıkları istememekle ne kadar büyük bir hata yaptıklarının farkında bile değillerdi.Yaşamlarının sonuna gelmiş bir avuç ihtiyar lord ve kral ayaklarına gelen bu fırsatı ,iktidarlarını ve güçlerini korumak adına tepmişlerdi.
"Efendim,filo komutanlığı derhal tüm iletişim kanallarımızı açmanızı,görev yerine gitmek için neden hala hareket etmediğinizi sormak için beni görevlendirdi."
Kaptan Tanea Oria lı subayın sesiyle daldığı düşüncelerinden gerçeğe geri dönmüştü.
" Onlara hiper motorların bazılarının hala kontrol edildiğini rapor edin.İletişim kanalllarına gelince,birazcık sakin kafayla düşünmek istediğimi de iletin.Motorlar hazır olur olmaz ikinci ticari koridora hareket edeceğiz."
Oria lı süvari subayı kaptan Tanea nın sözlerini şüpheyle karşıladı.Kaptanın motorların bakımı konusundan yalan söylediğini biliyordu.Tüm gemilerin kalkış motorlarıyla ilgili rapor daha bu sabah elindeydi ve motorlarda hiç bir sıkıntı görünmüyordu.
" Peki efendim rapora bunları yazarım."
Orialı subayda tatmin ve de pek de mutlu olmuş bir yüz ifadesi yoktu.Üstü olan Kaptan Tanea ya selam maiyetinde elini göğsüne koyup güverte köşkünden ayrıldı.Orialı subay güverte köşkünün kapısında Tiberia Prensi Haspe yi ve yanındaki askerleri gördüğünde ister istemez bir kaç adım geri atmıştı.Prensin yüz hatlarından buraya pek de iyi bir neden için gelmediği belli oluyordu.Orialı subay prensin öfkesinden payını almamak için onu selamlayıp prens Haspe ve maiyetinin kaptan köşküne girmesine izin verdi.Orialı subay kendine geçmek için bir yol bulur bulmaz kendini güverte köşkünden dışarı atmıştı.
Prensin içeri girmesiyle tüm kaptan köşkü personeli ve kaptan Tanea saygıyla ayağa kalktılar.Tanea bir kral kızı olmasına rağmen ailesi tarafından taht hakkından feragat ettirilmişti.Birleşik Uzay Federasyonu Filosuna bağlı uçuş akademisinde okuma karşılığında tüm ünvanlarını bırakmıştı.Bu yüzden ünvan olarak Tiberia prensinin altındaydı.
" Seninle yalnız konuşmamız gerekiyor kaptan Tanea!"
Prensin güçlükle kontrol ettiği sesi köşk mürettebatını bile endişelendirmeye yeterken Kaptan Taneanın yüz hatlarından onun pek de endişelenmediği görülüyordu.
" Toplantı salonuna geçelim prensim.Orada bizi kimse rahatsız etmez."
Kaptan Tanea prens Haspe nin önünde ilerlerken prens Haspe de maiyetine kendisini takip etmemesini işaret etti.Bu, prensin oldukça önemli konuları konuşacağı anlamına geliyordu Geminin küçük toplantı salonuna geldiklerinde prens Haspe kaptan Tanea nın gösterdiği koltuklardan birine oturmak yerine ayakta durmayı tercih etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Science-Fictionİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...