Korsan reisi Torlac'ın ölüm haberini aldığında ,başka bir korsan lordu olan Gordo yerin onlarca kat altındaki odasının zeminini arşınlıyordu.Torlac'ın ölüm haberiyle birlikte içini bir rahatlık kaplarken yüzüne de korkunç bir gülümseme yayılmıştı.intikamını almış olmanın verdiği haz tüm bedenine yayıldığında içini hafif bir ürperti kapladı.
Bir zamanlar çok iyi iki dost aynı zamanda ortakken düşman iki korsan reisine dönüşmüşlerdi.Gordo eski ortağı Torlac'ın ona attığı kazığı,arkasından çevirdiği işleri hiç unutmamıştı.Gemisi Asperia'yı ve en tecrübeli gözü pek tayfalarını Torlac'a kaptırmıştı.Torlac önce onunla ortaklığı bırakmış ardından da onu yok etmek bir hiç haine getirmek için her yolu denemiş ve başarılı da olmuştu.Gordo, gözünü daha fazla kazanma hırsı bürüyen Tardis'li Torlac'ın sırf daha fazla kazanmak için önce onun payını azaltıp sonra ortaklığı bozmasını unutamamıştı.Ardından Torlac onun giriştiği her baskını önceden haber vererek baskınlarını sekteye uğratmış ,tayfalarına borçlanan Gordo'nun gemisini satıp tayfalarını dağıtmasına sebep olmuştu.
Bir zamanların en hızlı gemisi Asperia'nın sahibi korsan reisi Gordo'nun reisliği de böylece düşmüş olmuştu.Kalbine intikamını koyarak,yanına hiç bir şey almadan öylece ortadan kaybolmuştu Gordo.Avesis'tekiler Gordo'nun ,gezegeni Keilan'a döndüğünü düşünüyorlardı.Neredeyse otuz uzay yılı ortadan kaybolan bu korsan reisi çoktan unutulup gitmişti.Gordo'nun istediği de buydu.unutulmak,hiç hatırlanmamak.İntikamının başarısı buna bağlıydı.Gordo'nun yokluğu,Torlac'ın da işine gelmişti.Gordo ortada yokken onun adına çalışan eski tayfalarının aklı karışmayacaktı.Gordo'nun bir şekilde yeni bir gemi edinip eski tayfalarını ayartmasından korkuyordu.Gordo'nun zeki ve girişken yapısını bildiği için bu endişesi ancak o tamamen ortadan kaybolunca bitmişti.
Gordo yıllar önce ortadan kaybolmasaydı, Torlac'ın trajik ölümünde onun parmağı olduğuna inanılırdı.Ne de olsa eski hasımlardı.Tüm Avesis bu iki korsan reisinin birbiriyle düşmanlığını biliyordu.Bu yüzden Torlac'ın ölümünde gözler hemen Gordo'yu arar ve belki de Gordo bu yüzden hemen tutuklanırdı.Ancak Gordo çoktan kendini unutturmuştu.Bu yüzden kimse yıllar önce kaçıp gitmiş bir korsan reisinden şüphe duymuyordu.Akıllara gelse de Avesis'te yıllardır görülmemiş olması ve onun gezegenine geri döndüğü söylentileri yüzünden akıllarına gelen bu ihtimal hemen kaybolmuştu.
Gordo'nun odasındaki eski metal bir masa ,neredeyse çürümeye başlamış kırık bir sandalye ve yıllardır yattığı basit miken yatak onun bu odadaki yegane mobilyalarıydı.İstese burayı en lüks en değerli eşyalarla donatabilir, en sevdiği av etlerini, en lezzetli şarapları odasına getirebilirdi.Ancak Gordo intikamını alıncaya kadar her şeyin en iyisine sahip olup,zevk içinde yaşamayı kendine yasaklamıştı.Şatafatın ve haz dolu bir hayatın onu intikamını almaktan alı koyacağını düşünüyordu.Hazzın tutsağı olmuş biri bunları bırakmamak,bu zevklerden mahrum kalmamak için intikamını almazdı.İşte artık kendisine hak ettiği ödülü verebilir, yokluğunda sahip olduğu zenginliklerin tadını çıkarabilirdi.
Kimse Gordo'nun sahip olduğu hanın onlarca metre altında küçücük bir odada olduğunu tahmin bile edemezdi.Hanın mahzenine açılan gizli bir kapı ve ardından yerin onlarca metre altına inen küçük tek kişilik bir asansör sistemi.Görünürde hanın sahibi Gucek adında başka bir Keilan'lıydı.Gucek hem han hem de taverna olarak kullanılan binanın tek sahibi olarak görünüyordu.Avesis'te tavernalar ve genelevlerin bolca bulunduğu sokağın sonunda orta büyüklükte bir yerdi.Gordo ortadan kaybolma fikrini Gucek'e açtığında Gucek hiç düşünmeden onun bu fikrini desteklemişti.Gordo, Gucek'le yaşamının en zor zamanında, tükenmiş,her şeyini kaybetmişken tanışmıştı.
Torlac onun gemisine sahip olup bir başka korsan reisine sattığında cebinde sadece bir kaç mebilyonu vardı Gordonun.Torlac'ı öldürebilirdi.Ancak bu Gordo'nun Lord Farad'ın zindalarında çürüyüp ölene kadar acı çekmesi demekti.Üstelik eski bir korsan reisi olarak bir chalpa gibi o zindanlarda çürümek istemiyordu.Torlac ölmeli ancak kimse bunu onun yaptığından şüphelenmemeliydi.Cebindeki son mebilyonuyla Cordo'lunun barında kendisine ucuz bir Nesta şarabı ısmarlamıştı.Gucek'le orada tanışmıştı.Gucek'in Gordo'nun başına gelenlerden haberi vardı.Bu eski korsan reisinin kendisiyle aynı ırktan olması onun ilgisini çekmişti.Torlac'ın Gordo'yla bir zamanlar iki iyi dost ve ortakken Gordo'yu nasıl dışlayıp,bitirdiğini de biliyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SÜRGÜN
Science Fictionİnsanlığın dünya dışı varlıklarla tanışmasının ve birlikte yaşama mücadelesi vermesinin destansı hikayesi. Beklenen felaket gerçekleşip dünya yaşanmaz hale geldiğinde,insanlık dünya tekrar yaşanılabilir bir yer haline gelinceye kadar CORDELİA adını...