Pov Autumn
Ik loop huilend naar het einde van de gang. Ik ga tegen de muur aanstaan en laat me naar beneden zakken. 'Waarom doe je me dit aan Shawn? Waarom?' mompel ik zachtjes. Een snik verlaat mijn mond. Waarom moet dit mij altijd overkomen. Waarom kan ik nou nooit is geluk hebben. Ik kijk naar mijn pols. Altijd heeft er een zilver armbandje om gezeten. Zelfs nu heb ik hem nog om. Het is het armbandje wat ik 10 jaar geleden van Shawn heb gekregen. Waarom ik het nog om heb snap ik niet.
Ik doe het armbandje af en gooi hem op de vloer. 'Gaat het wel?' hoor ik iemand vragen. Ik kijk op en zie Jason staan. Hij pakt het armbandje op en geeft hem aan mij. 'Euhm nee ik bedoel ja gaat wel.' zeg ik snel. Ik wil hem niet lastig vallen met mijn problemen. 'Autumn je liegt. Dat kan ik van een kilometer afstand nog zien.' zegt hij. 'Jason ik wil je gewoon niet lastig vallen met mijn problemen.' zeg ik zacht.
'Autumn je valt me echt niet lastig met je problemen. Misschien kan ik je helpen.' zegt hij en komt naast me zitten. Ik zucht een keertje. 'Er is een jongen. Hij was 10 jaar lang mijn beste vriend. Er was een groepje mensen wat mij totaal niet mocht. Hij zei altijd dat hij ze haatte maar kort geleden heeft hij zich bij die mensen aangesloten en ik weet niet waarom. Hij heeft een rotstreek uitgehaald en toen ben ik samen met mijn vriendin hier gekomen. We hebben niet verteld waar we waren maar hij heeft ons gevonden en hij was er net. Ik ben huilend weg gelopen en ja hier zit ik dus.' zeg ik en snik een keertje. 'Ahw Autumn dat is zo erg.' zegt hij.
Hij slaat een arm om me heen. Ik voel me er een beetje ongemakkelijk bij maar durf zijn arm ook niet weg te halen dus laat ik het maar zo. Na een tijdje ben ik gekalmeerd en besef ik me wat ik zostraks tegen Shawn gezegd had. Ik zei de woorden die we nooit uit zouden spreken tegen elkaar. Ik zei goodbye my friend.
'Zullen we anders morgen een film kijken bij mij of zo?' vraagt Jason. 'Ja hoor lijkt me gezellig.' zeg ik terug. 'Kom ik je morgen om 2 uur ophalen.' zegt hij en drukt een kusje op mijn wang daarna loopt hij weg.
Ik sta op en loop terug naar mijn kamer. Gelukkig is Shawn weg. 'Waar was je?' vraagt Lily. 'Gewoon even rondje lopen.' lieg ik. 'Ik heb Shawn na een tijdje weg gekregen. Ik ben er klaar mee.' 'Jup ik ook.' zeg ik. 'Je sprak de woorden uit.' zegt Lily. 'Klopt. Iets wat gewoon goed voelde.' 'Je had het hem beloofd.' zegt ze. 'Dat is dan mooi pech voor hem ik heb het toch gezegd.' zeg ik en pak een glas drinken. 'Ik ben het met je eens.' zegt Lily.
JE LEEST
Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)
Fanfiction'Goodbye my friend.' zeg ik en loop met tranen in mijn ogen weg. Ik was er voor hem, hij niet voor mij. Wat als je beste vriend er voor kiest zich bij de mensen te voegen die jou haten. Je gaat je eigen weg maar wat als hij alles doet om jou te vin...