Hoofdstuk 25

1.6K 102 12
                                    

Pov Autumn

'Meiden eten.' roep ik. 'Hehe eindelijk.' roept Nivien. 'Hey wat doet hij hier?' vraagt Dunya. 'Hij eet mee.' lach ik. 'Oke.' mompelt ze en gaat aan tafel zitten. Ik zet het eten op tafel en ga zelf aan tafel zitten. Iedereen schept op en eet het stilletjes.

Plots begint er een luid alarm te klinken. 'Wat is dat?' roept Lily. 'Brandalarm en iets zegt me dat dit geen training is.' zegt Jason en hij staat op. 'Dames en heren er is brand in de oostelijke vleugel. We vragen jullie zo snel mogelijk het gebouw te verlaten.' wordt er om geroepen. 'Autumn, Shawn ging naar de muziek lokalen.' zegt Jason. 'Wat moet ik... Oh nee. De muziek lokalen zijn in de oostelijke vleugel.' roep ik paniekerig. Ik begin zwaar te ademen. 'Autumn rustig blijven. Hij is vast oke.' zegt Jason. Waarom geef ik opeens zo veel om hem? Ik bedoel ik heb zijn excuses aanvaard maar dat betekend niet dat ik ineens weer zijn beste vriendin ben.

'We moeten gaan kijken.' mompel ik en loop al weg. 'Autumn ben je gek? Het is veel te gevaarlijk.' roept Jason me nog achterna. Ik negeer hem en loop richting de oostelijke vleugel.

De rook en de hitte komen me halverwege al te gemoed. 'Shawn?' roep ik hard. Ik begint te hoesten door de rook. Gauw hou ik mijn hand voor mijn mond om minder rook binnen te krijgen. 'Shawn.' roep ik nog een keertje. 'Autumn?' hoor ik zwak. Ik ga gauw op het geluid af. 'Shawn?' roep ik nog een keer heel hard. Ik loop een kamer in en tref daar Shawn. Hij ziet er niet goed uit. Ik help hem snel overeind en samen lopen we gauw weg.

Buiten staan er al brandweerwagens, politie en ambulances. We worden mee genomen door een van de ambulancebroeders. 'Kom maar.' zegt een broeder. Ik laat me meenemen. Bij de ambulance krijg ik een deken en een zuurstof masker. Ik heb niet zoveel rook binnen gekregen maar toch willen ze me nog verder onderzoeken in het ziekenhuis. Shawn is er veel slechter aan toe. Ik knipper mijn tranen weg. 'Mevrouw we gaan nu naar het ziekenhuis.' zegt de man. Ik knik langzaam en ga zitten.

Niet veel later zijn we in het ziekenhuis. Er worden allerlei testjes gedaan en nu moet ik even wachten op de uitslag. Ik loop de gang op. 'Pardon kunt u mij misschien vertellen wat er met Shawn is?' vraag ik aan een dokter die voorbij komt. 'Sorry ik kan u niet helpen.' zegt hij en loopt verder.

Ik blijf het maar vragen maar iedereen zegt dat ze me niet kunnen helpen. 'Shawn?' vraag ik als ik een jongen in een bed zie liggen die wordt geduwd door een aantal zusters. 'Shawn?' mompel ik nog een keertje. Ik begin te huilen. Hij mag niet dood. Hij is mijn vriend, mijn beste vriend.

Haii
Hier hoofdstuk 25 hoop dat jullie het leuk vinden.

Willen jullie misschien mijn nieuwe boek one big lie lezen dat zou ik enorm waarderen.

Follow mah babes

DunyaJemaa
Shawnsbabyboo
Shxwnsbeauty
Shxwnsqueen
Babyboomendess
carmiewarmybooks
QuincyxGrier

En mijn nieuwe collab acc samen met anne: Shxwnsbaes

Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu