Ödül avcıları hem asi güçler federasyonu hem de birleşik uzay federasyonu tarafından tanınan meşruluğu tartışılsa da her iki federasyon için yararlı görünen bir organizasyondu. Her iki federasyonun avcı gemileri ödül avcılarının gemilerine dokunmuyor saldırmıyordu. Ödül avcıları kendine has şifreli kodları federasyonların devriye gemilerine göndererek onlara kendilerini tanıtıp korsan avı için yolarına devam ediyordu.
Galakside gittikçe baş edilemez bir sorun haline gelen korsanlar yüzünden her iki federasyonun ticari faaliyetleri büyük zarar görüyordu. Teknik olarak hala savaşta olsalar da asi güçler federasyonu da birleşik uzay federasyonu da birbirlerinin ticaret gemilerine saldırmıyordu. Ticaret iki federasyon için de hayat damarıydı ve şimdilik adı konmamış bir barış dönemi yaşanıyordu. Hatta her iki düşman federasyonunun kolonileri arasında gizli bir ticari ilişki bile vardı. Asi güçler federasyonunun kolonilerinde olup da birleşik uzay federasyonunun kolonilerinde olmayan ağır metal ve alaşımlar birleşik uzay federasyonunun kolonilerinde yetiştirilen bitkilerle takas ediliyordu. Şimdilik her iki tarafta bu ticarete göz yumuyordu. Bunda kendi aralarında yaptıkları büyük Andelon savaşının yıkıcı payı da vardı.
Andelon savaşında neredeyse güçlerinin büyük kısmını kullanan iki düşman federasyon, savaş sonunda büyük kayıplarla geri dönmüştü. Her ne kadar zafer Gugaryalıların başını çektiği asi güçler federasyonunun olmuşsa da. Onlar da çok sayıda gemi ve savaşçı kaybettiği için güçsüzleşmişti ve bu savaştan tek karlı çıkanlar ise galaksi korsanlarıydı. İki büyük devin çarpışıp güçsüzleşmesini fırsat bilen korsan reisleri artık galaksi ticaret yollarında ve ticari koridorlarda ilerleyen ticaret konvoylarına çok rahat ve korkusuzca saldırıyorlardı. Andelon savaşından sonra ellerinde yeterince savaş aracı ve yetişmiş savaşçı pilot kalmayan federasyon birlikleri ticari konvoyları avcı gemilerle koruyamıyordu. Korsanlar asi güçler federasyonu, birleşik uzay federasyonu ayrımı yapmadan tüm ticari gemilere saldırıyordu. Korsan gemilerindeki ağır silah ve toplar federasyon avcı gemilerini çok rahat vurup yok edebiliyordu.
İste bu çaresiz durum kendiliğinden yeni bir sektör oluşturmuştu: ödül avcılığını. Federasyonlardan ayrılan uzman ve tecrübeli savaşçılar bağımsız bir organizasyon kurmuştu. Ellerindeki gemilerle peşlerine düştükleri korsan reislerini ve tayfalarını yakalayarak ödül karşılığında teslim ediyorlardı. Tecrübeli ve gözü pek savaşçılar olan ödül avcıları tek bir reisleri olan eski bir federasyon komutanı olan Golgesh'in etrafında toplanmıştı. Şuana kadar binlerce uzay korsanı ve başlarındaki reislerini yakalayan Golgesh ve savaşçıları birer efsaneydi. İsimleri korsan reislerini titretip korku salarken başta Onea olmak üzere birçok kolonide saygı uyandırıyordu. Birçok küçük çocuk ilerde büyüyüp bu ödül avcılarının arasına katılmanın hayalini kuruyordu. Her iki federasyonun pilotları ödül avcılarına saygı duyardi. Golgesh bir efsaneydi ve henüz onun gibi bir başka efsane doğmamıştı.
Ödül avcılarının en büyük yardımcısı muhbirlerdi. Onların getirdiği bilgiler değerlendirildikten sonra azılı korsan reislerinin peşine düşülüyordu. Muhbirlerin iyi seçilmesi gerekiyordu. Muhbirler para karşılığı bu işi yapan profesyonel gammazlar olduğu için çok daha fazla para teklif edebilecek korsan reisleri için de çalışabiliyordu. muhbirlerin verdiği bilgilere güvenen ödül avcıları bazen onların karşı tarafa verdikleri bilgiler yüzünden avcıyken av durumuna düşebiliyordu. Korsan reislerinin uzay gemileri için pusuya yatan ödül avcılarının gemisi, aniden pusuya düşebiliyordu.
