Hoofdstuk 13

1.9K 117 18
                                    

Pov Shawn

Het is inmiddels al weer woensdag. Autumn en Lily zijn de afgelopen dagen niet meer op school geweest. Cameron vraagt vaak of ik er spijt van heb. Ik antwoord dan van nee want anders word ik uit de groep gegooid maar ik heb er wel spijt van. Ik twijfel wel of Autumn ooit zoiets zou doen. We zijn wel 10 jaar beste vrienden geweest. Ze heeft me vaak gevraagd of we wel echt beste vrienden waren. Ik zei altijd ja. Toen Lily erbij kwam was het plan om voor altijd bij elkaar te blijven. We hadden het om de beurt beloofd. Ik heb mijn belofte gebroken.

Ik pak nog even mijn gitaar en speel wat. Niemand weet dat ik kan spelen behalve Autumn. Iedere keer als we hier waren vroeg ze of ik wat wou spelen. Dan zat ze met haar ogen dicht op de kruk te genieten. Ik mis haar lach, haar aanraking, haar ogen, haar geur en haar aanwezigheid. Ik mis haar. Ik ben zo stom geweest. Ik heb alles verpest. Ze is weg en dat is mijn schuld. Ze wil vast niks meer met mij te maken hebben. Ik zucht een keer en leg mijn gitaar weg.

Ik loop zuchtend naar beneden. 'Shawn gaat het wel?' vraagt mijn moeder. 'Nee alles gaat mis.' zeg ik en leg het hele verhaal uit. 'Tja Shawn. Je moet niet iedereen geloven. Je weet dat Autumn al 10 jaar je beste vriendin is en nou laat je haar zomaar in de steek. Vind je het gek dat ze weg is. Ze werd al zo lang gepest en Lily en jij waren haar enige vrienden. Shawn je moet echt je excuses aan bieden.' zegt mijn moeder. 'Ze wil vast niks meer met me te maken hebben.' zeg ik. 'Denk dat nou niet en nou hup naar school anders kom je te laat.' zegt mijn moeder en geeft me een knuffel. 'Dank je mam.' zeg ik.

Ik sta op en loop naar de garage. Ik pak mijn fiets en begin te fietsen. Onder weg mompel ik een paar zinnen. 'I know i can treat you better, better than he can.' zing ik. Dat wordt het. Ik ga een liedje schrijven voor Autumn.

Ik wil uit de groep van Cameron. Ze hebben me er gewoon ingeluisd. Ik voel me echt mega schuldig tegen over Autumn. Ik hoop dat ik het nog goed kan maken.

I'll never say goodbye to her.

Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu