Pov Lily
Ik trek mijn jurk aan. Ik doe een lichte foundation op, lichte blush en als laatste een beetje mascara. 'Autumn wil je mijn haar doen?' vraag ik. 'Ja kom eraan. Ben nog even bezig met Dunya's haren.' roept ze. 'Je had net zo goed een kappers opleiding kunnen kiezen.' lacht Yoshi. 'Had gekund maar ik vind dansen leuker.' zegt ze. Ik lach even en kijk in de spiegel. Ik zie een meisje met lang bruin haar en blauwe ogen. Ik vind mezelf niet lelijk maar door al dat gepest is mijn zelfvertrouwen wel wat omlaag gegaan.
'Zo klaar. Nu het haar van Lily.' hoor ik Autumn zeggen. Ze komt de kamer in lopen met een borstel, schuifjes, elastiekjes en een bus haarlak. 'Wat ben jij allemaal van plan?' vraag ik lachend. 'Uit ervaring weet ik dat je haar irritant kan zijn net als het kind zelf.' lacht ze. Ik geef haar een duw en begin te lachen. Ze lacht ook en gaat achter me zitten. Haar vingers beginnen mijn haar in een vlecht te stoppen. 'En ga je voor een jongen vanavond?' vraagt ze. 'Weet ik niet. Als een leuke jongen vraagt of hij met me mag dansen dan zeg ik heus geen nee.' lach ik. Ze begint te lachen. 'En jij dan Tum?' vraag ik.
'Ik moet even iets pakken ben zo terug.' zegt ze gauw en loopt weg. Ze ontweek mijn vraag. Waarom? Zou ze gevoelens hebben voor Shawn? Na een tijdje komt ze weer terug met een krultang. Ze stopt hem in het stopcontact en komt weer achter me zitten.
'Autumn je ontweek mijn vraag.' zeg ik. 'Welke vraag?' vraagt ze. 'Je weet best welke vraag ik bedoel.' 'Ik euhm ik weet het gewoon niet.' mompelt ze en ze gaat verder met mijn haar. 'Heb je gevoelens voor Shawn?' mompel ik. Ik hoor haar zuchten. 'Als je het niet wil vertellen is het ook goed.' zeg ik. 'Kijk ik wil het je wel vertellen maar hoe kan dat als ik zelf niet eens weet of ik hem leuk vind of niet.' mompelt ze.
Ik laat het er maar bij. Dadelijk bezorg ik haar alleen maar meer verdriet. Het is tijd om te feesten en niet om verdrietig te doen.
Na een tijdje is ze klaar. 'Moet ik nog iemand helpen?' vraagt ze. 'Autumn ga je zelf nu maar klaar maken. Wij redden ons wel.' zeg ik. Ze knikt en loopt weg. 'Ik ben klaar.' zegt ze na 20 minuten. Ze loopt de kamer uit. 'Wauw je bent echt mooi.' zegt Dunya. 'Dank je.' zegt ze verlegen. 'Meiden het is tijd om te feesten.' roep ik.
JE LEEST
Goodbye my friend ft Shawn Mendes (voltooid)
Fanfiction'Goodbye my friend.' zeg ik en loop met tranen in mijn ogen weg. Ik was er voor hem, hij niet voor mij. Wat als je beste vriend er voor kiest zich bij de mensen te voegen die jou haten. Je gaat je eigen weg maar wat als hij alles doet om jou te vin...