Zmienokształtni ,czyli istoty nadnaturalne ,które choć wyglądają jak ludzie mogą przyjmować postać zwierząt. Maja zarówno dusze ludzką jak i zwierzęca co pozwala im przyjmować postać człowieka oraz zwierząt z którymi dziela swoje ciała. Podatne na srebro i niskie temperatury. Za okresów letniej pogody ,potrzeby przemiany są mniejsze i przechodza one łagodniej ,a wilcze insynty przez ten czas są mniej wyczulone. Wraz z przybyciem przymrozków zmienokształtni unikają kontaku z zminym powietrzenm, dlatego że ich ciałą są bardziej podatne na przemiana ,a ich wewnętrzen zwierze jest bardziej aktywne. Ich ostatnia przemiana nadchodzi w połowie minionego życia ludzkiego, czyli w ostatnia zimę. Wtedy powrót do ludzkiej natury jest już nieodwracalny, a reszte swojego życia spędzają pod postacią wilków w lesie, dlatego swoją hierarchie budują już od początku swojego życia rodząc się jako człowiek.Natomiast pełnia jest czasem godów wilków, dlatego często pary w ten dzień łączą się w pary na całe życie.
Zmienokształtni rodzą się w postaci ludzkiej i tylko w trzech stuacjach:
Z czystej krwi zrodzonej przez rodziców wywodzących się z gatunku zmienokształtnych.
Rzadziej rodzą się dzieci półkri ze związku człowieka i zmienokształtnego.
Pomimo tego że zabronione jest akatowanie ludzi, dochodzi do przypadku napaści. Wtedy człowiek umiera ,albo nabywa zdolności przemian w zwierzęcia ,przez którego został zainfekowany.
Pierwsza przemiana przychodzi wraz z upływem lat i odziaływaniem zimna na orgaznim zmienokształtnego. Często symptomami przmian jest wysoka gorączka, utrata świadomosci i złuszczanie się skóry. Bywają przypadki gdzie przemiany wywoływanesą przez duża utrate krwi , ponieważ wtedy organizm traci swoją stałą temperaturę i jest bardziej osłabiony co pozwala na szybszą przemiane zmienokształtnego.
Cechy zmienokształtnych:
bliski kontakt z naturą,
żyją w grupach,
siła i zwiność jest znacznie lepsza niż u normalnego człowieka, lecz jest też zależna od stopnia hierarchi,
wyczulone zmysły,
znacznie mocniej niż człowiek ulegają emocjom,
posługują sie językiem pozawerbalnym (np.dotyk, spojrzenie)
w postaci zwierzęcia komunikują sie po przez wysyłane sygnały obrazowe, ukazujące ich odczucie,
żyją w ścisłej hierarchi.
Dla zmienokształtny istnieją dwa niebespieczeństwa:
Konatkt ze strony człowieka, dlatego ich istnieje pozostaje w ukryciu i komunikują się przez specjalne zgromadzenia zmiennokształtnych.
Zmiennokształtni ,którzy nie podołali swojej dwojakiej naturze i zostają Dzikusami. Wtedy pomimo tego ,że taki osobnik może pojawiać sie w dwóch ciałach, jest umysł jest zaburzony i niezrównoważony. Przyczyną może być trudne dzieciństwo, traumatyczne przeżycie, mutacje itp.
Hierarchia w stadzie zależy od pary alfy, które w swojej watasze pełnią trzy funkcje: atak (zdobywanie pożywienia), obrona (przed agresorami i konkurencją) oraz utrzymania stada w całości. Zajmują oni najwyższą pozycje w stadzie i nie rywalizują oni między sobą. Drugie miejsce w stadzie ma para beta. Samiec beta jest zwykle najsilniejszym i największym osobnikiem w watasze. Co wiecej jest sprawnym myśliwym i bardzo dobrze potrafi walczyć z innymi wilkami, jednak ma on zbyt małe zdolności przywódcze. Dlatego ściśle wspópracuje z samcem alfa. Kiedy ,któryś z niższych rangą samców chce przejąć przywódco w stadzie najpierw musi pokonać bete. Wilk beta jest fizycznym obrońcom samca alfy. Trzeci wilk to najczęściej młody, silny samiec posiadający zdolności przywódcze , jest on tzw. Subdominantem. Jego pozcyja łączy sprzeczne tendecje: jest bowiem w stanie pełnić funkcje przywódcze ,ale nie jest w stane pokonać zarówno samca bete i alfe jednocześnie. Dlatego zazwyczaj gdy przychodzi określony czas to odchodzi i zakłada własną watache. Reszta wilków to wilki podporządkowane czyli takie, które stanowią dalszą większąśc stada. Na samym końcu hierarchi stada występuje osobnik omega, jest to zazwyczaj osobnik uległy ,który podporzadkowany jest reszcie i nie wszczyna bójek. Zawsze ukazuje swoją uległość po przez spłaszczone uszy, schowany ogon i braku reakcji na zaczepki. Jednak pomimo tego ,że jest to ostatni osobnik pełni on role stabilatora w stadzie, pilnuje by była niezachwina równowaga w stadzie.
CZYTASZ
Wolf's rain
WerewolfKiedy zapada zmierzch, i robi się, co raz zimniej, niektórzy ludzie stają się wilkami. Agnes jest jedną z nich, jednak jej życie wcale nie jest łatwe. Musi uciekać przed swoją przeszłością i pamiętać, ze pod skóra wilka, kryje się jeszcze ludzka ist...