♣09♣

122 16 0
                                    

γΘυ'яз му םεδτιηγ
◆CHAPTER 9◆

"Aisy~ Ubat aku pun dah nak habis. " keluh Puan Hong apabila melihat sebiji ubat di tapak tangannya yang merupakan ubat terakhir. Dia menyuakan ke dalam mulutnya dan mengambil air mineral diatas meja itu lalu meneguknya perlahan.
"Omma. Tak kerja hari ni?" Joshua sedikit terkejut melihat ibunya masih ada di rumah pada masa ini. Dia sudah bersiap untuk ke cafe.
"Tak. Omma minta cuti hari ni. Nak rehat. Lagipun hutang si Xi Lao tu langsai." Kata Puan Hong dan Joshua mengangguk sambil membetulkan beg galasnya.
"Haa kamu ni nak kemana?" Tanya wanita itu dan Joshua cuba mencari alasan.
"Hmm? Saya nak... Nak pergi keluar kejap. Ada hal la omma. Boleh kan? " tipu lelaki itu sambil tersenyum kekok. Mengharapkan ibunya itu tidak bertanya banyak.
"Ouh. Ya la. Tapi jangan balik lewat sangat tahu." Pesan Puan Hong dan Joshua mengangguk lagi.
"Ya. Anyeong omma. Jisoo pergi dulu." Kata Joshua seraya mencium kedua belah pipi ibunya itu.
"Ya. Hati-hati." Ucap wanita itu dan joshua hanya menggangguk. Puan Hong ke ruang tamu setelah kepergian anak lelakinya itu dan meletak botol ubatnya di atas meja .
.
.

"Dekat mana?" Tanya Mingyu dan Seul tersenyum suka.
"Dekat pipi." Jawab gadis itu spontan.
"Tu baru satu. Satu lagi dekat mana?" Tanya lelaki lampai itu lagi.
"Aisy~ Pipi kan ada dua belah. Kiri dan kanan. Kira dua tempat la tu." Jawab Seul dan dia sudah mahu tergelak melihat wajah lelaki di depannya kini kelihatan merah menahan sabar mendengar jawapan separa usikan darinya.
"Main-main la Angel ni!" Mingyu mengeluh berat dan mengalihkan pandangannya ke depan sambil menyilangkan kedua belah tangannya.
"Yaa~ Kim Mingyu merajuk huh?" Pujuk Seul sambil mencuit-cuit pipi kanan lelaki itu dengan jari telunjuknya. Mingyu masih diam dan cuba menahan bibirnya dari tersenyum diperlakukan sebegitu.
"Mingyu Kim!" Panggil gadis itu lagi setelah agak lama lelaki itu diam.
"Mana ada. Gyu tak ada masa nak merajuk. Tengok la tv tu." Jawab Mingyu dengan nada separa merajuk.
"Ala. . Merajuk la tu.Seul nak tengok Gyu. Boleh?" Pujuk Seul lagi dan akhirnya Mingyu menoleh ke arahnya semula.
"Gyu nak Seul cium Gyu dulu. Baru Gyu tak merajuk." Kata lelaki itu dan Seul menopang dagunya di bahu lelaki itu. Gadis itu memandangnya sambil tersenyum.
"Nak suruh Seul cium dekat mana? Pipi kanan atau kiri?" Tanya gadis itu dan Mingyu mengeleng laju.
"Habis tu dekat mana?"
"Dekat sini boleh?" Tanya Mingyu sambil jarinya menyentuh bibirnya sendiri.
"Mengada nya dia ni. Lebih-lebih nya minta. Seul cium pipi je tahu." Omel Seul dan dia mendekati wajah lelaki itu dan bibirnya menghala ke arah pipi Mingyu ; tetapi wajahnya ditarik lelaki itu secara tiba-tiba dan bibir mereka bercantum. Kedua belah tangan Mingyu berada di kedua belah sisi wajah gadis itu. Mata Seul yang terbuntang luas sempat bertatapan dengan mata kuyup lelaki itu sebelum lelaki itu memejamkan matanya sambil memperdalamkan ciumannya. Dapat dia rasakan lidah lelaki itu meneroka didalam mulutnya. Kedua belah tangannya mengemgam skirtnya sendiri. Mereka hanyut dalam 'dunia' mereka sendiri. Deringan telefon milik Seul membuatkan Mingyu terpaksa meleraikan ciuman itu; tambahan pula dia merasakan gadis itu kian kehilangan nafasnya. Seul mengambil telefonnya di atas meja itu lalu menjawab panggilan itu.
"Omma?" Sapa gadis itu sambil melihat Mingyu yang sedang mengigit bibirnya.
"Seul? Buat apa tu? Seul dengan Gyu ke tu?" Tanya Puan Park ditalian.
"Ya omma. Gyu kat sebelah Seul ni. Korang lambat lagi ke nak balik? Bungkus makanan tahu. Seul lapar." Renget gadis itu tapi itu hanyalah alasan. Selepas kejadia tadu, dia malu dengan lelaki itu. Seperti aneh perasaannya kini. Satu gelakan halus terdengar ditalian.
"Aigoo. Kesian anak omma ni ya? Kami dah nak balik ni. Lagi setengah jam kami sampai." Jawab wanita itu. Sudah kebiasaan dia mengikut suaminya dan anak lelakinya, Chanyeol ke majlis keramaian cuma Seul yang tidak mengemari ke majlis begitu dan suka duduk dirumah sahaja.
"Okay omma. Anyeong." Ucap Seul sebelum menamatkan panggilan itu. Dia kembali memandang Mingyu sehingga lelaki itu terbatuk kecil.
"Mereka... Dah nak balik. Gyu nak balik dulu pun tak apa. Dah malam ni." Kata gadis itu sedikit gagap. Hatinya masih berdebar . Itulah ciuman pertamanya.
"Hmm? Ya. Tapi Seul okay tak kalau Gyu balik ni?" Tanya lelaki itu selamba seperti tiada apa yang terjadi tadi.
"Seul okay. Kejap lagi mereka sampai la tu."
"Okay la kalau macam tu. Gyu balik dulu. Jumpa esok okay?" Kata Mingyu seraya bangkit daripada sofa itu lalu ke pintu utama banglo mewah milik keluarga Park itu dan Seul juga turut bangun. Dia tidak dapat menatap mata lelaki itu.
"Bye." Ucap Mingyu sambil melambaikan tangannya lantas menaikki motosikal berkuasa tinggi miliknya. Helmet dicapai lalu disarungkan di kepalanya. Tingkahnya diperhati oleh gadis itu di muka pintu itu tanpa kata. Lelaki itu segera mengangkat tongkat motosikalnya itu lantas menghidupkan enjen; lalu terus meninggalkan kediaman Seul itu.
" First Kisseu?" Seul masih di muka pintu itu walaupun kelibat lelaki itu sudah tidak kelihatan.
.
.

You're My Destiny [ 김민 규 / 홍조슈아 ]Where stories live. Discover now