hoofdstuk 23

204 17 0
                                    

Stefano,

'Ja natuurlijk wie anders' zeg ik egoïstisch en loop de kamer in. Ik zie hoe Mel doodsbang achter Sett schuilt. De jongens kijken ons uitdagend aan aangezien we met z'n drieën zijn.

'Nou Mel kom je, of blijf je liever hier dat ik je later kom halen. Pijnlijk en ongemerkt?' Vraag ik, ze kijkt bedenkelijk. 'Mel gaat nergens heen en al helemaal niet met jou' zegt Sett met een harde stem.

'Bel de politie' zegt Sett tegen een van de meiden. Ze doen wat hij zegt en ik grijns en tover dat Mel naar mij toe wordt getrokken. Ze stribbelt gigantisch tegen en Sett houdt haar vast.

Niet veel later hoor ik sirene en een deur die open gemaakt wordt. De ouders van Mel en de politie staat voor onze neus. De jongens en ik zetten het op de hielen.

Alleen de moeder van Mel en Myck is echt snel en grijpt 1 van de jongens. Die in de boeien wordt geslagen door de politie. Natuurlijk wel de vampieren politie. Nu zijn we nog maar met z'n drieën, gaat lekker zo, #not.  We stappen in de gestolen auto en scheuren weg met nog een lange rit voor ons en met sirenes achter ons aan. Na ongeveer 2 uur rijden en scheuren zijn we Nederland uit gereden en in Duitsland terecht gekomen.

Gelukkig heb ik nog wat adresjes dus daar kan ik makkelijk onderduiken aangezien alles in het bos is.

Melody,

'Wat ben ik blij dat je gebeld hebt' zeggen mijn ouders. Myck is inmiddels ook al van school.

Ik glimlach zwakjes en ben opgelucht dat er al 1 is opgepakt met hulp van mam.

Ondertussen heeft de politie ons al uit gehoord en de vriend van Stefano opgesloten. Van hem hebben we in ieder geval geen last meer.

'Zullen we gaan slapen?' Vraagt Sett ik knik en zeg iedereen gedag.

Ik stap in bed en voel dat Sett achter me is komen liggen. Ik draai me gezellig om en kruip dicht tegen hem aan. Warm krijg ik het er niet van aangezien onze temperaturen laag liggen. Ik sluit mijn ogen en ben vrijwel gelijk weg.

De volgende ochtend wordt ik wakker na weer een nachtmerrie over Stefano. Ik draai me om en kijk in de al open ogen van Sett. 'heb je eigenlijk wel geslapen?' vraag ik als ik de wallen onder zijn ogen zie dansen.

'meh een beetje' zegt hij ik ga met mijn hand door zijn haar heen en kijk op mijn mobiel waar intussen al 9 uur staat. Ik zucht en laat me weer zakken. Sett legt zijn hoofd op mijn buik en ik blijf met mijn hand in zijn haar woelen. Hij vindt dit fijn dus ik blijf het net zolang doen tot hij in slaap valt. Hij is gewoon wat slaap nodig.

Ik leg zijn hoofd op het kussen en ga uit bed. Een douche zal me goed doen bedenk ik me als ik in de spiegel kijk en zie dat ik vettige haar heb. Ik zucht en kleed me uit.

Na een snelle douche ben ik weer fris en fruitig. Sett ligt nog diep in slaap en maak een lekker ontbijtje.

De laptop start ik op en ga kijken naar leuke dingen die je kan maken van dingen die je thuis hebt. Zoals een vaasje versieren met wol en andere versierselen.

Na de juiste spullen bijeen te hebben gevonden begin ik met het schoonmaken van de vaasjes.

Vervolgens pak ik de wol en begin die om de vaasjes/flesjes heen te wikkelen. 

Zodra dat klaar is versier ik z nog een beetje.

Zodra ik ermee klaar ben is Sett ookal wakker en bekijkt mijn kunst werkjes

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

Zodra ik ermee klaar ben is Sett ookal wakker en bekijkt mijn kunst werkjes.

'Mooi gedaan' complimenteert hij mij en omhelst me van achter.
'Zullen we uit eten, we zitten wel alleen binnen maar daar schiet je niks mee op' ik zucht en kijk hem smekend aan. Ik heb namelijk gen behoefte om naar buiten te gaan. En al helemaal niet omdat de kans groot is dat we Stefano tegen kunnen komen.

'Moet dat echt' Sett knikt en trekt me mee de kamer in. 'Hup aankleden, we...' hij kijkt op zijn mobiel '...vertrekken over 20 minuten' vervolgt hij zijn zin. Ik mok wat en doe maar wat hij zegt want anders mag ik gaan betalen voor het eten.

En gelukkig ben ik precies binnen de 20 minuten klaar en kunnen we vertrekken.

Na een kwartier rijden zijn we er eindelijk, we gaan in een knus hoekje zitten en bekijken de menu kaart aandachtig.

Al best snel zijn we eruit en bestellen onze pizza. Natuurlijk vanuit onze lieverlings pizzaria.

Na ongeveer 40 minuten worden onze pizza's geserveerd, 1 maal hot peperoni en 1 maal Hawaii.

Ik neem een hap van de pizza en kijk glimlachend naar Sett die af en toe naar buiten zit te kijken of niet toevallig Stefano ergens is.

Ik hoop echt dat de politie hem en die andere 2 snel te pakken krijgen.

Zodra we klaar zijn met eten, betaald Sett en rijden we... niet naar huis. Zoals ik had gedacht.

'Waar gaan we heen?' vraag ik een beetje gestresst. 'We gaan naar het strand' zegt Sett rustig en legt zijn hand op mijn been.

Al snel zijn we bij het strand en zoeken een lekker plekje. Al kun je zelf kiezen waar je wilt zitten want er zijn maar een paar stelletjes, die met hun voeten door het koele water lopen of gewoon een strandwandeling door het warme zand. Ik leg me languit op het zand en Sett volgt mijn voorbeeld. Ik adem de zouten lucht in van de zee en luister naar het klonzen van de zee de wind waait zachtjes door mijn haren heen en langs mijn oren.

Ik begin een beetje inspiratieloos te raken. Dus het zal me niks verbazen of jullie vinden het minder worden. Hopelijk blijven jullie nog wel lezen, ik ga denk ik ook een kerstspecial schrijven. Als het lukt dan gaat dat gebeuren en anders niet.

Zijn er nog tips voor kadoo'tjes voor als ik het wel doe?

En zijn er nog vragn voor de Q&A??

Young Vampire Love Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu