Hoofdstuk 31

1.5K 98 17
                                    

Pov Autumn

'Tum je bent hier nu al 6 dagen. Je kan hier niet voor eeuwig blijven.' zegt Yoshi. 'De dokters geven hem nog 3 dagen.' snik ik en begin te hyperventileren. 'Autumn rustig.' zegt Jason en ik voel twee sterke armen om me heen. Dit moet een droom zijn. Dit mag niet. Shawn mag niet dood. Er is nog zoveel dat ik met hem wil doen.

Verslagen laat ik me op de grond zakken. 'Autumn er is nog hoop.' probeert Lily. Ik schud mijn hoofd. 'Over precies 3 dagen trekken ze de stekkers eruit. Ik denk niet dat hij het haalt.' mompel ik. Ik voel een traan over mijn wang glijden. 'Ik ga alvast afscheid nemen.' mompel ik en sta op. Ik loop zijn kamer binnen en ga verslagen op het krukje zitten.

Ik pak Shawn's hand vast. 'Shawn de dokters geven je nog 3 dagen en dan is het over. Vecht er tegen. Wordt alsjeblieft wakker. Ik hou zo veel van je. Ik ben bij je. Alles komt goed. Geloof er maar in.' zeg ik. De laatste 3 zinnen heb ik de afgelopen 6 dagen vaak herhaald. Ik heb gehoopt, gewenst en zelfs geboden. Maar niks lijkt te helpen.

Ik zucht en sta op. Ik geef Shawn een zoen op zijn wang en loop dan de kamer uit. Het wordt tijd om iets te gaan doen. Om aan de leuke dingen te denken in het leven. 'Kunnen we naar de campus?'vraag ik. Ze knikken en we lopen naar de uitgang. Ik kijk nog een keer om naar Shawn. Ik knipper nog een aantal tranen weg. Ik ben gestopt met hopen.

Ik stap bij Jason in de auto en staar naar buiten. 'Ik weet dat het moeilijk is.' zegt Jason. 'Moeilijk? Het is vreselijk. Ik raak mijn beste vriend voor de tweede keer kwijt.' mompel ik. Jason kijkt me even aan maar is dan stil. Stil start hij de auto en rijdt terug naar de campus.

Als we er zijn, stap ik direct uit en loop naar mijn kamer. Ik loop direct door naar mijn slaapkamer. Ik doe de deur dicht en draai hem op slot. Ik pak de gitaar die ik van Shawn heb gekregen voor mijn zestiende verjaardag. Hij heeft me leren spelen. Ik speel de eerste akkoorden en begin te zingen. Niet dat ik het heel goed kan maar ik vind het gewoon leuk om te doen.

'Everybody gets high sometimes, you know
What else can we do when we're feeling low?
So take a deep breath and let it go
You shouldn't be drowning on your own

And if you feel you're sinking,
I will jump right over into cold, cold water for you
And although time may take us into different places
I will still be patient with you
And I hope you know

I won't let go
I'll be your lifeline tonight
I won't let go
I'll be your lifeline tonight

Cause we all get lost sometimes, you know?
It's how we learn and how we grow
And I wanna lay with you 'til I'm old
You shouldn't be fighting on your own.'

Ik sluit mijn ogen en speel nog een stuk op de gitaar. Shawn's droom is beroemd worden. Ik hoop dat hij het red en zijn droom waar kan maken.

Hey hoi

Willen jullie vanavond het laatste hoofdstuk en de epiloog of morgen?

XxAyella❤️

Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu