Pov Autumn
Ik druk de wekker uit. Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan. Ik sta op en loop stilletjes naar de badkamer. Ik draai de kraan open en gooi wat koud water in mijn gezicht. Ik maak me klaar en sjok dan naar de keuken om ontbijt te maken. 'Autumn gaat het wel? Je ziet er...' 'Slecht uit?' maak ik haar zin af. 'Nee ik wou zeggen vermoeid. Maar slecht kan ook.' zegt Lily. 'Ik zit gewoon met mijn hoofd bij Shawn. Ik ben bang dat hij het niet overleefd.' mompel ik zacht. 'Autumn je zei zelf tegen me dat Shawn sterk is.' zegt ze.
'Ik weet het allemaal niet meer Lily.' zeg ik. 'Het komt goed. Laten we nu maar naar Shawn gaan.' zegt ze. Ik knik en ik trek mijn schoenen aan. Ik pak mijn jas en wacht op Lily.
Diep in gedachten verzonken, loop ik samen met Lilu naar het ziekenhuis. 'Denk je dat Shawn al wakker is?' vraagt ze. Ik schud mijn hoofd. 'De dokters zeiden dat hij misschien nooit wakker zou worden. Dus ik denk niet dat hij wakker is.' mompel ik zachtjes.
Stilletjes lopen we het ziekenhuis binnen. Bij de balie vraagt Lilu voor de zekerheid naar Shawn om te kijken of hij nog op de zelfde kamer ligt. Even later komt ze terug. 'Hij ligt nog op de zelfde kamer.' mompelt ze en knippert een aantal tranen weg. Ze heeft het moeilijk. Dat is duidelijk te zien. Ik slik een keertje. 'Zullen we maar gaan?' vraag ik. Ze knikt en stil lopen we naar de kamer van Shawn.
'Zie hem nou liggen. Lily ik had daar moeten liggen. Dit is allemaal mijn schuld.' zucht ik. 'Autumn je kan je zelf niet de schuld geven. Als jij hem niet had gevonden, was hij er sowieso niet meer.' zegt Lily. 'Jullie mogen een voor een bij hem.' zegt de dokter die net naar buiten komt. 'Ga jij maar eerst.' zegt Lilu en geeft me een flauw glimlachje. Ik knik en geef haar een knuffel.
Voorzichtig open ik de deur en loop naar binnen. Ik pak een krukje en ga naast Shawn zitten. 'Shawn ik weet niet waar ik moet beginnen.' mompel ik en mijn tranen beginnen te stromen. Ik pak zijn hand vast die koud aan voelt. 'Als ik je direct had vergeven, was je nooit op de campus gekomen en lag je hier nu niet. Dit is allemaal mijn schuld. Just don't say goodbye to me Shawn. Ik hou van je.' snik ik. Ale emotie komt eruit. Alles van de afgelopen weken, misschien wel maanden. 'Just don't leave me Shawn.'
Hey hoi
Nog 3 hoofdstukkenen dan is het boek afgelopen en aangezien ik die hoofdstukken al geschreven heb komt vandaag het eerste hoofdstuk van one big lie online☺️
Follow mah bae's
DunyaJemaa
Shxwnsbeauty
Shxwnsqueen
Shawnsbabyboo
Babyboomendess
0hsnapitzJaimy
carmiewarmybooksXxAyella❤️
JE LEEST
Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)
Fanfiction'Goodbye my friend.' zeg ik en loop met tranen in mijn ogen weg. Ik was er voor hem, hij niet voor mij. Wat als je beste vriend er voor kiest zich bij de mensen te voegen die jou haten. Je gaat je eigen weg maar wat als hij alles doet om jou te vin...