Bu yüzden ödül avcıları bir muhbirin gerçekten güvenilir olduğuna inana kadar tedbiri elden bırakmıyordu. Ödül avcılarının muhbirlerin verdiği bilgiler yüzünden birçok korsan reisi ve tayfanın ödül avcıları tarafından yakalanmasının ardından korsan lordu Farad da bu muhbirlerin peşine düşmüştü. Farad da kendi gizli teşkilatını kurmuş ve velinimetleri olan korsan reislerinin güvenliğini sağlamak ve onları ödül avcılarının pençesine düşmekten korumak için bu muhbirleri tek tek bulup ortadan kaldırmaya başlamıştı. kısa sürede birçok muhbir öyle veya böyle deşifre olup ortadan kalkmıştı ancak Farad hâlâ bulamadığı ve çok iyi kamufle olan birkaç muhbiri bulmaya çalışıyordu. Bunlardan biri de Corag'dı. Corag henüz deşifre olmamıştı ancak Farad onun gibilerin hala kendi gezegeninde yaşadığını ve kıymetli bilgiler topladığını biliyordu. Bilgi en kıymetli hazineden bile daha değerliydi.
Korsan reisleri gerçekten Lort Farad'ın velinimetiydi. Korsan reisleri ganimetlerinin beste birini Lord Farad'a sığınma ve güvenlik karşılığında verirdi. Ayrıca Avesis'teki korsanlar ganimetten elde ettikleri payı gezegendeki barlarda ve genelevlerde son mobilyonlarına kadar harcarlardı. Avesis'in lordu Farada gezegendeki genelevler, barlar, tüm tüccarlar kazançlarının beşte birini vergi olarak vermekle yükümlüydü
Bu vergiler sayesinde paralı askerler ve ağır silahlar alan Farad Avesis'i kolay kolay fethedilemeyecek bir kaleye çevirmişti. Tüm evren Avesis'in bir korsan yatağı olduğunu biliyordu. Korsanların güvenli limanı ve anavatanı olan Avesisi büyük Andelon savaşından sonra ne birleşik uzay federasyonunun ne de asi güçler federasyonunun yok edip ortadan kaldıracak gücü yoktu. Avesis'in iyi silahlar ve güçlü lazer toplarla korunduğu biliniyordu. İki federasyonun birleşip saldırması söz konusu bile değildi. Korsanlık altın çağını yaşıyordu.
Ödül avcılarının reisi Golgesh iki azılı korsan reisinin peşindeydi. Torlac ve Gamege. İkisi de güçlü ve kurnaz korsan reisleriydi. İkisinin elinde de güçlü ve tecrübeli savaşçılar ve hızlı ve güçlü gemiler vardı. Bu ikisini ele geçirmek çok zor olacaktı ama Golgesh bu iki azılı korsan reisini yakalamakta kararlıydı.
Corag 'tan gelen bilgiler doğruysa korsan reisi Torlac yakın zamanda asi güçler federasyonuna ait bir maden sevkiyat konvoyuna saldıracaktı ancak Torlac'ın ödül avcılarının peşinde olduğunu bildiğini Golgesh de biliyordu. Avesis'in çevresi ödül avcılarının süratli gemileriyle çevriliydi. Torlac'ın kaçabileceği tüm hiper uzay kodları Golgesh'in elindeydi. Torlac bu sefer kaçamayacaktı. Hangi kodu kullanırsa kullansın Golgesh tepesinde olacaktı. Bu düşünce Golgesh'in hoşuna gitti. Kimse onun gülümsediğini görmediği için duygularını belli etmezdi "Muhbirden son bilgi gelene kadar beni rahatsız etmeyin. Kamaramda dinleneceğim."
"Peki kaptan."
Golgesh'in gerçekten dinlenmeye ihtiyacı vardı. Ne kadar dinç ve diri görünse de artık eskisi gibi genç ve dayanıklı değildi artık yirmi bin yılı geride bırakmıştı. Ömrünün en güzel yılları savaşlarda ve korsan avcılığında geçmişti. Bir ailesi yoktu. Asla da olamayacaktı. Yüz ifadesi hayatı boyunca değişmemişti. Birleşik uzay filosunda subayken de sert ve disiplinliydi. Ödül avcılarının başına geçtiğinde de bu yüzündeki ifade hiç değişmemişti.
Golgesh iki azılı korsan reisini yakaladıktan sonra kendini emekli etmeye karar vermişti. Hayatının kalan son on bin yılını rahat ve huzurlu geçirmek istiyordu. Ödül avcılığı sayesinde muazzam bir servete sahipti. Kimsenin bilmediği hiçbir yaşamın olmadığı bazı koloni gezegenlerine servetini saklamıştı. Bu küçük boş gezegenleri sadece kendisi biliyordu. Önceden seçtiği bu gezegenlere ana gemiden ayrılır ayrılmaz sondasıyla gelip değerli taşlar ve milyonlarca mobilyonluk servetini saklamıştı.
Şimdi o serveti harcamasının zamanı yaklaşıyordu. Bu iki azılı korsan reisi yakalanır yakalanmaz yerini genç Aris'e bırakacaktı. Bu gözü pek ve korkusuz savaşçı onun takdirini ve hayranlığını kazanmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Ficção Científicaİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...