Pov Lily
Ik zie Autumn heel hard huilen. Ik veeg een traan weg. Al dit gedoe is zo moeilijk. Alles is moeilijk. De deur gaat open en Autumn komt naar buiten. Ik sla mijn armen on haar heen. 'Het komt goed. We komen er samen door heen.' mompel ik. Ze snikt een keertje en knikt dan. 'Ga maar naar binnen. Hij heeft je nodig.' mompelt ze zachtjes. Ik knik en laat haar los. Voorzichtig loop ik naar binnen en ga op het krukje zitten.
'Shawn ik vergeef je. Voor alles.' snik ik. 'Ik wou dat ik je pijn weg kon nemen. Ik wil dat alles weer normaal is. Dat we weer vrienden zijn. We'll never say goodbye my friend again, i promise.' snik ik. Ik geef hem een kus op zijn wang. Net zo als we vroeger deden. Ik zucht een keer en sta dan op. Ik loop de kamer uit. 'Ik ga naar de campus. Ik weet niet of jij nog wilt blijven.' zeg ik. 'Ik blijf denk ik.' zegt ze. Haar ogen zijn erg opgezwollen en rood. Ze ziet er ook erg moe uit. Ik geef haar nog een knuffel en loop dan weg. Waarom moet ons dit overkomen?
Pov Autumn
Lily loopt weg en ik blijf alleen achter. Ik open de deur en loop weer naar binnen. Ik ga weer op het krukje zitten en kijk naar Shawn. 'Shawn wordt wakker alsjeblieft. Ik hou van je.' snik ik. Ik sta op en ga in de stoel zitten die in de hoek staat. Langzaam sluit ik mijn ogen en val in slaap.
Langzaam word ik wakker. Heel even weet ik niet meer waar ik ben maar dan herinner ik me het weer. Ik ben in het ziekenhuis bij Shawn. Ik kijk op de klok en merk nu pas dat het al weer de volgende dag is. Waarschijnlijk was ik zo moe dat ik gewoon door heb geslapen.
Ik kijk even naar Shawn. Zijn ogen zijn nog steeds gesloten. Niet wetende wanneer ze open gaan en of ze wel is open gaan. Daar moet ik niet aan denken. Ik moet positief blijven denken. Ik moet hopen. Hopen dat hij weer wakker wordt.
Ik weet nog wel dat ik een hekel had aan dokters en ziekenhuizen vroeger. Shawn ging altijd mee om me te steunen.
Flashback
'Shawn ik durf niet.' mompel ik. 'Kom Tum ik zal je steunen.' zegt hij en pakt mijn hand. 'Maar wat als het pijn doet?' 'Ik ben bij je. Alles komt goed. Geloof er maar in.' zegt hij lief en drukt een kus op mijn wang.
'Ik ben bij je. Alles komt goed. Geloof er maar in.' mompel ik zachtjes. Ik sluit mijn ogen. 'Geloof er maar in.' herhaal ik nog een keertje.
JE LEEST
Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)
Fanfiction'Goodbye my friend.' zeg ik en loop met tranen in mijn ogen weg. Ik was er voor hem, hij niet voor mij. Wat als je beste vriend er voor kiest zich bij de mensen te voegen die jou haten. Je gaat je eigen weg maar wat als hij alles doet om jou te vin...