Dişi Curalı kaptan, CORDELİA nın kaptan köşkünde belirdiğinde kaptan Radja ve ekibi kadını saygıyla selamladı.Beraberindeki iki askerin dışarıda beklemesini işaret eden Kaptan Tanea kaptan Radjanın eliyle gösterdiği koltuğa oturdu.Yüzündeki ifadeden hiç bir şey okunmasa da kadının büyük bir üzüntü ve baskı altında olduğunu tahmin edebiliyordu.
" Geminize gelme talebimi kabul ettiğiniz için teşekkür ederim kaptan."
" Önemli değil kaptan Tanea, artık bizim için yabancı misafir değilsiniz.İç savaşın çıktığını söylediniz.Bundan emin misiniz? Şuana kadar galaksinizde bir hareketlilik gözlemleyemedik."
Kaptan Tanea bakışlarını kaptan köşkünün mürettebatının üstünde tek tek gezdirdikten sonra kaptan Radjanın üzerinde sabitledi.
" Evet eminim. Lord Azor yönetimi ele geçirdi.Binler meclisinin bir çok güçlü kolonisinin desteğini de arkasına almış durumda.Şimdilik askeri olarak bir saldırıya geçmiş değil ancak yakın bir zamanda gücünü kabul etmeyen ona itaat etmeyen tüm kolonilere askeri güçle boyun eğdirmeye çalışacağı kesin."
" Galaksinizin hukukunu bilmiyorum.Lord Azor dediğiniz kişi diğer kolonilerin desteğini aldıysa bunu hukuki bir zeminde almış olmalı.Aksi takdirde sizin o meclisleriniz ona karşı çıkardı.Üstelik o meclislerdeki koloni liderleri pek de zayıf kimseler olmasa gerek."
Tanea öfkeyle başını salladı.
" Bu hukuki bir zeminde alınmış bir karar değil.Lord Azor melezleri bahane edip yaşlılar meclisini feshetti ve en kötüsü ONEA nın asillerini kendi kolonisine sürgüne yolladı.Sizce bu kanuni bir hareket mi? Ne hakla ONEA nın soylularının mallarına el koyup kendi kolonisine sürgüne gönderebiliyor.Kaptan tüm taşlar çoktan yerlerinden oynadı ve ONEA dönülmez bir yola girdi."
" Peki bu kadar güçlü bir lorda karşı gelebilecek ordunuz var mı? Bizim dünyamızda da bu tip oldu bittiler olurdu.Ancak sonucunda pek çok masum insan ölürdü.Bu sizin iç savaşınızda da pek çok masum varlık ölebilir.Üstelik biz sadece tek bir gezegenden ibarettik.Siz ise üç bin koloniden oluşan bir federasyonsunuz.Onunla uzlaşamaz mısınız? Belki onunla bir tür antlaşma yapılabilir."
Kaptan Radja söylediklerinin kadını daha da öfkelendirdiğini gördü.Kaptan Tanea bu fikre şiddetle karşı çıktı.
" Evet bizim galaksimizi tanımıyorsunuz.Lord Azor uzlaşılacak biri değil.O sadece kendi türünün geleceğini düşünen biri.Binler meclisindeki güçlü bir kaç koloni dışındakilerin hepsini ya ortadan kaldıracak ya da köleleştirecektir.Onun amacı alt tür ve üst tür kavramlarını yeniden belirlemek.Eğer tüm galaksiyi ele geçirirse korkarım biz de onun için alt tür grubuna gireceğiz.Bu da kabul edilebilecek bir şey değil."
" Size ona karşı koyacak bir gücünüz olup olmadığını sormuştum Kaptan Tanea? Filonuzun ne kadarı onun emrine girdi ve sizin gücünüz nedir?"
Kaptan Tane sıkıntıyla önüne baktı.Kafasında hesap yaptığı anlaşılabiliyordu.
" Birleşik uzay federasyonu filosu pek çok koloninin verdiği gemiden oluşur.Kolonilerden bir kısmı sadece asker takviyesinde bulunur.Bunlar gemileri olmayan ya da gemi sahibi olmasına izin verilmeyen küçük kolonilerdir.Bizim de olduğumu yüz kadar koloni ise filoya gemi desteğinde bulunur.Şuan ki hesabıma göre filonun yüzde sekseni onun emrinde.Kalanlar ise galaksinin farklı bölgelerinde görevde ve büyük olasılıkla çoğunun darbeden haberi bile yoktur."
" Askeri açıdan onunla boy ölçüşemeyeceğiniz ortada.Ancak gemi sayısı taraflar arasındaki gücü tam olarak belirlemez.Yetişmiş pilot sayısı dengeleri daima değiştirir.Ayrıca bu iç savaş tahmin ettiğinizden de uzun sürebilir ve sonucunda kaybeden galaksiniz olur.Üstelik bir de Asi Güçler Federasyonu adında düşmanınız da var.Zayıfladığınızda size saldırıya geçmekten geri kalmayacaklardır."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Science Fictionİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...