Myck,
Morgen ben ik jarig!! Morgen ben ik jarig!!
'Myck ga je nou eindelijk slapen!' Schreeuwt mijn vader want ik spring al de hele dag rond. Ik kan gewoon niet wachten. Ik stuur Miranda nog even een weltrusten en ga dan vervolgens naar bed toe.
Het is half 12, zal ik anders nog even... neeh. Geen zin in. Ik ben wel aardig moe omdat ik meestal om 11 uur naar bed ga.
Ben eigenlijk wel benieuwd wat Mel en Sett voor mij hebben gekocht. En mam en pap. Die zullen vast wel een heel vet kado hebben gekocht. Alles wat ik van Mel krijg vind ik wel prima ze werkt nog niet en koopt meestal met haar zakgeld een kado voor mij. Zoals vorig jaar, heeft ze bijna een heel jaar voor gespaard, maar heeft een Xbox voor mij gekocht. Ik vond het vet lief.
Ik moet eigenlijk ook is iets leuks voor haar kopen. Ik moet alleen nog even kijken wat.
Ik trek mijn kleren uit en ga ik bed liggen met alleen mijn joggingsbroek. Het ligt heel fijn. En comfortabel.
Volgende ochtend 6 uur
Ik hoor de deur zachtjes open gaan maar ik blijf gewoon doodstil liggen.
'Happy birthday, happy birthday too you!' Wordt er gezongen en ik ga overeind zitten. De kado's worden een voor een aan mij gegeven en ik maak ze allemaal open. Heel veel leuke en handige dingen. Van mijn ouders heb ik een nieuwe fiets gekregen die ik al heel lang wou. Een mat zwarte bakfiets. Van Mel en Sett heb ik een grote zak snoep gekregen en modelbouw spulletjes voor mijn trein set. Ik heb namelijk de hele vol staan met een bouwsel met bergen, dorpjes, kermissen etc. En dan loopt overal treinrails erdoor heen en kunnen er electrische treinen overheen rijden. Alleen is het nog lang niet af dus ik kan nog lekker verder knutselen. En al helemaal met de spullen die ik nu heb gekregen. Stuk op 3 huisjes, 10 boompjes, een aantal poppetjes, dieren, bankjes en andere dingetjes.
Ik kan echt een heel landschap maken.
Van mijn oom en tante heb ik een kado bon gekregen bij mijn lieverlings winkel. En van opa en oma heb ik een grote kartonnen doos met bloed gekregen. Wel in pakjes natuurlijk.
'Myck schiet op we moeten naar school of je gaat lopend' schreeuwt Mel. 'Ben zo klaar' schreeuw ik terug.
Snel maak ik me klaar en ben binnen 2 minuten pikobelo. Ik neem de traktatie's mee en ren naar de audi van Sett. Ik stap achterin en Sett start de moter en racet weg.
Op school springt Miranda mij om de nek en zoent me vol op de mond. Ik glimlach tegen haar lippen aan en zet mijn tassen neer.
Na een paar minuten laat ik haar los en ze kijkt me blij aan. 'Ik hou ook van jou hoor' lach ik en hou haar nog steeds vast. Ik zet haar op de grond en ze pakt mijn hand vast en samen lopen we naar binnen waar ik de tassen geef aan de concierge. Ze feliciteren me allemaal en Mir trekt me naar haar kluisje die ze opent en er een kado'tje uit haalt. Ik open het pakje en haal er een koffiemok uit met een mooie foto van ons samen erop. Ik heb die foto ook als achtergrond op mijn mobiel en Mir ook.
De bel gaat en we gaan allebei naar onze les toe.
Onze wegen scheiden want zij heeft eerst bio en ik gym.
Snel kleed ik me om en pak een voetbal uit het rek. Ik begin hem in het doel te schieten en weer op te halen. Na een tijdje begint het te vervelen en pak ik een basketbal. Zodra ik hem er 1 keer in heb gegooit komen de volgende leerlingen de zaal binnen en pakken allemaal een bal of gaan gewoon zitten aan de kant.
Na ongeveer 5 minuutjes komt de leraar binnen en begint de les.
We gaan basketballen opzich is het best leuk. Als je het kan en durft. De leraar verdeelt ons over 3 teams, 2 teams in het veld en 1 op de bank. Ik hoor bij team 2 en sta dus in het veld en speel tegen team 1. Ik speel over naar 1 van mijn team leden, ik geloof dat ze Rachel heet. Zij rent een paar meter naar voren tot ze wordt in gesloten. Ze speelt hem naar Tim en die weer naar mij nadat iedereen om hem heen is gaan staan. Ik sta mooi voor de ring en scoor hem in een keer. Ik ben altijd al goed geweest, niet om op te scheppen maar ik ben er gewoon goed in en vind het leuk.
Na gym heb ik wiskunde het makkelijkste vak wat er bestaat. En al helemaal vanwege de leraar hij legt super uit en als je het niet snapt dan legt hij het op een andere manier uit waardoor je het super kunt snappen. Niemand die les van hem heeft staat een ongvoldoende gemiddeld of überhaupt een onvoldoende op zijn rapport.
Al snel zijn alle lessen gedaan en gaan we weer naar huis.
Het huis is intussen versierd met allemaal slingers, ballonnen en andere troep.
We lopen naar binnen en zien onze moeder in de keuken waarschijnlijk bezig met de taart en het eten. En onze vader is nog bezig met de versiering.
'Hallo lieverds' zegt mam en Mel loopt naar haar toe en helpt haar met de taart versieren.
Al snel is het tijd dat alle gasten komen. Alle goede vrienden van mij, het vriendengroepje van Mel en Sett. En natuurlijk nog de familie zelf.
We gaan een beetje barbecueën zodat opa en oma ook wat kunnen eten. Want wij aan het einde van de avond jagen met z'n allen.
Zijn er nog vragen voor de Q&A?? Stel zoveel als je zelf wilt!!
Vote en comment!!
JE LEEST
Young Vampire Love
VampireDeel 2 van Vampieren liefde!! Aanrader om eerst deel 1 te lezen Vampieren liefde. _______ Sett en Melody zijn over de oren verliefd op elkaar. Maar wat als de gevaarlijkste jongen van hun school haar probeert te claimen? En al die trutjes van de sc...