USS CORDELİA nın büyük konsey salonunda kapsüllerinden uyandırılarak toplantıya getirilmiş on konsey delegesi gözlerini Kaptan Radjaya dikmiş ondan bir açıklama bekliyordu.Hepsi de alınması gereken önemli bir karar olmadıkça uzun süreli seyahatleri boyunca kaldıkları uyku kapsüllerinden uyandırılıp bu salına getirilmeyeceklerini iyi biliyordu.
Aydınlık büyük beyaz salonun ortasında bulunan büyük beyaz mika masanın etrafında sıralanmış rahat koltuklara sırayla yerleşmişlerdi.Hepsinin önündeki küçük ekranlarda kendi ünvanlarını belirten yazılar geçiyordu.
Bu on konsey temsilcisi , USS CORDELİA nın yapımında teknolojik ve insan gücü katkısı olan ülkelerin liderleriydi.Başını Amerika Birleşik Devletilerinin çektiği konseyin diğer üyeleri uzak doğu temsilcisi olarak Çin Halk Cumhuriyeti, Pasifik temsilcisi Japonya, Afrika kıtasındaki eski sömürgelerinden dolayı Afrika Birliği temsilcisi Fransa, Güney Amerika Temsilcisi Brezilya,Kuzey Amerika temsilcileri Birleşik devletler ve Kanada, Asya bölgesi temsilcileri Rusya ve Hindistan,Avsutralya ve çevre bölge temsilcisi ve aynı zamanda Birleşik krallık temsilcisi İngiltere,Doğu avrupa kıtası temsilcisi İtalya, Batı Avrupa ve Orta Avrupa temsilcisi Almanya konseyin temel üyeleriydi.
Bu ülkeler USS CORDELİA nın yapımı sırasında hem kendi üstün teknolojilerini ve mühendislik hizmetlerini sunarken , Hindistan gibi iş gücünün yoğun olduğu ülkeler ise alt iş gücü ihtiyacını karşılamıştı.CORDELİA ya alınacak ülkelere göre insan dağılımı da yine bu ülkelerin belirlediği kotalara göre yapılmıştı.Aslan payını Birleşik Devletler ve Çin alırken pek çok ülkeden çok az bir insan nüfusu gemiye alınmış.Bu insanlar da fizyolojik sağlık durumları,biyolojik kirlilikten arınma değerleri ve zeka katsayıları baz alınarak seçilmişlerdi.Dünyada uygulanamayan adalet CORDELİAda da uygulanmamış,yine gücü ve teknolojisi olanların sözü geçmişti.Küçük ülkeleri temsil etme hakkına sahip devletler büyük kararlar alırken aslında önce kendi ırklarını ,soydaşlarının menfaatlerini düşünerek karar alıyordu.
Yeni bir medeniyet kurulsa bile bunun önceki dünyadan farklı olmayacağı belliydi.
" Sizleri mevcut uykularınızdan uyandırıp buraya getirdiğim için özürlerimi kabul edin sayın Senatörler.Önemli bir durum olmasaydı sizi asla rahatsız etmek durumunda kalmazdım."
" Konu nedir kaptan Radja, özür faslını bir an önce geçip ana konuya gelmenizi rica ediyorum."
Uzak doğu senatörü Lin Bei hala uyandırılma aşamasında yaşadığı fizyolojik tepkimeleri üzerinden atmaya çalışıyordu.Bu da diğerleri gibi onu huysuz ve sinirli yapıyordu.
Kaptan Radja sözünün böyle kesilmesine kızsa da bunu belli etmedi.Zaman huysuz ve yaşlı senatörlerle kavga etme zamanı değildi.Alınması gereken çok önemli bir karar vardı.
" İçinde akıllı yaşam formlarının olduğu bir güneşler sistemi keşfettik.Güneşler diyorum çünkü her gezegenin kendine ait bir veya iki küçük güneşi var.Bir tür yaşayan alev topları."
Bu haber konseydekilerin uykularını dağıtmaya yetmişti.Hepsi de şaşkınlıkla bir birlerine bakıyordu.Bugüne kadar kendilerinden önceki nesiller bile akıllı veya zeki olmayan hiç bir canlı türüne rastlamamıştı.
" Bu muazzam bir haber.Peki nasıl varlıklar bunlar.Onlarla iletişime girdiniz mi?"
Kuzey Amerika Temsilcisi senatör Greenwolf heyecanını saklayamamıştı.Diğerleri de en az onun kadar merak ve heyecan içindeydi.
" Evet iletişim kurduk.Sadece bir türden oluşan bir ırk değiller.Sistemde on iki bin küçüklü büyüklü gezegen ve ırk var ve öğrendiğimiz kadarıyla sadece üç bin ırk konuşma ve düşünme yeteneğine sahip.Eski dünyadaki yönetim biçimine benzer bir yönetim sistemleri var.Onlardan bizi kabul etmelerin, yani bir tür iltica talebinde bulunduk."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Science Fictionİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...