Bab 27

1.8K 63 1
                                    

Empat tahun berlalu begitu pantas, Miera selamat tiba di KLIA dengan segulung Diploma. Dia menyorong troli berisi bagasinya dengan berhati - hati.

Dia memerhati sekeliling mencari kelibat familynya. Dari kejauhan, abangnya Mierul melambai sambil memanggil Miera bersama papa dan mamanya.

Miera melambai kembali dan mendekati mereka sambil tersenyum manis.

"Welcome back, sayang. We'll miss you." Pn Raihana mengucup dahi anaknya. Miera menyalami tangan parentsnya sambil berlinang air mata.
Mierul memerhati sahaja.

"Miera pun rindukan semua. Papa, mama dan abang. Akhirnya Miera balik ke Malaysia jugak."

"Harini mama masak special untuk anak mama ni. Dah, jom kita balik. Home sweet home." ajak Pn Raihana memeluk mesra bahu satu - satunya anak perempuan tunggalnya. Mierul mengambil alih tugas menolak bagasi adiknya. Mereka bertolak balik ke rumah.

*****

Conversation Group 4G

Miera
Aku dah selamat tiba tadi
Otw balik rumah
Jom jumpa

Liyana
Kau da balik
Glad to hear that
Jom jumpa
Rindu chingu aku ni

Ailina
Xoxo
Asyikkk
Jom jumpa
Tak sabar nak jumpa kau
*wink*

Melisa
Kau da balik?
Ok, jom jumpa

Miera
Same place, same time
See you there, girls

End conversation

*****

Di Coffeebeans, Miera baru je sampai dihantar Pak Amin. Sementara menunggu yang lain, dia memilih meja untuk mereka berempat.

"Welcome home, Miera." jerit Ailina apabila tiba di meja Miera. Dia memeluk chingusnya erat. "Mana yang lain?"

"Tq. Belum sampai lagi." Mereka berdua berbual dulu sambil tergelak - gelak.

"Miera." panggil Liyana dan Melisa yang kebetulan tiba waktu yang sama.

"Korang. Apa khabar semua? Rindu korang sangat. Macamana kerja korang lepas habis study ni?"

"Aku nak rehat dulu. Penat struggle." jawab Ailina melepas lelah.

"Aku dah kerja kat company bapak aku." balas Melisa.

"Same with me." celah Liyana.

"That's good. Aku pun lepasni kerja kat syarikat papa aku jelah. Abang aku tak minat kan." Miera mengeluh.

"So macamana hidup memasing?"

"Macamni lah. Ada happy, ada duka. Hahaha." Liyana ketawa.

"Aku pulak stress memanjang." cemberut Melisa.

"Aku ok je." Ceria Ailina tersenyum lebar.

"Yelah, orang da ada special. Mesti lah ok. Happy. Tak lama lagi makan nasi minyak lah kita." usik Melisa jelly.
Ailina tersengih malu.

"Really? That's great. Aku suka kawan aku da nak hidup berdua. I'm happy for you. Who's the lucky guy?" Miera excited terlebih.

Stalker ✔Where stories live. Discover now